خانهاخبار
مذاکرات اپل با کیا و هیوندای متوقف شد

مذاکرات اپل با کیا و هیوندای متوقف شد

سازنده خودروی الکتریکی اپل، هنوز به طور دقیق مشخص نیست.
۱۳۹۹/۱۱/۱۸

به گزارش بلومبرگ، مذاکرات کوپرتینویی‌ها با دو شرکت هیوندای و کیا برای تولید خودروی برقی در حال حاضر متوقف شده است. یکی از دلایل این امر به گزارش برخی افراد نزدیک به این موضوع، جستجو در مورد انتخاب سازنده‌ای دیگر اعلام شده است.

ظاهرا خودروی برقی اپل، باید توسط چند تولید کننده طراحی و توسعه یابد و به همین دلیل، مسئولان کوپرتینویی مذاکرات خود با شرکت‌های کره‌ای یاد شده را متوقف کرده اند. البته حرف و حدیث‌هایی نیز از گوشه و کنار در مورد جستجوی مسئولان کیا برای پیدا کردن شرکای تجاری در این زمینه نیز به گوش می‌رسد.

image

 

گزارش امروز بلومبرگ حاکی از آن است که تاریخ از سر گرفتن مذاکرات میان اپل و دو شرکت هیوندای و کیا هنوز مشخص نیست. همچنین به نظر می‌رسد که مدیران کیا و هیوندای، در مورد شراکت با اپل پیرامون تولید خودروی برقی نیز به مشکل خورده‌اند. متن کامل گزارش بلومبرگ به شرح زیر است:

بحث شرکت‌های دیگری نیز در میان است. یکی از کمپانی‌هایی که مسئولیت تولید خودروی برقی اپل را بر عهده دارد، از میان هیوندای و کیا انتخاب خواهد شد. یکی از افراد نزدیک به این پرونده مدعی شده است که کمپانی کیا، شانس بیشتری در این زمینه داشته و به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، خط تولید این محصول در ایالت جیورجیا آمریکا آغاز به کار خواهد کرد.

جدیدترین گزارش بلومبرگ که امروز منتشر شده، روی خبری که توسط CNBC چند روز پیش اعلام شده بود، یک خط عدم تأیید زده است. منبع خبری یاد شده مدعی شده بود که قرارداد میان اپل و هیوندای/کیا در حال نهایی شدن بوده و تنها امضای پایانی آن باقی مانده است. بلومبرگ در انتهای گزارش خود به این موضوع اشاره کرد که اپل برای تولید خودروی برقی خود، سرمایه گذاری 3.6 میلیارد دلاری را انجام خواهد داد.

image

 

متأسفانه مسئولان و سخن گویان اپل، از اظهار نظر در این مورد سر باز زده‌اند. لذا باید منتظر اخبار و اطلاعات تکمیلی در این مورد بمانیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)