خانهاخبار
با Samsung Internet، بهترین مرورگر موبایل آشنا شوید

با Samsung Internet، بهترین مرورگر موبایل آشنا شوید

آیا مرورگر سامسونگ، دست گوگل کروم را از پشت بسته است؟
۱۳۹۹/۱۱/۶

یکی از بلاگرهای وب سایت Android Authority مدت هاست که از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کند. اما متأسفانه از حس بصری آن به هیچ عنوان راضی نیست. چرا که امکانات شخصی سازی این مرورگر بسیار کم است و به همین دلیل، او به سراغ مرورگرهای دیگر رفته و پس از تست کردن چند مورد، در نهایت رضایت خود از Samsung Internet را اعلام کرده است. استفاده یک ساله از این مرورگر، باعث شد تا او بفهمد که سامسونگ اینترنت کیلومترها از گوگل کروم جلوتر است. در ادامه، دلایل او برای چنین اظهار نظری را متوجه خواهیم شد. با ما همراه باشید.

در مقایسه با گوگل کروم، مرورگر سامسونگ اینترنت از تولبار بهتری برخوردار است. یکی از مهم ترین دلایل این برتری، قرارگیری تولبار در پایین صفحه است و به این ترتیب، هنگام کار با یک دست، به آسانی در اختیار کاربر خواهد بود.

قابلیت‌ها و امکانات شخصی سازی آن نیز بهتر و پیشرفته‌تر است. در گوگل کروم، شما تنها سه دکمه Home، Tabs و Menu را در نوار تولبار در اختیار دارید. اما مرورگر سامسونگ اینترنت با انبوهی از دکمه‌ها برای دسترسی به قسمت‌های مختلف همراه است. به عنوان برخی از این موارد، می‌توان به امکان دسترسی به Downloads، History و Bookmarks اشاره کرد. لیست تمامی موارد قرار گرفته در تولبار مرورگر سامسونگ اینترنت در تصویر زیر قابل مشاهده است.

image

 

تولبار سامسونگ اینترنت همچنین انجام برخی کارها را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. به عنوان مثال با نگه داشتن انگشت روی دکمه تب‌‌ها، می‌‌توانید به سرعت یک تب جدید را باز کنید. همچنین تنها با یک بار ضربه زدن روی صفحه، می‌توانید به آسانی به حالت Incognito رفته و بدون بر جای گذاشتن هیچ رد پایی، به وبگردی بپردازید. انجام چنین کاری روی گوگل کروم، نیازمند استفاده حداقل دو دستی از گوشی خواهد بود تا به این ترتیب انگشتان شما به قسمت بالایی گوشی هوشمند رسیده و دکمه‌های مربوطه را فشار دهید. حالا که صحبت از استفاده یک دستی از گوشی به میان آمد، بد نیست بدانید که در مرورگر سامسونگ اینترنت، شما می‌توانید با نگه داشتن انگشت روی دکمه Home، به نوار آدرس بار دسترسی پیدا کنید و به این ترتیب، نیازی نیست تا انگشت خود را به سمت بالای صفحه بکشید.

ممکن است تصور کنید که او شخصی تنبل است، اما اگر در طول روز چندین و چند بار به نوار آدرس بار یا حالت Incognito نیاز داشته باشید،‌ مطمئنا متوجه خواهید شد که در دسترس بودن این آیتم‌ها و امکان دسترسی سریع به آن‌ها، چه اندازه روی روند فعالیت شما تأثیرگذار خواهد بود.

صفحه هوم در مرورگر سامسونگ اینترنت نیز در مقایسه با گوگل کروم، کمی بهتر طراحی شده است. یکی از بهترین گزینه‌ها برای اثبات این برتری، قابلیت‌های شخصی سازی آن است. مرورگر Samsung Internet به کاربران اجازه می‌دهد تا میانبرهای سایت‌های دلخواه را روی صفحه هوم ایجاد کنند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا پس از هر بار مراجعه به این مرورگر، آدرس سایت‌های مورد نظر را در نوار آدرس بار تایپ کنند. اما گوگل کروم تنها سایت‌هایی که اغلب از آن‌ها بازدید می‌کنید را روی صفحه هوم به نمایش می‌گذارد که البته این ویژگی روی مرورگر سامسونگ اینترنت نیز پشتیبانی می‌شود. این ایده ممکن است برای برخی کاربران مناسب نباشد. چرا که امکان دارد برخی افراد، تمایلی به نمایش سایت‌هایی که اغلب از آن‌ها بازدید می‌کنند را نداشته باشند.

سایت‌هایی که به عنوان میانبر در مرورگر Samsung Internet اضافه می‌کنید، هنگام دسترسی به ‌آدرس بار، در قسمت زیرین آن قرار می‌گیرد و به این ترتیب، امکان دسترسی به آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

حالت دارک مود روی مرورگر سامسونگ اینترنت نیز بسیار بهتر طراحی شده است. گوگل کروم در حالت دارک مود، تنها نوار تولبار خود را به حالت تیره در می‌آورد که در حالت اسکرول کردن، این قسمت نیز ناپدید خواهد شد و با یک صفحه سفید روبرو خواهید بود. همچنین منوی تنظیمات نیز به رنگ تیره تبدیل می‌شود. اما Samsung Internet در حالت دارک مود، کل فضای این اپلیکیشن را به حالت تیره تبدیل می‌کند و متن‌ها به رنگ سفید نمایش داده می‌شوند. به این ترتیب چشمان شما هنگام کار با گوشی در فضاهای تاریک، شدیدا از شما تشکر خواهند کرد!

image

حالت دارک مود در گوگل کروم

image

حالت دارک مود در سامسونگ اینترنت

image

حالت دارک مود با کنتراست بالا در سامسونگ اینترنت

همچنین شما قادر خواهید بود تا حالت دارک مورد در سامسونگ اینترنت را با کنتراست بالا مشاهده کنید. این موضوع باعث می‌شود تا متن های نمایش داده در صفحات مختلف وب کمی روشن‌تر شده و آسان‌تر دیده شود. در تصاویر بالا، تفاوت این دو گزینه را به وضوح می‌توانید مشاهده کنید.

مرورگر Samsung Internet همچنین قابلیت‌های جذابی را با خود به همراه آورده است که در گوگل کروم آن‌ها را پیدا نمی‌کنید. آیکون رفتن به بالای صفحه، یکی از این گزینه‌ها به حساب می‌آید که می‌تواند به آسانی و سریع‌ترین زمان ممکن، شما را به ابتدای صفحه وب ببرد. به عنوان قابلیتی دیگر، می‌توان به QR Reader آن اشاره کرد که در مواقع لزوم، شدیدا به کار شما می‌آید. این مرورگر به صورت پیش فرض، به سیستم مقابله با تبلیغات مزاحم مجهز است که می‌توان آن را از قسمت تنظیمات، فعال یا غیر فعال کنید.

البته گوگل کروم در مقایسه با سامسونگ اینترنت برتری‌های خاص خود را دارد که از جمله آن‌‌ها می‌توان به قابلیت ترجمه متن به کمک Google Translate اشاره کرد. همچنین به واسطه قابلیت Discover و بر اساس جستجوهایی که انجام داده‌اید، می‌‌توانید مقالات مرتبط با آن‌ها را در این قسمت مشاهده نمایید. اما در حالت کلی و بر اساس تجربه استفاده از هر دو مرورگر، لذتی که در هنگام کار با سامسونگ اینترنت به شخص کاربر القاء می‌شود، به هیچ عنوان روی گوگل کروم در دسترس نیست.

حالا که به پایان این مطلب رسیدیم، علاقمند هستیم تا نظرات شما پیرامون این موضوع را بدانیم. شما به عنوان یک کاربر، کدام یک از مرورگرهای Samsung Internet یا Google Chrome را برای استفاده روزمره خود ترجیح می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان رسانه خبری جی اس ام در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

FarajAzizi

۱۴۰۲/۱/۱۶
بهترشدن برنامهای گوشی اندروید

...

۱۴۰۱/۱۱/۱۵
جک نگید

علی

۱۴۰۰/۱۲/۱۰
اول حتی به سمتش نمی رفتم.چون احساس میکردم کروم بهتر از اون عمل میکنه.از یه مدت به بعد گوشی رو در حالت ذخیره نیرو حداکثری گذاشتم که تو این حالت سامسونگ اینترنت جزو برنامه های پیشفرض هست.یه مدت ازش استفاده کردم و تو این مدت خودش رو ثابت کرد.همونطور که گفتید رو حالت دارک مود تطابق کامل با گوشی رو داره.یه ویژگی خیلی خوبی هم که داره اینه که وقتی به یه سایت وارد میشی و رمز عبور رو میزنی بهت پیشنهاد میده که میتونی دفعه بعد بدون زدن رمز عبور و فقط با اثر انگشت یا تشخیص چهره میتونی بازش کنی.این خیلی خوبه.اخیرا افزونه ترجمه هم بهش اضافه شده

ناشناس

۱۴۰۰/۱۲/۲
مهم ترین برتری مرورگر سامسونگ نسبت به گوگل کروم استفاده بهینه تر از رم و حافظه گوشی هست . گوگل کروم از رم خیلی استفاده میکنه جدای از اون واقعا قابلیت های شخصی سازی و بیومتریک سامسونگ اینترنت بی نظیره

مسعود

۱۳۹۹/۱۱/۱۱
به نظر من بهترین مرورگر اپرا هست