خانهاخبار
سامسونگ رسما گجت ردیابی گلکسی اسمارت تگ را معرفی کرد

سامسونگ رسما گجت ردیابی گلکسی اسمارت تگ را معرفی کرد

تگ ردیاب سامسونگ امروز به‌طور رسمی با نام Galaxy SmartTag معرفی شد. این دستگاه با اتصال به وسایل و ابزارهای مختلف می‌تواند موقعیت آن‌ها را روی نقشه به شما نشان دهد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

سامسونگ در کنار سری گلکسی اس ۲۱ و گلکسی بادز پرو از گجت بلوتوثی کوچک دیگری رونمایی کرد که برای ردیابی اشیا و ابزارهای مختلف استفاده می‌شود. این دستگاه Galaxy SmartTag نام دارد و از تاریخ ۱۰ بهمن با قیمت ۲۹ دلار وارد بازار خواهد شد. سامسونگ با معرفی اسمارت تگ به رقابت با Tile رفته و احتمالا برای ورود اپل به این حوزه آماده شده است.

image

گلکسی اسمارت تگ تا حد زیادی شبیه Tile عمل می‌کند. این گجت یک دانگل بلوتوثی با انرژی پایین (BLE) است که به وسایل مختلف وصل می‌شود. این دستگاه از طریق اپلیکیشن SmartTag با گوشی شما ارتباط می‌گیرد و می‌تواند آخرین موقعیت هر وسیله را روی نقشه نشان دهد. وقتی در این اپلیکیشن به دنبال اسمارت تگ می‌گردید، می‌توانید بسته به قدرت سیگنال BLE موقعیت تقریبی آن را ببینید. سپس با تپ کردن روی دکمه‌ای که درون اپلیکیشن تعبیه شده صدایی در تگ تولید می‌شود که شما را به سمت خود راهنمایی می‌کند.

image

نکته عجیب درباره اسمارت تگ این است که سامسونگ می‌گوید این گجت فقط با محصولات گلکسی کار می‌کند. یعنی اگر آیفون یا حتی موبایل اندرویدی دیگری داشته باشید نمی‌توانید از آن استفاده کنید. باید منتظر بیانیه‌های بعدی شرکت درباره این مسئله باشیم.

گلکسی اسمارت تگ برخلاف شایعاتی که پیرامون تگ ردیاب اپل وجود دارد از باند فوق وسیع (UWB) بهره نمی‌برد. یکی از ویژگی‌های خوب UWB این است که به اشیا اجازه می‌دهد تا در محیط یکدیگر را ببینند، بنابراین می‌توانید موقعیت دقیق‌تر آن‌ها را دریافت کنید. سامسونگ قبلا از این فناوری در گوشی‌های خود استفاده کرده بود ولی عجیب است که آن را در اسمارت تگ به کار نبرده است.

البته این غول کره‌ای می‌گوید نسخه UWB اسمارت تگ در دنباله سال با نام تگ پلاس و قیمت ۳۹ دلاری وارد بازار می‌شود. اسمارت تگ و تگ پلاس به‌صورت چندتایی هم فروخته خواهند شد تا تخفیف بیشتری برای خریداران در نظر گرفته شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)