خانهاخبار
تصاویر جدید و مشخصات نامعلوم گلکسی S21 الترا فاش شد

تصاویر جدید و مشخصات نامعلوم گلکسی S21 الترا فاش شد

کمتر از یک ماه تا رونمایی احتمالی از خانواده گلکسی S21 باقی مانده و حالا وب‌سایت معتبر WinFuture در گزارش جدیدی آخرین نکات باقی مانده از مشخصات گلکسی S21 الترا را با ما در میان گذاشته است.
۱۳۹۹/۹/۲۹

در چند روز اخیر تصاویری از گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس منتشر شده بود، حالا امروز وب‌سایت WinFuture گزارشی درباره گلکسی اس ۲۱ الترا آماده کرده که شامل تصاویری از نسخه نقره‌ای و مشکی این دستگاه و مشخصات فنی آن است.

گلکسی اس ۲۱ الترا نمایشگری ۶.۸ اینچی خواهد داشت که یک دهم اینچ از گلکسی اس ۲۰ الترا کوچک‌تر است، هرچند ابعاد آن فرق زیادی با نسل قبلی ندارد ولی استفاده از پنل مسطح منجر به کاهش اندازه نمایشگر شده است. فریم گلکسی اس ۲۱ الترا فلزی است و شیشه قاب پشتی هم طراحی تخت‌تری دارد.

image

نمایشگر قوی‌ترین عضو از سری گلکسی اس ۲۱ پنلی از نوع داینامیک امولد 2X با رزولوشن +1440p، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم ۵۱۵ پیکسل بر هر اینچ دارد. سامسونگ در این دستگاه از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده، اما گفته شده که مصرف انرژی اس ۲۱ الترا به لطف قابلیت نرخ نوسازی انطباقی بسیار بهینه است. حداکثر روشنایی صفحه به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد و پوشش محافظ آن گوریلا گلس ویکتوس است.

بیرون‌زدگی دوربین در این مدل هم به وضوح مشخص است ولی امسال از طراحی متفاوتی استفاده شده که ماژول دستگاه را با فریم بدنه تلفیق می‌کند. گلکسی اس ۲۱ الترا چهار دوربین خواهد داشت که دوربین اصلی آن دارای یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید با لرزشگیر نوری است. این سنسور برخلاف مدل پارسال فوکوس خودکار لیزری دارد. دوربین دوم فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری، فوکوس خودکار تشخیص فاز و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای است.

image

مدل الترا همچنین دو دوربین تله‌فوتو دارد که یکی از آن‌ها امکان زوم ۱۰ برابری و دیگری زوم ۳ برابری را فراهم می‌کند. این دو دوربین سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی دارند و قابلیت زوم هیبریدی اطمینان می‌یابد تا جابه‌جایی روانی بین فواصل کانونی صورت بگیرد.

دوربین عقب در هنگام فیلم‌برداری قادر به ضبط ویدیوهای 8K 30fps یا 4K 60fps یا 1080p 240fps است. گلکسی اس ۲۱ الترا در بخش سلفی از سنسوری ۴۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۸ اینچی، پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری، میدان دید ۸۰ درجه‌ای و فوکوس خودکار استفاده می‌کند.

image

پرچمداران سامسونگ با چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ به بازار می‌آیند. این تراشه پردازنده‌ای مرکزی با یک هسته اصلی ۲.۹ گیگاهرتزی، سه هسته پرقدرت ۲.۸ گیگاهرتزی و چهار هسته کوچک ۲.۴ گیگاهرتزی دارد. منبع گزارش امروز می‌گوید که اگزینوس ۲۱۰۰ می‌تواند تراشه‌ای ۷ نانومتری باشد، ولی با توجه به سایر گزارش‌ها نمی‌توانیم از این موضوع مطمئن باشیم.

خانواده گلکسی اس ۲۱ در اواخر دی ماه معرفی می‌شود. سامسونگ قرار است چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ را در تاریخ ۲۳ دی رونمایی کند. پیش‌تر گفته شده بود که از پرچمداران جدید این شرکت در تاریخ ۲۵ دی پرده‌برداری می‌شود.

image

طبق اعلام WinFuture، قلم S Pen به‌عنوان یک وسیله جانبی مستقل برای گلکسی اس ۲۱ الترا عرضه خواهد شد. آداپتور شارژر از جعبه این گوشی حذف شده و علی‌رغم پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را یا باید با کابل USB شارژ کنید یا آداپتور شارژر را جداگانه بخرید. علاوه بر این، امسال خبری از هدفون سیمی هم نخواهد بود. با این حساب، سامسونگ هم در حذف لوازم جانبی پرچمداران خود دنباله‌روی اپل می‌شود.

گلکسی اس ۲۱ الترا در اروپا با قیمتی در حدود ۱۴۰۰ یورو به بازار می‌رود. این گوشی ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. ظاهرا پشتیبانی از کارت حافظه هم وجود ندارد، در نتیجه باید با حافظه داخلی خود دستگاه کنار بیایید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)