خانهاخبار
کوالکام: تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۵۰ میلیون گوشی 5G فروخته خواهد شد

کوالکام: تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۷۵۰ میلیون گوشی 5G فروخته خواهد شد

شرکت کوالکام در هنگام معرفی پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ از برنامه‌های خود برای آینده خبر داده است
۱۳۹۹/۹/۱۴
روز گذشته کوالکام در مراسم اسنپدراگون ۲۰۲۰ از نسل بعدی پردازنده‌های موبایل خود با نام Snapdragon 888 پرده برداشت. این پردازنده بروزترین چیپست مبتنی بر 5G برای گوشی‌های پرچمدار است.
در هنگام معرفی این پردازنده، شرکت کوالکام سخنرانی پر حرف و حدیثی داشت و به چندین مورد قابل توجه اشاره کرد. پردازنده Snapdragon 888 قدرتمندترین چیپست شرکت کوالکام تا این تاریخ محسوب می‌شود و این شرکت سرمایه‌گذاری بسیاری را بر روی آن انجام داده است. طبق گفته‌های کوالکام، این شرکت ۶۶ میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده است. البته تمام این سرمایه بر روی پردازنده Snapdragon 888 خرج نشده است و بیشتر مربوط به سرمایه‌گذاری بلند مدت کوالکام در سال‌های آتی است.
امروزه اکثر تولیدکنندگان چیپست‌های موبایل تمرکز خود را بر روی تکنولوژی ارتباطی 5G منعطف کرده‌اند. شرکت کوالکام پیش‌بینی کرده است که فروش گوشی‌های 5G از  ۴۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. در حالی که تا سال ۲۰۲۲ این فروش به رقم ۷۵۰ میلیون می‌رسد.
همچنین در مراسم دیروز، بسیاری از توجهات به تکنولوژی موج‌های میلیمتری mmWave جلب شد. این تکنولوژی توانسته گواهینامه تاییدی را از اپراتورهای آمریکایی دریافت کند. سرعت امواج میلی‌متری 5G تقریبا ۱۱ برابر سریع‌تر است و به ۶ گیگاهرتز می‌رسد. بنابراین، در حالت اوج می‌تواند به دو برابر این رقم دست یابد.
اولین گوشی مجهز به پردازنده Snapdragon 888 توسط شرکت شیائومی ساخته خواهد شد. همچنین کوالکام اعلام کرده که مایل به همکاری با شرکت آنر است. میزو هم عنوان کرد گوشی پرچمدار میزو ۱۸ را در بهار سال آینده معرفی می‌کند. علاوه بر این، شرکت‌های ایسوس، نوبیا، زد تی ای، موتورولا، شارپ، ویوو، ال جی، Realme، Black shark و دیگر کمپانی‌ها برنامه‌های خود برای استفاده از این پردازنده را اعلام کرده‌اند.
پردازنده Snapdragon 888 از جدیدترین معماری ARM یعنی Cortex X1 در یکی از هسته‌های خود استفاده می‌کند و سرعت آن به ۲.۸۴ گیگاهرتز می‌رسد. سه هسته دیگر بر اساس Cortex A78 کار می‌کنند و سرعت کلاک آن‌ها بر روی ۲.۴ گیگاهرتر تنظیم شده است. چهار هسته باقی مانده از Cortex A55 استفاده می‌کنند و سرعتی معادل ۱.۸ گیگاهرتز دارند. پردازنده گرافیکی این چیپست Adreno 660 است و از وای‌فای 6E و نسخه ۵.۲ بلوتوث پشتیبانی می‌کند.
پردازنده Snapdragon 888 به عنوان جدیدترین چیپست سری ۸ این شرکت، از سومین نسل تکنولوژی 5G و سیستم فرکانس رادیویی استفاده می‌کند و آن را در چیپ X60 ترکیب کرده است. این چیپ از تمامی موج‌های میلیمتری جهانی و باندهای فرکانسی زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین از حامل‌های پرتراکم 5G ، عملکرد سیم کارت‌های چندگانه جهانی و حالت‌های مستقل و غیر مستقل شبکه پشتیبانی می‌کند.
ششمین نسل از موتور هوش مصنوعی کوالکام در درون پردازنده Snapdragon 888 5G قرار گرفته است که به صورت چیپ تازه طراحی شده Hexagon کوالکام قرار دارد. که می‌تواند در هر ثانیه ۲۶ میلیون عملیات انجام دهد. از نظر عملکرد در بخش بازی، این پردازنده از سومین نسل Elite Gaming اسنپدراگون بهره می‌برد. کوالکام ادعا می‌کند که این چیپ در میان تمام چیپ‌های Adreno ساخت این شرکت بیشترین بهبود و بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. این پردازنده همچنین از دومین نسل از Sensing Hub بهره می‌برد. این قابلیت باعث می‌شود ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با مصرف کمتری به کارهای خود مشغول شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)