خانهاخبار
نتایج خیره کننده بنچمارک اسنپدراگون 875 منتشر شد

نتایج خیره کننده بنچمارک اسنپدراگون 875 منتشر شد

تراشه Snapdragon 875 فردا رسما معرفی خواهد شد.
۱۳۹۹/۹/۱۰

تست‌های بنچمارک معمولا روی محصولات جدید انجام می‌شود و یکی از کاربردهای آن‌ها، به دست آمدن اطلاعات دقیق و موثق از گجت‌های جدید، فارغ از هر گونه اظهار نظر طرفدارانه است. سایت‌های بنچمارک معمولا توسط متخصصان و علامندان به دنیای تکنولوژی دنبال می‌شود و تا به حال ندیده‌ایم که هیچ از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت گوشی‌های هوشمند، نتایج آن‌ها را به معرض نمایش گذاشته و به این ترتیب، محصولات خود را با دیگران مقایسه کند.

به تازگی طبق پست جدیدی که توسط اکانت Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی Weibo ارسال شده، یک محصول ناشناخته که به تراشه اسنپدراگون 875 مجهز است، توانسته در بنچمارک انتوتو امتیاز 740 هزار را کسب کند. این امتیاز کسب شده، نسبت به امتیاز 600 هزار به دست آمده توسط پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس حدودا 28 درصد بالاتر است. تراشه یاد شده در حال حاضر، روی تمامی پرچمداران شرکت‌های مختلف قرار داشته و به نظر می‌رسد که تا پایان سال جاری میلادی، این اتفاق ادامه داشته باشد. از آن جا که فعالیت و توان پردازشی تراشه‌های پنج نانومتری در مقابل محصولات هفت نانومتری بیشتر است، لذا 28 درصد امتیاز بالاتر موضوع غیر قابل تصوری نیست. تراشه اسنپدراگون 875 از تکنولوژی پنج نانومتری EUV سامسونگ بهره می‌برد که به این ترتیب، امکان قرارگیری ترانزیستورهای بیشتری در یک میلیمتر مربع وجود خواهد داشت. در این حالت تراشه جدید، در مقایسه با اسنپدراگون 865 و مدل پلاس آن، توانایی بیشتری در کنترل مصرف انرژی داشته و قدرت آن نیز بالاتر خواهد بود.

image

 

در کنار اسنپدراگون 875، پیش بینی می‌شود که کمپانی کوالکام از تراشه اسنپدراگون 775G نیز رونمایی کند که توانسته در بنچمارک انتوتو، امتیاز خیره کننده 530 هزار را کسب نماید. اگر به یاد داشته باشید، اسنپدراگون 765G توانسته بود تا امتیاز 316 هزار را به دست آورد و به این ترتیب، شاهد افزایش 67 درصدی در این زمینه هستیم. همچنین امتیاز به دست آمده توسط اسنپدراگون 775G تنها هشت درصد کمتر از اسنپدراگون 865 است.

فردا، کوالکام به صورت رسمی از اسنپدراگون 875 و اسنپدراگون 775G رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که Mi 11 و Mi 11 Pro شیائومی اولین محصولاتی خواهند بود که به تراشه اسنپدراگون 875 مجهز هستند. همچنین برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که نوکیا 10 PureView نیز از جمله محصولاتی است که از پردازنده اسنپدراگون 875 برخوردار خواهد بود.

البته اولین محصولاتی که به پردازنده پنج نانومتری مجهز بوده‌اند، محصول کمپانی اپل هستند که چندی پیش، تحت عنوان خانواده آیفون 12 به دنیای تکنولوژی معرفی شدند. تراشه A14 Bionic قرار گرفته روی این محصولات به 11.8 میلیارد ترانزیستور مجهز بود و بد نیست بدانید که محصول پیشین، یعنی پردازنده A13 Bionic از 8.5 میلیارد تزاریستور بهره می‌برد. پس از آن، هوآوی میت 40 پرو بود که به تراشه پنج نانومتری Kirin 9000 مجهز شد. این پردازنده توسط قسمت HiSilicon کمپانی هوآوی طراحی و توسط شرکت TSMC تولید شد. البته هوآوی حدودا 15 میلیون تراشه کایرین 9000 را به TSMC سفارش داده بود که به دلیل اعمال تحریم‌ها از سوی دولت دونالد ترامپ، تنها 8.8 میلیون پردازنده در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

image

 

فردا شب، منتظر رونمایی از تراشه‌های کمپانی کوالکام خواهیم بود و باید ببینیم که آیا شایعات وحرف و حدیث‌هایی که تا به این لحظه در مورد آن‌ها مطرح شده، رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرند یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)