خانهاخبار
ایلان ماسک رسما به دومین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شد

ایلان ماسک رسما به دومین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شد

با افزایش دنباله‌دار ارزش سهام شرکت تسلا، خالص دارایی‌های ماسک نیز با پیشی گرفتن از بیل گیتس او را پشت سر جف بزوس قرار داد تا به دومین انسان ثروتمند جهان تبدیل شود.
۱۳۹۹/۹/۵

ایلان ماسک رسما با پشت سر گذاشتن بیل گیتس به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد. طبق اطلاعات شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، با افزایش ارزش سهام شرکت تسلا و نزدیک شدن آن به ۵۰۰ میلیارد دلار، ارزش دارایی‌های ماسک نیز با افزایشی ۷ میلیارد دلاری به ۱۲۸ میلیارد دلار رسید. مدیرعامل تسلا سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که اتومبیل‌های خودران این شرکت می‌توانند ارزش بازار تسلا را به ۵۰۰ میلیارد دلار برسانند. در آن زمان ارزش بازار تسلا کمتر از ۴۵ میلیارد دلار بود.

افزایش دارایی‌های ایلان ماسک او را پشت جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، قرار می‌دهد که با ۱۸۲ میلیارد دلار ثروتمندترین انسان زنده کره زمین است. ماسک و گیتس در سال جاری اختلافات زیادی در مسائل گوناگون از ویروس کرونا گرفته تا خودروهای برقی پیدا کردند. اختلافات عمومی آن‌ها از زمانی شروع شد که گیتس گفت علی‌رغم این‌که تصور می‌کرد تسلا به نوآوری در زمینه خودروهای برقی کمک کرده، ولی او اتومبیلش را از پورشه خریده است. در ادامه ماسک بیل گیتس را با لقب «خنگ» مورد خطاب قرار داد و از تلاش‌هایش در زمینه تحقیقات آنتی‌بادی ویروس کرونا انتقاد کرد.

افزایش ارزش سهام شرکت تسلا به موجب انتشار مجموعه‌ای از اخبار خوب از جمله اضافه شدن آن به شاخص S&P 500 و پیش‌بینی امیدوارکننده شرکت مورگان استنلی از آینده سهام این شرکت اتفاق افتاد. سهام تسلا در روز سه‌شنبه با افزایش ۲ درصدی به روند مثبت خود ادامه داد و مجموع رشد سهام این شرکت را در سال جاری به ۷۳۰ درصد رساند.

البته ارزش خالص دارایی‌های ماسک فقط به سهامش در تسلا وابسته نیست و از شرکت‌های مختلفی از جمله اسپیس ایکس و بورینگ کمپانی نشأت می‌گیرد. او قبلا گفته بود که تا وقتی ارزش بازار تسلا به ۱۰۰ میلیارد دلار نرسد از آن‌جا حقوق نقدی نمی‌گیرد. او اخیرا در مصاحبه‌ای پیرامون ثروت عظیمش گفته بود که به مالکیت فیزیکی با خرید خانه علاقه‌ای ندارد و حتی چند وقت پیش دو منزلش در کالیفرنیا را فروخته بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)