خانهاخبار
آیا سرفریس دوئو مانند آيفون یک محصول انقلابی است؟

آیا سرفریس دوئو مانند آيفون یک محصول انقلابی است؟

در این مطلب می‌‌خواهیم حقایقی در مورد Surface Duo را مورد بررسی قرار دهیم.
۱۳۹۹/۹/۵

مدت هاست که روند توسعه محصولی با دو نمایشگر توسط مایکروسافت در حال انجام بوده و محصول نهایی، بالاخره با نام Surface Duo به دنیای تکنولوژی معرفی شد. این گجت مانند گلکسی زد فولد 2، محصولی منعطف به حساب نمی‌آید. بلکه نمایشگر دوگانه آن به کمک اهرمی که در میان بدنه قرار دارد، امکان عملکرد مستقلی را دارا است. دو صفحه نمایش 5.6 اینچی آمولد با رزولوشن 1800 × 1350 که در صورت قرار گرفتن در کنار یکدیگر، با یک نمایشگر 8.1 اینچی با رزولوشن 2700 × 1800 روبرو خواهیم بود.

image

 

از آن جا که شرکت‌های گوگل و مایکروسافت به صورت مشترک، سیستم عامل اندروید و ابزارهای آفیس را برای رابط کاربری این محصول بهینه کرده‌اند، لذا با یک گجت فوق‌العاده روبرو هستیم که البته، به پردازنده سال گذشته اسنپدراگون 855، شش گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی UFS 3.0 مجهز است. دوربین 11 مگاپیکسلی این محصول با دریچه دیافراگم f/2.0 همراه است و ظرفیت باتری دوگانه آن نیز به 3577 میلی آمپر ساعت می‌رسد که از تکنولوژی شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند.

مدل 128 گیگابایتی این محصولات با قیمت 1199.99 دلار به صورت پرداخت آنی یا با پرداخت 39.99 دلار در طول 24 ماه، در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. مدل 256 گیگابایتی آن نیز با قیمت 1399.99 دلار همراه بوده که در صورت خرید اقساطی، باید مبلغ 43.33 دلار را در طول 24 ماه پرداخت نمایید. مدل لاک شده این گجت تحت قرارداد با اپراتورهای AT&T، ورایزن و T-Mobile عرضه شده و در صورت نیاز، می‌توانید مدل آنلاک آن را به صورت مستقیم از فروشگاه‌های مایکروسافت خریداری کنید.

مجله Time به تازگی، سرفیس دوئو را یک نوآوری در سال 2020 به حساب آورده است. آن‌ها در مورد این محصول چنین عنوان کرده‌اند:

آیا این یک تلفن هوشمند است یا یک لپتاپ؟ در مورد محصول جدید مایکروسافت، باید بگوییم هر دو. این گجت اندرویدی پس از باز شدن، دو نمایشگر جذاب را پیش روی شما قرار می‌دهد. بعد از آنفولد کردن این گجت، شما با یک نوت بوک دیجیتال روبرو خواهید بود که امکانات زیادی از جمله قابلیت درگ کردن موارد از یک صفحه به صفحه‌ای دیگر، بزرگ کردن پنجره یک اپلیکیشن در هر دو نمایشگر یا امکان استفاده از قلم سرفیس پن برای یادداشت برداری را در اختیار شما می‌گذارد. شما همچنین می‌‌توانید نمایشگر دستگاه را به صورت 180 درجه به سمت پشت چرخانده و مانند یک تلفن هوشمند، از این وسیله استفاده کنید. سرفیس دوئو مانند یک کانسپت به نظر می‌رسد و هنگام کار با آن، حس لمس آینده به کاربر دست خواهد داد. این گجت جای آيفون و دوربین خارق‌العاده آن را نمی‌گیرد، اما ممکن است در آینده نزدیک، این اتفاق روی دهد.

image

 

بد نیست بدانید که سرفیس دوئو، اولین اسمارت فونی نیست که مجله تایم به آن پرداخته است. در سال 2012، آیفون 5 اپل لقب گجت منتخب سال را از مجله تایم دریافت کرد و در سال 2007 نیز نخستین آیفون، با عنوان اختراع برتر سال در این مجله معرفی شد. یکی از مدیران ارشد مایکروسافت با نام Panos Panay هفته گذشته پس از پرداخته شدن به Surface Duo در مجله تایم، از این موضوع ابراز خوشحالی کرد. او در پایان سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که محصولات، آینه تمام نمای اشخاص سازنده آن هستند و ما به تیم فوق‌العاده خود در این زمینه شدیدا افتخار می‌کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)