خانهاخبار
بیل گیتس: تقریبا همه واکسن‌ها تا ماه فوریه آماده می‌شوند

بیل گیتس: تقریبا همه واکسن‌ها تا ماه فوریه آماده می‌شوند

بیل گیتس اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه CNN اعلام کرده که علاوه بر دو واکسن معروف فایزر و مدرنا پیش‌بینی می‌شود که سایر واکسن‌ها هم تا ماه فوریه آماده شوند.
۱۳۹۹/۹/۴

بیل گیتس، هم‌موسس مایکروسافت و بنیاد بیل و ملیندا گیتس، درباره تولید واکسن ویروس کرونا خوش‌بین است. دو واکسن نخستی که احتمالا از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز می‌گیرند فایزر و مدرنا هستند که به‌ترتیب حدود ۹۰ و ۹۵ درصد اثرگذاری دارند. با این حال، گیتس برای سایر واکسن‌هایی مثل استرازنکا، جانسون اند جانسون و نوواواکس که خبرساز نشده‌اند هم امید زیادی قائل است.

او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNN گفت: «تقریبا همه واکسن‌ها با سطح بالایی از اثرگذاری کار خواهند کرد. من با خوش‌بینی فکر می‌کنم که به احتمال زیاد تا ماه فوریه اثرگذاری و ایمنی همگی آن‌ها تایید شده باشد.» با این حال گیتس معتقد است که دنیا هنوز خطر را پشت سر نگذاشته است.

گیتس می‌گوید در شش ماه آینده باید خیلی مراقب باشیم. او باور دارد که نرخ مرگ و میر آمریکا در اکثر بازه زمانی زمستان از مرز ۲۰۰۰ نفر عبور می‌کند. گیتس همچنین به مشکلات موجود در زمینه آزمایش و توزیع واکسن اشاره کرد ولی فکر می‌کند که این چالش‌ها مرتفع خواهند شد.

مدیرعامل سابق مایکروسافت گفت: «فکر می‌کنم به روشی که شاید تماما بی‌نقص نباشد، مشکل لجستیک هم حل می‌شود. در طول زمان به سطح مصونیت +۷۰ درصدیِ لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری دست خواهیم یافت.»

او افزود که برای جشن شکرگزاری شام کوچکی خواهد داشت و از طریق اینترنت با اعضای خانواده‌اش دیدار می‌کند. گیتس از مردم خواست که به پوشیدن ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه دهند. او گفت: «سعی کنید خانواده‌تان جزو آخرین خانواده‌هایی نباشد که در این همه‌گیری از دنیا می‌روند. باید سعی کنید تا بهار طاقت بیاورید چون در آن زمان است که آمارها به شکل جدی کاهش پیدا خواهند کرد.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)