خانهاخبار
با جدایی آنر از هواوی، از شرکت آنر چه انتظاراتی می‌رود؟

با جدایی آنر از هواوی، از شرکت آنر چه انتظاراتی می‌رود؟

شرکت هواوی زیرمجموعه خود یعنی شرکت هانر را مدتی پیش به مالکان جدیدی فروخت و بدین معناست که نحوه اداره و تجارت این برند قرار است شاهد تغییرات بسیاری باشد. تا پیش از فروش این شرکت، هواوی و هانر همانند شیائومی و ردمی در زمینه مسائل تکنولوژی با یکدیگر همکاری داشته‌اند.
۱۳۹۹/۹/۲
شرکت هواوی زیرمجموعه خود یعنی شرکت هانر را مدتی پیش به مالکان جدیدی فروخت و بدین معناست که نحوه اداره و تجارت این برند قرار است شاهد تغییرات بسیاری باشد. تا پیش از فروش این شرکت، هواوی و هانر همانند شیائومی و ردمی در زمینه مسائل تکنولوژی با یکدیگر همکاری داشته‌اند. اما اکنون با جدایی این دو شرکت، از مدیران جدید شرکت هانر انتظار می‌رود تا در زمینه مدیریت تجاری خود تغییراتی اساسی ایجاد نماید تا منجر به بقای این شرکت در میان غول‌های عظیم این صنعت بشود.
در بیانیه‌ای که هنگام جدایی دو شرکت اعلام شد؛ هواوی هیچ سهمی از درآمد شرکت هانر نخواهد داشت و البته این موضوع به خدمات پس از فروش محصولات مشترک کنونی این دو شرکت هیچ ضربه‌ای وارد نخواهد کرد. البته هانر باید تغییرات متعددی ایجاد نمایید تا نشان دهد دیگر تحت نظر شرکت هواوی قرار ندارد و می‌تواند به خود متکی باشد.
تغییراتی که ما درباره آن صحبت می‌کنیم بعد از بیانیه جدایی این دو شرکت آغاز شده اما کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که آنر بروزرسانی های امنیتی را برای محصولات فعلی خود منتشر می‌کند و در زمینه خدمات پس از فروش نگرانی‌ای وجود ندارد. اکنون سوال اصلی این است که از شرکت آنر چه انتظاراتی می‌رود؟
بازگشت به سرویس‌های موبایل گوگل
محصولات هواوی که در سال گذشته عرضه شدند، همگی از سرویس موبایل هواوی برخوردار بوده‌اند. هواوی برای رقابت با سرویس گوگل قابلیت‌های جدیدی را به گوشی‌های خود افزوده است اما بسیاری از کاربران به این موضوع چندان علاقه نشان نداده‌اند و ترجیح می‌دهند از گوشی هوشمندی استفاده کنند که از سرویس‌های گوکل پشتیبانی می‌کند.
اکنون که شرکت آنر مستقل شده است و هیچگونه ارتباطی به شرکت هواوی ندارد؛ انتظار می‌رود تا محصولاتی که نام برند آنر را به یدک می‌کشند و به بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شوند، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمایند.
بازطراحی رابط کاربری Magic UI یا معرفی رابط کاربری جدید
گوشی‌های آنر از رابط کاربری ای به نام Magic UI بهره می‌برند. نسخه چهارم جدیدترین نمونه این رابط کاربری است که از نظر طراحی و امکانات بسیار شبیه به رابط کاربری EMUI هواوی است و تنها چند قابلیت اضافی با خود به همراه دارد. اگر آنر قصد دارد تا کماکان از این رابط کاربری برای گوشی‌هایش استفاده کند؛ باید تغییرات بسیاری در آن ایجاد نماید. البته به نظر می‌رسد که آنر بالاخره از رابط کاربری Magic UI دست خواهد کشید و رابط کاربری جدیدی معرفی خواهد کرد. دقیقا همانند شرکت ویو که اخیرا رابط کاربری funtouch OS را کنار گذاشته و با معرفی رابط کاربری Origin OS پا به مرحله‌ی جدید گذاشته است.
image

 
استفاده از پردازنده‌های اسنپدراگون
اکنون مدت‌هاست که ما محصولی از آنر مشاهده نکرده‌ایم که از پردازنده شرکت کوالکام بهره می‌برد. تنها مدل‌هایی که به ذهن می‌آید؛ گوشی‌های Honor 8c و Honor 8x Max هستند که به ترتیب از پردازنده‌های snapdragon 632 و snapdragon 660 استفاده می‌کردند. هردو گوشی در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شدند.
از سال ۲۰۱۹ به بعد اکثر گوشی‌های آنر از پردازنده‌های کیرین بهره می‌جستند و ما امسال شاهد بودیم که آنر در برخی از مدل‌ها، به پردازنده‌های 5G شرکت مدیاتک روی آورد.
اکنون که هواوی دیگر مالکیت شرکت آنر را در اختیار ندارد، شرکت آنر می‌تواند به راحتی به پردازنده‌های ساخت اسنپدراگون دسترسی پیدا کند و تنها به پردازنده های 4G این شرکت محدود نیست زیرا این قانون تنها شامل شرکت هواوی و زیرمجموعه‌هایش می‌شد که نمی‌توانستند از پردازنده‌های 5G شرکت کوالکام استفاده کنند. این بدین معناست که بزودی گوشی‌های هانر را با پردازنده‌های 4G و 5G شرکت کوالکام شاهد خواهیم بود. بارزترین نمونه‌ها پردازنده‌هایی همچون snapdragon 720G و snapdragon 765G هستند.
این مورد می‌تواند برای بازارهایی که آنر گوشی‌هایش را با پردازنده کیرین عرضه می‌کند، خوشایند باشد.
این مواردی هستند که حداقل در این زمان از شرکت آنر انتظار می‌روند. البته برای عملی شدن آن‌ها به زمان نیاز است. بهرحال باید دید که آنر در آینده چگونه عمل خواهد کرد و چگونه با چالش‌های جدید روبه‌رو خواهد شد.
 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)