خانهاخبار
گزارش‌های جدید درباره گلکسی زد فولد لایت و زد فلیپ لایت چه می‌گویند؟

گزارش‌های جدید درباره گلکسی زد فولد لایت و زد فلیپ لایت چه می‌گویند؟

سامسونگ احتمالا در سال 2021 تلفن‌های تاشوی زیادی معرفی خواهد کرد. اخیرا شایعات درباره چند مدل از این محصولات منتشر شده که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۹/۹/۱

با توجه به شکست عجیب سامسونگ در عرضه نسل اول گلکسی فولد در سال ۲۰۱۹، تلاش این شرکت برای اصلاح، ارتقا و گسترش سبد محصولات تاشو شایسته تحسین است. با تمام این‌ها، هنوز راه زیادی مانده تا گوشی‌های تاشو به جریان اصلی بازار وارد شوند.

گلکسی زد فلیپ تلفن جذابی بود ولی با قیمت بالا و نمایشگر شکننده‌اش تا رسیدن به سطح موبایلی ایده‌آل فاصله زیادی داشت. در ادامه گلکسی زد فلیپ 5G معرفی شد که تا حدی مشکل کیفیت و قیمت نسخه 4G این دستگاه را برطرف می‌کرد. در آخر هم گلکسی زد فولد ۲ را داشتیم که با طراحی بسیار بهتری عرضه شد و عملکرد خوبی را از خود نشان داد.

البته همه این محصولات هنوز قیمت بسیار زیادی دارند و همین مسئله موجب شده که کاربران کمتری به سراغشان بروند. با توجه به سابقه سامسونگ بدیهی بود که قیمت باید کاهش پیدا می‌کرد و خیلی زود شایعات مربوط به گلکسی فولد لایت منتشر شد. متاسفانه علی‌رغم اشتیاق طرفداران فناوری‌های جدید باید به اطلاع شما برسانیم که این دستگاه احتمالا به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود، اما می‌توانیم خوشحال باشیم که موبایلی تاشو با قیمت ارزان‌تر در راه است.

گلکسی زد فلیپ لایت چقدر ارزان‌تر خواهد بود؟

image

این سوال پاسخی میلیون دلاری دارد که جواب دادن به آن اصلا ساده نیست. امروز تحلیل‌گر دنیای نمایشگرها، راس یانگ، در گزارشی به زد فلیپ لایت اشاره کرده و البته به جز اشاره به استفاده احتمالی از فناوری UTG اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نکرده است.

یانگ به‌طور مستقیم نمی‌گوید که گلکسی زد فلیپ لایت در دست تولید قرار دارد. او مدعی است که منابع آگاه درباره این محصول حرف می‌زنند. یانگ می‌گوید این گوشی جای گلکسی فولد لایت (یا گلکسی زد فولد لایت) را گرفته، هرچند بهتر است فعلا احتمال عرضه این دستگاه را به کلی از فرضیات خود خارج نکنیم.

فناوری UTG مخفف «شیشه فوق باریک» است که پیش‌تر بر روی گلکسی زد فلیپ، زد فلیپ 5G و زد فولد ۲ استفاده شده بود. این فناوری پس از نقایص سامسونگ در عرضه نسل اول گلکسی فولد معرفی شد.

با وجود این‌که شنیدن این خبر آن‌قدرها غافل‌گیرکننده نبود ولی خوشحالیم که می‌بینیم سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها ویژگی‌های کلیدی محصولات پرچمدارش را کنار نگذاشته است. منتها شاید بهتر باشد انتظار عجیبی از قیمت این دستگاه نداشته باشید تا در زمان عرضه مایوس نشوید. در این بخش از بازار نباید منتظر موبایل ارزان قیمتی در حد گوشی‌های استاندارد بازار باشیم، بلکه بیشتر باید به محصولاتی مثل ال‌جی وینگ ۱۰۰۰ دلاری فکر کنیم.

گلکسی زد فلیپ ۲ چه می‌شود؟

image

خلاصه بگوییم، در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی پیرامون نسل بعدی گلکسی زد فلیپ 5G وجود ندارد. طبق اعلام راس یانگ، برای دیدن این دستگاه شاید لازم باشد که تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ صبر کنیم. احتمالا به همین دلیل است که فعلا هیچ شایعه‌ای درباره زد فلیپ ۲ منتشر نمی‌شود.

ولی این بدان معنا نیست که سامسونگ تا ۸ یا ۹ ماه دیگر موبایل تاشوی جدیدی معرفی نخواهد کرد، و گلکسی زد فلیپ لایت زودتر از برادر بزرگترش از راه نخواهد رسید. پیش‌تر در گزارشی جداگانه گفته شده بود که این غول کره‌ای احتمالا در حال کار روی سه نسخه جدید از گلکسی زد فولد برای سال ۲۰۲۱ است.

اگر گلکسی زد فولد لایت به تعویق افتاده یا به‌کلی لغو شده باشد، همچنان احتمال عرضه گلکسی زد فولد ۳ با پشتیبانی از قلم S Pen و گلکسی زد فولد S با طراحی جدیدی است که قابلیت تا شدن به داخل و بیرون را دارد. با این حال، فعلا باید منتظر بمانیم تا گزارش‌های بیشتری در این زمینه منتشر شده و اطلاعات تازه‌تری را در اختیار ما قرار دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)