خانهاخبار
گلکسی S21 با اسنپدراگون 875 قوی‌تر از نسخه اگزینوس ظاهر شد

گلکسی S21 با اسنپدراگون 875 قوی‌تر از نسخه اگزینوس ظاهر شد

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد که نسخه اسنپدراگون گلکسی S21 یا S30 مطابق گذشته عملکرد بهتری نسبت به نسخه اگزینوس این دستگاه داشته است.
۱۳۹۹/۸/۲۸

از زمان انتشار اولین بنچمارک گلکسی اس ۲۱ با چیپست اگزینوس حدود دو ماه می‌گذرد ولی مدل اسنپدراگون این دستگاه به تازگی پیدا شده است. گلکسی اس ۲۱ با شماره مدل SM-G996U اخیرا در سرویس بنچمارک گیک‌بنچ حاضر شده و دستگاهی را نشان می‌دهد که به ۸ گیگابایت رم و چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ مجهز است.

کوآلکام هنوز رسما اسنپدراگون ۸۷۵ را معرفی نکرده اما انتظار داریم که این چیپست پردازنده‌ای مرکزی با پیکربندی سه‌خوشه‌ای شامل یک هسته قدرتمند X1، سه هسته کورتکس A78 و چهار هسته کورتکس A55 داشته باشد. بنچمارک این دستگاه نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی چیپست مذکور آدرنو ۶۶۰ است.

image

ظاهرا نسخه اسنپدراگون گلکسی اس ۲۱ در آزمایش گیک‌بنچ بهتر از نسخه اگزینوس عمل کرده است. اگر نتایج این بنچمارک را صحیح در نظر بگیریم، امتیاز آزمون تک‌هسته‌ای ۱۱۲۰ و آزمون چندهسته‌ای ۳۳۱۹ است. نسخه اگزینوس این دستگاه قبلا به امتیازات ۱۰۳۸ و ۳۰۶۰ دست یافته بود. بنابراین به نظر می‌رسد که تراشه کوآلکام دوباره توانسته تراشه اگزینوس را پشت سر بگذارد، ولی نباید فراموش کنیم که نتایج خام بنچمارک‌ها همیشه نمی‌توانند نشانگر عملکرد محصولات نهایی شرکت‌ها باشند.

افشاگر معروف توئیتری، آیس یونیورس، می‌گوید نتایج بنچمارک چندهسته‌ای اگزینوس ۲۱۰۰ در نسخه نهایی به ۴۰۰۰ نزدیک می‌شود. او معتقد است که سرعت کلاک پردازنده‌ها به‌خوبی از برتری پردازنده اگزینوس نسبت به اسنپدراگون خبر می‌دهد. منتها هنوز چند ماه تا عرضه سری گلکسی اس ۲۱ باقی مانده و اسنپدراگون ۸۷۵ نیز معرفی نشده است. پس نباید به این زودی نتیجه‌گیری کنیم و بهتر است منتظر گزارش‌های بعدی بمانیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۸/۲۹
جالبه که اسنپدراگون را هم این‌بار خودِ سامسونگ تولید کرده و باز هم از اگزینوس پیش است!
کجای کار می‌لنگه?