خانهاخبار
آیا تراشه اگزینوس 2100 امکان شکست اسنپدراگون 875 را خواهد داشت؟

آیا تراشه اگزینوس 2100 امکان شکست اسنپدراگون 875 را خواهد داشت؟

آیا تراشه بعدی سامسونگ از قدرت بالایی برخوردار خواهد بود؟
۱۳۹۹/۸/۲۷

اخیرا شاهد معرفی چیپست اگزینوس 1080 از سوی سامسونگ بودیم. این گزینه، اولین تراشه پنج نانومتری این برند کره‌ای به حساب می‌آید که عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشته و برای محصولات میان رده کاملا مناسب است. نتایج بنچمارک نیز حاکی از آن است که عملکرد این تراشه در مقابل اسنپدراگون 865 به مراتب بهتر بوده است. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا محصول جدید سامسونگ با نام اگزینوس 2100 امکان شکست دادن پردازنده اسنپدراگون 875 را خواهد داشت یا خیر. ظاهرا پاسخ این سوال، مثبت است.

آیس یونیورس که از جمله افراد سرشناس در حوزه افشای اسرار شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی به حساب می‌آید، با اطمینان کامل اظهار کرده است که تراشه اگزینوس 2100 می‌‌تواند اسنپدراگون 875 را شکست دهد. معمولا محصولات سامسونگ که برای مارکت‌های کشور‌ آمریکا و چین ساخته می‌شود، با پردازنده ساخت کمپانی کوالکام همراه است و در سایر نقاط دنیا، گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط این کمپانی از تراشه اگزینوس بهره می‌برد.

image

 

اسمارت فون‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون تا به حال از قدرت زیادی برخوردار بوده و همواره زبانزد خاص و عام بوده‌اند. اما ظاهرا دوره این سلطه به پایان رسیده و سامسونگ قصد دارد تا با تولید پردازنده اختصاصی، نامی برای خود در این عرصه دست و پا کند.

تراشه‌های اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 875 از هسته‌های یکسانی برخوردار خواهند بود و حتی اگر پردازنده تولید شده توسط سامسونگ نتواند در عرصه رقابت با محصول کوالکام برنده میدان باشد، اما می‌توانیم مطمئن باشیم که تفاوت‌های آن‌ها مانند قبل زیاد نخواهد بود.

به عنوان یادآوری، باید به این موضوع اشاره کنیم که هر دو تراشه یاد شده به یک هسته Cortex-X1، سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 مجهز خواهند بود.

پیش بینی می‌شود که چیپست اگزینوس 2100 با پردازنده گرافیکی Mali-G78 همراه باشد و این در حالی است که اسنپدراگون 875 از پردازنده گرافیکی Adreno 660 بهره می‌برد. در حالی که پردازنده گرافیکی این دو تراشه با یکدیگر متفاوت است، اما به نظر می‌رسد که عملکرد محصول کوالکام بهتر از رقیب خود باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)