خانهاخبار
ویندوز ۱۰ بدون اجازه‌ی کاربران برنامه‌ی وب آفیس را نصب می‌کند

ویندوز ۱۰ بدون اجازه‌ی کاربران برنامه‌ی وب آفیس را نصب می‌کند

به تازگی و بعداز به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت اقدام به نصب برنامه‌ی وب آفیس روی ویندوز کرده بدون اینکه اجازه‌ی کاربران را دریافت کند
۱۳۹۹/۷/۳۰

به‌روزرسانی‌های اجباری ویندوز ۱۰ چیز جدیدی نیست، اما این اواخر شکایت خیلی از کاربران را برانگیخته است. رسانه‌ی ورج، ZDNet و برخی کاربران گزارش کرده‌اند که ویندوز ۱۰ برای نصب برنامه‌های وب آفیس که روی مرورگر اج اجرا می‌شوند، کاربر را مجبور به راه‌اندازی مجدد کرده و بعد از بالا آمدن ویندوز این برنامه روی سیستم نصب می‌شود.

با وجود گزارش‌های اولیه، این اتفاق فقط محدود به اعضای ویندوز اینسایدر نمی‌شود بلکه افرادی که از نسخه‌های استاندارد ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند نیز شاهد این اتفاق بوده‌اند. این برنامه فضای ذخیره سازی یا منابع دیگری از سیستم را اشغال نمی‌کند. اگر چه تاکنون نصب برنامه‌های وب آفیس اختیاری بود اما اکنون ویندوز از شما اجازه نمی‌خواهد چه رسد به اینکه در مورد آنچه که قرار است اتفاق بیفتد، کاربر را در جریان بگذارد. مایکروسافت روی بخش‌های بالقوه‌ی پکیج آنلاین خود کار می‌کند و در حال ارتقا این مجموعه‌ی آنلاین است. بعد از انتشار این گزارش، اهالی فناوری متوجه شدند که این اتفاق بعد از به‌روزرسانی مرورگر اج رخ می‌دهد. ردموندی‌ها معمولا در منوی استارت کاشی‌هایی را که به برنامه‌های وب آفیس پیوند داده شده بود، سنجاق می‌کرد اما فقط در صورتی که برنامه‌های کامل نصب نشده باشند. پیش از این، برنامه‌ها در یک تب در مرورگر اج راه اندازی می‌شدند اما، به‌روزرسانی اج اکنون باعث شده که آن‌ها به عنوان Progressive Web Apps راه اندازی می‌شوند که آن‌ها را در ویندوز با حداقل رابط کاربری بارگذاری می‌کند.

image

مایکروسافت اعلام کرده که در آینده مانع دسترسی به ویژگی مذکور در مهاجرت به آخرین نسخه می‌شود و خاطر نشان کرد که کاربران می‌توانند برنامه‌های وب آفیس را از منوی استارت به طور کامل حذف کنند. در حالی که در این اتفاق عدم رضایت کاربر مسئله اصلی است، ورج خاطر نشان می‌کند که این امر به‌روزرسانی‌های اجباری را بی‌اهمیت می‌کند. مایکروسافت برای اطمینان از جدیدترین اصلاحات امنیتی و جلوگیری از شیوع گسترده‌ی بدافزارها به کاربران توصیه می کند آخرین پچ‌های امنیتی را نصب کنند. با این اتفاق ممکن است مخاطبان نسبت به به‌روزرسانی‌ها بیشتر احتیاط کنند یا حتی باعث دوری کاربران شود. هم‌چنین این امر را مشتبه می‌کند که روی سیستم خود کنترل ندارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)