خانهاخبار
آیا پردازنده آیفون 12 از آیپد ایر 4 ضعیف‌تر است؟

آیا پردازنده آیفون 12 از آیپد ایر 4 ضعیف‌تر است؟

دراین مطلب می‌خواهیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.
۱۳۹۹/۷/۲۸

تراشه A14 Bionic اپل علاوه بر خانواده آیفون 12، پیش‌تر روی آيپد ایر 4 نیز نصب شده بود. در این مطلب می‌خواهیم نمرات بنچمارک AnTuTu این پردازنده روی دو محصول یاد شده را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

اپل در رویداد معرفی آيفون‌های 2020 به این موضوع اشاره کرد که چیپست جدید A14 Bionic در مقایسه با مدل‌های پیشین حدودا 50 درصد سریع‌تر است. همچنین آن‌ها این موضوع را نیز متذکر شدند که قدرت بالای این تراشه، قابلیت رقابت با عملکرد پردازشی لپتاپ‌ها را نیز دارا است.

حالا بنچمارک AnTuTu تصاویر جالبی از نتیجه تست پردازنده آیپد ایر 4 و آیفون 12 را به معرض نمایش گذاشته است. آیپد ایر 4 اپل در این تست توانسته امتیاز بیشتری نسبت به آیفون 12 کسب کند، با این حال که هر دو محصول از یک تراشه بهره می‌گیرند. همچنین بد نیست بدانید که هر دو دستگاه یاد شده از حافظه داخلی یکسانی نیز بهره می‌برند.

image

 

اگر به تصویر بالا نگاهی بیندازید، خواهید دید که امتیاز کلی آيپد ایر 4 در مقایسه با آيفون 12 حدودا 17 درصد بیشتر است. سی پی یو این تبلت 9.5 درصد سریع‌تر از آیفون بوده و عملکرد پردازنده گرافیکی آن نیز تقریبا 30 درصد بالاتر است.

image

 

وب سایت بنچمارک اشاره شده مدعی شده است که اپل در آیفون 12، عملکرد پردازنده را به دلیل ظرفیت کمتر باتری و جلوگیری از گرم شدن آن محدود کرده است. اگر نگاهی به نتایج بنچمارک آیفون 12 پرو نیز بیندازیم، این موضوع را به وضوح شاهد خواهیم بود.

از آن جا که آیفون 12 پرو مکس از باتری با ظرفیت بالاتری نسبت به آيفون 12 و نسخه پرو آن بهره‌مند است، لذا انتظار می‌رود که عملکرد آن در بنچمارک به آیپد ایر 4 نزدیک‌تر باشد.

وب سایت انتوتو همچنین به این موضوع اشاره کرده است که پردازنده گرافیکی آیفون 11 پرو، با وجود سریع‌تر بودن GPU در آیفون 12، از امتیاز بیشتری برخوردار است.

image

 

تراشه A13 Bionic در نوع خود فوق‌العاده بود و عملکرد شایان توجهی نیز از خود بر جای گذاشت. اگر نتایج این بنچمارک‌ها واقعی باشد، باید منتظر ماند و دید که مقامات کوپرتینویی بابت این امتیازات پایین و بد چه اظهار نظری خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)