خانهاخبار
اطلاعات کامل مشخصات فنی چهار مدل آیفون 12 فاش شد

اطلاعات کامل مشخصات فنی چهار مدل آیفون 12 فاش شد

چند روز بیشتر تا رونمایی رسمی از سری آیفون 12 باقی نمانده، اما حالا افشاگری چینی دست به انتشار جزئیات کاملی از پرچمداران جدید اپل زده است.
۱۳۹۹/۷/۱۹

همه چیز آماده است تا اپل سه‌شنبه پیش رو سری آیفون ۱۲ را معرفی کند. مراسم این شرکت ۲۲ مهر ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در اپل پارک برگزار می‌شود و با توجه به شایعات می‌دانیم که احتمالا باید منتظر چه محصولاتی باشیم. ولی مهم‌ترین چیزی که همه منتظرش هستند خانواده آیفون ۱۲ است که به‌تازگی یک افشاگر معتبر چینی اطلاعات کاملی را درباره آن به اشتراک گذاشته است.

طبق اعلام او، چهار عضو خانواده آیفون ۱۲ با مدل کوچکی به نام آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی معرفی می‌شود که مدل پایه ۶۴ گیگابایتی آن با قیمت ۶۹۹ دلار به بازار خواهد آمد. سپس نوبت به دو مدل ۶.۱ اینچی به‌نام‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو می‌رسد و در نهایت بزرگ‌ترین عضو این خانواده محصولی ۶.۷ اینچی موسوم به آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد بود.

image

همه این مدل‌ها نمایشگر سوپر رتینا XDR دارند که مقاومت بیشتری پیدا کرده و احتمالا به پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتاس مجهز شده است، هرچند در گزارش امروز اشاره‌ای به این موضوع دیده نمی‌شود. همه اعضای خانواده آیفون ۱۲ از 5G پشتیبانی می‌کنند اما فقط نسخه‌های آمریکایی با پشتیبانی از استاندارد موج میلی‌متری به بازار می‌آیند. اپل در آیفون ۱۲ از قابلیتی به‌نام Smart Data Mode رونمایی می‌کند که اجازه می‌دهد تا با جابه‌جایی هوشمند بین 4G و 5G در مصرف عمر باتری صرفه‌جویی شود.

در بخش دوربین، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ از یک دوربین دوگانه با یک لنز عریض و یک لنز فوق عریض با دیافراگم f/1.6 بهره می‌برند. مدل‌های پرو علاوه بر این دو لنز یک لنز تله‌فوتو و اسکنر LiDAR هم خواهند داشت. لنز تله‌فوتوی مدل پرو از قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری و مدل پرو مکس از زوم اپیتکال ۵ برابری پشتیبانی می‌کند.

سنسور اصلی مدل مکس احتمالا ۴۷ درصد بزرگ‌تر از قبل خواهد بود و پیکسل‌های ۱.۷ میکرومتری خواهد داشت. هر چهار مدل آیفون ۱۲ از دیپ فیوژن، اسمارت HDR 3 و نایت مود بهبودیافته برخوردارند. به‌علاوه، تمامی مدل‌ها از فیلم‌برداری دالبی ویژن HDR پشتیبانی می‌کنند.

اپل امسال هم دوباره از سیستم شارژ مگ‌سیف استفاده خواهد کرد اما شکل بی‌سیم آن را با سرعت ۱۵ واتی عرضه می‌کند. مطابق شایعات قبلی، همه آیفون‌های جدید احتمالا فناوری شارژر بی‌سیم جدیدی خواهند داشت که به‌صورت مغناطیسی به پشت دستگاه می‌چسبد و آن را شارژ می‌کند.

image

مدل‌های غیرپرو آیفون ۱۲ با ظرفیت پایه ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شوند. قیمت آیفون ۱۲ مینی از ۶۹۹ دلار و آیفون ۱۲ از ۷۹۹ دلار آغاز خواهد شد. اگر بخواهید می‌توانید این مدل‌ها را با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه و در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز خریداری کنید.

در آن سو، آیفون ۱۲ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۲ پرو مکس با ۱۰۹۹ دلار به بازار می‌آید. ظرفیت پایه مدل‌های پرو ۱۲۸ گیگابایت است اما نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی هم خواهند داشت. رنگ این مدل‌ها محدود به طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی دریایی است.

image

آیفون ۱۲ مینی احتمالا از ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) به بازار می‌آید، در حالی که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از ۲۳ اکتبر (۲ آبان) عرضه می‌شوند. دیرتر از همه نوبت به آیفون ۱۲ پرو مکس می‌رسد که احتمالا از تاریخ ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) روانه بازار خواهد شد. البته به خاطر داشته باشید که این‌ها تاریخ‌های عرضه آیفون در آمریکاست و زمان‌بندی اپل برای سایر کشورها ممکن است فرق داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۷/۱۹
نسبت به نسل‌های قبل خیلی خوشگله?? امّا خب پول‌شم خوشگل‌تره!!
دلار سی‌هزارم رد کرد
این یعنی که داشتنِ آیفون12 اساساً چیزی فراتر از یه رویاست؛ بعبارتی مالیخولیاست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۷/۱۹
خیلی بعیده به گلس‌ویکتاس مجهز باشند. ویکتاس بتازگی معرفی شده و اپل مگه زبل‌خان که هیچ، خُرزو خان باشه سریع بگیره نصب کنه.
معهذا ویکتاس روی نسل s21 سامسونگ خواهد نشست بی‌هیچ شك✋?