خانهاخبار
برنامه‌ای که آیفون و آیپد را به ترک‌پد واقعی تبدیل می‌کند

برنامه‌ای که آیفون و آیپد را به ترک‌پد واقعی تبدیل می‌کند

El Trackpad برنامه‌ی جدیدی است که آیفون و آیپد را به یک ترک‌پد واقعی برای مک تبدیل می‌کند
۱۳۹۹/۷/۱۴

در اپ استور برنامه‌های بسیاری وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد از روی آیفون و آیپد مک را کنترل کنند، اما El Trackpad  واقعا برنامه‌ی متفاوتی است. این برنامه با پشتیبانی از حرکات چند لمسی از جمله پیمایش، بزرگنمایی و موارد دیگر واقعا ترک‌پد را به مک می‌آورد.

کاربرانی که این برنامه و اپلیکیشن‌های مشابه را امتحان کرده‌اند، عملکرد El Trackpad را عالی ارزیابی کرده‌اند. این برنامه علاوه بر نداشتن تاخیر قابل توجه، به کاربر امکان می‌دهد همان حرکاتی را که در مجیک ترک‌پد اپل انجام می‌دهند، در این اپلیکیشن نیز انجام دهند. این بدان معناست که می‌توان با دو انگشت روی صفحه ضربه زد تا راست کلیک انجام شود و با جسچر نیشگون بزرگنمایی را انجام داد، با دو انگشت اسلاید کرد، عناصر را چرخاند، درگ و دراپ انجام داد وخیلی موارد دیگر. حتی می‌توان برای باز کردن Mission Control با چهار انگشت به سمت بالا کشید یا به سمت پایین سوایپ کرد تا Expose باز شود. همچنین گزینه‌هایی برای تغییر جهت پیمایش، فعال کردن بزرگنمایی هوشمند برای بزرگنمایی و کوچک نمایی با دو ضربه روی صفحه وجود دارد و گزینه‌ی دیگری برای افزودن تاخیر کوتاه هنگام کشیدن چیزی روی صفحه وجود دارد.

image

استفاده از برنامه‌ی El Trackpad بسیار آسان است، زیرا برای این کار به فرآیند نصب پیچیده‌ای نیاز نیست. تمام کاری که کاربر باید انجام داد اینست که نسخه‌ی iOS را در آیفون یا آیپد و نسخه‌ی مک او اس را در کامپیوتر مک نصب کرد. سپس به بخش System Preferences رفته و به برنامه El Trackpad اجازه داد تا از ویژگی‌های Accessibility استفاده کند. تنها نکته‌ی منفی در مورد این برنامه اینست که باید آیفون و آیپد از طریق یو اس بی به مک متصل شود، بنابراین نمی‌توان به صورت بی‌سیم از آن بهره برد. با این وجود بازهم یک برنامه‌ی عالی است و در بعضی شرایط که موس و ترک‌پدی در کار نیست، واقعا می‌تواند به کار آید. El Trackpad به عنوان یک برنامه‌ی آزمایشی در اپ استور موجود است. نسخه‌ی کامل برنامه را می‌توان از طریق خرید درون برنامه‌ای و با قیمت ۳.۹۹ دلار دریافت کرد. این برنامه از تمام آیفون‌ها و آیپاد تاچ‌های با iOS 10 به بالا کار می‌کند. همچنین از مک‌های با macOS High Sierra به بالا پشتیبانی می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)