خانهاخبار
پشتیبانی از یوتیوب 4K به آیفون، آیپد و اپل تی‌وی اضافه شد

پشتیبانی از یوتیوب 4K به آیفون، آیپد و اپل تی‌وی اضافه شد

در آپدیت جدید نرم‌افزارهای اپل، امکان مشاهده ویدیوهای 4K به آیفون، آیپد و اپل تی‌وی اضافه شده اما این قابلیت در اپل تی‌وی یک محدودیت خاص دارد.
۱۳۹۹/۷/۱۳

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اپل تی‌وی عدم پشتیبانی از 4K بود که حالا در آپدیت جدید این مشکل تا حدی حل شده است. جدیدترین آپدیت نرم‌افزاری اپل پشتیبانی از یوتیوب 4K را به اپل تی‌وی می‌آورد، اما محدودیت پخش 4K 30fps دارد. گوگل هم تایید کرده که این دستگاه فعلا 4K 30fps را فقط برای ویدیوهای SDR فراهم می‌کند و با HDR سازگار نیست.

اپل با انتشار iOS 14 پشتیبانی از ویدیوهای HDR را با نرخ 4K 60fps در اختیار کاربران آیفون و آیپد قرار داد. برای استفاده از این امکان کافی است یک ویدیوی مناسب پیدا کرده و از بخش تنظیمات سه‌نقطه‌ای یوتیوب Quality را روی 2160p بگذارید.

متاسفانه فعلا مشخص نیست که پشتیبانی از نرخ 60fps چه زمانی به اپل تی‌وی اضافه می‌شود، اما آپدیت اخیر این دستگاه نویدبخش به نظر می‌رسد. البته این احتمال وجود دارد که قابلیت مذکور برای نسخه‌ای از مدل‌های آتی اپل تی‌وی نگه داشته شده باشد. آخرین اپل تی‌وی جدید سه سال پیش به بازار آمد و شایعاتی مطرح شده که ممکن است نسخه جدیدی از این دستگاه در راه باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)