خانهاخبار
تماشا کنید: طرح مفهومی ویجت‌ها در پلتفرم آیپد او اس

تماشا کنید: طرح مفهومی ویجت‌ها در پلتفرم آیپد او اس

شخصی خلاق، ویجت‌های آی او اس 14 به تبلت‌های اپل آورده است.
۱۳۹۹/۷/۱۳

اگر پیگیر اخبار دنیای اپل باشید، مسلما می‌دانید که اپل در آی او اس 14 از ویجت‌ها در هوم اسکرین این پلتفرم رونمایی کرد. این موضوع به مرور در حال کسب محبوبیت بالایی از سوی کاربران است. البته ویجت‌ها در سیستم عامل اندروید مدت هاست که وجود داشته و این موضع برای کاربران این پتلفرم به هیچ عهنوان تازگی ندارد. این ویجت‌ها به هیچ عنوان در حالت رندوم قرار نمی‌گیرند و برای اضافه کدن آن ها به هوم اسکرین، باید مراقب باشید تا نوع چینش آیکون ها در صفحه هوم به هم نریزد.

حالا شخصی خلاق موفق شده تا ویجت ها را تحت عنوان یک طرح مفهومی به سیستم عامل آیپد او اس و تبلت‌های اپل آورده و آن ها را با ما و سایر بینندگان به اشتراک گذاشته است.

image

 

البته ساختار ویجت‌ها روی آیپد با آيفون کمی متفاوت است. در حال حاضر، در صفحه هوم آیپد امکان قرار دادن برخی ویجت‌ها ممکن است. ولی ساختار و نحوه تعامل با ویجت‌های آیفون با ویجت‌های فعلی آیپد متفاوت است. با اضافه شدن ویجت‌ها به صفحه هوم، درصد لمس کردن اپلیکیشن‌ها و ورود به آن ها برای مشاهده برخی اطلاعات تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

امکان اضافه کردن ویجت‌ها در سیستم عامل آی او اس 14 بسیار آسان است. همچنین شما قادر خواهید بود تا این ویجت‌ها را در سایز و ابعاد دلخواه، به صفحه هوم آیفون خود اضافه کنید و به این ترتیب، با نگاهی کوتاه به صفحه هوم این محصول، بخشی از اطلاعات مورد نیاز را بدون وارد شدن به اپلیکیشن خاص به دست آورید. اما در حال حاضر، بهره گیری از ویجت‌ها در سیستم عامل آيپد او اس متفاوت بوده و این مقوله تنها به قسمت Today View که در سمت چپ نمایشگر و در قسمت پایینی نشانگر ساعت و تاریخ به چشم می‌خورد، محدود می‌شود.

image

 

طرح مفهومی جدیدی که در قالب یک فایل ویدئویی توسط شخصی خلاق به نام Matt Birchler آماده شده، پشتیبانی از ویجت‌ها روی سیستم عامل آيپد او اس را به نمایش گذاشته است. طبق نظر او، ویجت‌ها در سایزها و ابعاد مختلف، سازگار با ظاهر اپلیکیشن قادر خواهند بود تا به صفحه هوم آیپد اضافه شده و اطلاعات جالب و مفیدی را در اختیار کاربر بگذارند.

بیش از این شما را منتظر نگذاشته و دعوت می‌کنیم تا ویدئوی طرح مفهومی ویجت‌ها در iPadOS را مشاهده کنید:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)