خانهاخبار
پیکسل 5، پیکسل 4a 5G و پیکسل 4a چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

پیکسل 5، پیکسل 4a 5G و پیکسل 4a چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

اگر به‌دنبال خرید موبایلی از شرکت گوگل هستید و نمی‌دانید که بین محصولات 2020 این برند کدام را انتخاب کنید، در این مطلب به تفاوت‌ها و شباهت‌های سه گوشی جدید آن‌ها پرداخته‌ایم.
۱۳۹۹/۷/۱۱

گوگل سرانجام در مراسمی موسوم به Launch Night In از پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G پرده برداشت. پیکسل 5 رویکرد متفاوتی را نسبت به نسل‌های قبلی پرچمداران گوگل در پیش گرفته و از پردازنده‌ای میان‌رده استفاده می‌کند. در آن سو، پیکسل 4a 5G نسخه نسل پنجمی پیکسل 4a است که در ماه اوت معرفی شده بود. البته این دستگاه به جز قابلیت‌های ارتباطی چند تغییر دیگر هم دارد. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم که سه گوشی اخیر گوگل یعنی پیکسل 4a، پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی به یکدیگر دارند.

پیکسل 5 که پرچمدار اصلی گوگل به حساب می‌آید با قیمت ۶۹۹ دلار وارد بازار می‌شود و دو رنگ مشکی و خاکستری مایل به سبز خواهد داشت. این تلفن هوشمند از تاریخ ۱۵ اکتبر وارد بازارهای منتخب می‌شود. در آن سو، پیکسل 4a 5G را داریم که با قیمت ۴۹۹ دلار از ماه نوامبر به دست کاربران می‌رسد. پیکسل 4a با قیمت ۳۴۹ دلار وارد بازار شد و صرفا یک رنگ مشکی داشت که از ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کرد.

image

هر سه گوشی پیکسل اندروید ۱۱ را اجرا می‌کنند. پیکسل 5 نمایشگری ۶ اینچی از نوع OLED با رزولوشن +FHD، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، HDR و محافظ گوریلا گلس ۶ دارد. پیکسل 4a 5G دارای نمایشگری ۶.۲ اینچی از نوع OLED با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، HDR و محافظ گوریلا گلس ۳ است. پیکسل 4a نیز از نمایشگری ۵.۸۱ اینچی از نوع OLED با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، HDR و محافظ گوریلا گلس ۳ استفاده می‌کند.

در زیر این پوسته، پیکسل 5 و 4a 5G مجهز به چیپست هشت هسته‌ای اسنپدراگون 765G هستند. اولی با ۸ گیگابایت رم و دومی با ۶ گیگابایت رم به بازار می‌آید. پیکسل 4a از پردازنده اسنپدراگون 730G استفاده می‌کند و ۶ گیگابایت رم دارد.

در بخش دوربین، پیکسل 5 و 4a 5G دارای دوربین دوگانه‌ای هستند که لنز اصلی آن‌ها ۱۲.۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر نوری است. لنز ثانویه این دو گوشی فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده. تلفن‌های جدید گوگل در بخش سلفی از دوربینی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کنند. در آن سو، پیکسل 4a دوربین یگانه‌ای با لنز ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر نوری دارد. این گوشی در بخش سلفی از دوربینی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد.

image

هر سه دستگاه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل ارتقا دارند. به‌علاوه، هر سه از قابلیت‌های ارتباطی جذابی مثل وای‌فای 802.11ac، بلوتوث ۵.۰، ان‌اف‌سی، GPS/ A-GPS، درگاه USB-C و 4G VoLTE برخوردارند. تنها تفاوت بین این محصولات در پشتیبانی از 5G است که پیکسل 5 و 4a 5G آن را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. پیکسل 5 جک هدفون هم ندارد، ولی هر دو مدل 4a دارای این پورت محبوب هستند.

پیکسل 5 از یک باتری ۴۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی، پیکسل 4a 5G از یک باتری ۳۸۸۵ میلی‌آمپر ساعتی و پیکسل 4a از یک باتری ۳۱۴۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند. هر سه گوشی از شارژ سریع ۱۸ واتی بهره می‌برند. پیکسل 5 تنها محصول بین این سه دستگاه است که از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

سبک‌ترین دستگاه پیکسل 4a و سنگین‌ترین پیکسل 4a 5G است. پیکسل 4a 5G از نظر ابعاد فیزیکی از بقیه بزرگ‌تر است، ولی پیکسل 4a و پیکسل 5 تقریبا ابعاد مشابهی دارند. در ادامه می‌توانید مقایسه دقیق مشخصات فنی این سه گوشی را ببینید.

 Google Pixel 5Google Pixel 4a 5GGoogle Pixel 4a
اندازه نمایشگر۶ اینچی +FHD۶.۲ اینچی +FHD۵.۸۱ اینچی +FHD
تراکم پیکسل۴۳۲ پیکسل بر هر اینچ۴۱۳ پیکسل بر هر اینچ۴۴۳ پیکسل بر هر اینچ
ابعاد۱۴۴.۷ در ۷۰.۴ در ۸.۰ میلی‌متر۱۵۳.۹ در ۷۴ در ۸.۲ میلی‌متر۱۴۴ در ۶۹.۴ در ۸.۲ میلی‌متر
وزن۱۵۱ گرم۱۶۸ گرم۱۴۳ گرم
سیستم عاملاندروید ۱۱اندروید ۱۱اندروید ۱۰
دوربین عقب۱۲.۲ مگاپیکسلی + ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض۱۲.۲ مگاپیکسلی + ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض۱۲.۲ مگاپیکسلی
دوربین جلو۸ مگاپیکسلی۸ مگاپیکسلی۸ مگاپیکسلی
قابلیت فیلم‌برداری4K4K4K
پردازندهکوآلکام اسنپدراگون 765Gکوآلکام اسنپدراگون 765Gکوآلکام اسنپدراگون 730G
حافظه رم۸ گیگابایت۶ گیگابایت۶ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت۱۲۸ گیگابایت
ظرفیت باتری۴۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت۳۸۸۵ میلی‌آمپر ساعت۳۱۴۰ میلی‌آمپر ساعت
جک هدفونندارددارددارد
قابلیت‌های ویژه5G، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس، IP685G-
قیمت۶۹۹ دلار۴۹۹ دلار۳۴۹ دلار

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)