خانهاخبار
تاکتیک دفاعی اپیک گیمز در دادگاه، مورد انتقاد قاضی پرونده قرار گرفت

تاکتیک دفاعی اپیک گیمز در دادگاه، مورد انتقاد قاضی پرونده قرار گرفت

دعوای حقوقی میان اپل و اپیک گیمز همچنان ادامه دار است.
۱۳۹۹/۷/۱۰

در جلسه دادرسی روز دوشنبه به دلیل شکایت شرکت بازی سازی Epic Games از کمپانی اپل، قاضی پرونده ضمن بررسی شکایات و اظهارات طرفین، ادعاهای اپیک گیمز در مورد قوانین اپ استور و کمیسیون‌های پرداختی این پلتفرم را بی پایه و اساس دانست و آن ها را مورد انتقاد جدی قرار داد. مسئولان اپیک گیمز به دنبال آن بودند تا با قانونی جدید، اپل را موظف به بازگرداندن بازی فورتنایت به اپ استور کنند، اما متأسفانه در جلسه دادرسی یاد شده، اوضاع به نفع اپیک گیمز پیش نرفت.

در جلسه دادرسی که به صورت مجازی و از طریق اپلیکیشن Zoom برگزار شد، قاضی پرونده آقایYvonne Gonzalez حRogers از دادگاه منطقه‌ای ناحیه شمالی کالیفرنیا اظهار داشت که جکم این پرونده باید پیش از ارسال به هیئت منصفه مشخص شود که این داستان، تا پیش از جولای 2021 روی خواهد داد.

قاضی این پرونده همچنین خاطر نشان کرد که این پرونده برای قانون و جلب اعتماد مردم و درک توجه آن ها به مسائل امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است. بعید به نظر می‌رسد که رأی هیئت منصفه به نفع اپیک گیمز صادر شود و به همین دلیل، آن ها به دنبال یک جلسه دادرسی هستند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد که کمپانی اپل، بتواند نظر و رأی هیئت منصفه را به سمت خود بکشاند.

به گزارش CNN، قاضی پرونده شرکت اپیک گیمز را به عنوان متهم این پرونده شناسایی کرده است. چرا که آن ها بر خلاف قرارداد امضا شده با شرکت اپل اقدام کرده و از پایان این ماجرا نیز با خیر بوده‌اند. او به طور کاملا صریح به وکلای اپیک گیمز گفت هاست که استدلالات آن ها به هیچ عنوان قانع کننده نیست.

image

 

وی در ادامه سخنان خود چنین گفت:

شما کاری را انجام داده‌اید و با حذف برخی از آن ها، به دادگاه دروغ گفته‌اید. این یک مورد فوق‌العاده مهم و امنیتی به حساب می‌آید. تعداد زیادی از مردم ممکن است بر اساس اقدامات صورت گرفته، از شما یک شخصیت قهرمان ساخته باشند. اما این اصلا منصفانه نیست.

اگرچه وکلای اپیک گفتند که آنها از نقض قرارداد شرکت با اپل مطلع بوده‌اند، اما این موضوع صرفا امتناع از پیروی از توافق نامه‌های ضد رقابتی این شرکت بوده است.

قاضی پرونده با ادعای اپیک گیمز در مورد آسیب دیدن بازی فورتنایت از اقدامات اپل مخالفت کرده است. او در بیانات خود به این موضوع اشاره کرد که با وجود حذف فورتنایت از اپ استور، کاربران iOS همچنان امکان دسترسی به بازی را دارند. در پاسخ به این که اقدامات اپل برای دریافت هزینه‌ها از طریق سیستم پرداختی اختصاصی، قاضی پرونده معتقد است که اپ استور و سیستم پرداختی آن یکپارچه بوده و دو بخش جداگانه به حساب نمی‌آیند.

ذکر این نکته نیز شایان توجه است که شرکت اپیک گیمز تا به حال در مورد کمیسیون‌هایی که به نینتندو، سونی و مایکروسافت پرداخت کرده است، هیچ گونه شکایتی را به میان نیاوده است. قاضی پرونده همچنین قانع نشده است که کمیسیون سی درصدی اهالی کوپرتینو از خریدهای انجام شده، ناعادلانه است. وی همچنین از مسئولان اپیک گیمز این سوال را پرسید که چه زمانی آن ها تصور پیدا کردند که اپل از یک شرکت مبتکر به یک کمپانی انحصارگر تبدیل شده است و آن ها در جواب به این سوال، به سال 2018 اشاره کردند. اما قاضی پرونده باز هم در این موضوع قانع نشد.

اپل از ابتدای کار اپ استور، حتی زمانی که این پلتفرم تنها 500 اپلیکیشن را در خود می‌دید، کمیسیون 30 درصدی را از خریداران دریافت می‌کرد. پس به این ترتیب کمیسیون کوپرتینویی‌ها از ابتدای امر همین میزان بوده و در سال‌ّای اخیر با افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها، به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است.

به این ترتیب اظهارات اپیک گیمز در مورد این پرونده به در بسته خود و قاضی دادگاه نیز به دلیل عدم صداقت، آن ها را به سمت در خروجی هدایت کرد. وکلای شرکت اپل هم در اظهارات خود به این موضوع اشاره کردند که مسئولان اپیک گیمز با رعایت قوانین اپ استور و حذف درگاه اختصاصی خود، می‌توانند مجددا فورتنایت را به اپ استور بازگردانند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

فرهاد

۱۳۹۹/۷/۱۰
قشنگ مشخصه قاضی کال آو بازه و ایفون الون پرو هم داره... احتمالاً منتظر اپل واچ سری 6 هم هست که بره 44mm یش رو بخره و بااون حکم نهایی رو به دست اپیک گیمز بده.