خانهاخبار
سرفیس دوئو در حال اجرای ویندوز رویت شد!

سرفیس دوئو در حال اجرای ویندوز رویت شد!

آیا محصول جدید مایکروسافت، امکان اجرای ویندوز را خواهد داشت؟
۱۳۹۹/۶/۲۴

زمانی که مایکروسافت در رویداد معرفی Surface Duo در مورد این محصول صحبت می‌کرد، به این موضوع اشاره کردند که این گجت، آن دستگاهی نیست که قادر به اجرای Windows Core OS باشد.

آقای پانوس پانای در مورد این محصول چنین می‌گوید:

ما در شاخه طراحی و توسعه سرفیس دوئو، نسل‌ها جلو تر هستیم. ما میزان باریک بودن این محصول، میزان مقاومت، استحکام صفحه نمایش و دوام این دستگاه را درک می‌کنیم. به همین دلیل می‌گوییم که این گجت از زمان خود، جلوتر است.

اما فرمور جدیدی که برای سرفیس دوئو منتشر شده است، داستان دیگری را نقل می‌کند.

image

 

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در جلوی واژه CN از عبارت Andromeda Attestation استفاده شده است که نام پروژه‌ای از مایکروسافت به حساب می‌آید که از سال 2017، کار خود را آغاز کرد. همچنین این فرمور به Hypervisor Firmware partition مجهز است که یکی از قابلیت‌های کلیدی ویندوز 10 X و Windows Core OS به حساب می‌آید.

در حالی که مسئولان مایکروسافت روی این موضوع اصرار دارند که این محصول با مدل سال 2017 تفاوت‌های زیادی دارد، اما ما می‌توانیم به وضوح به این موضوع پی ببریم که سخت‌افزار مربوطه، چندین سال است که در انتظار پیشرفت دنیای نرم‌افزار باقی مانده است. این موضوع در پتنتی که در سال 2017 منتشر شده بود، کاملا مشخص است و اگر با دقت به این تصویر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که دستگاه قرار گرفته درون شکل با محصول امروزی تفاوت‌های زیادی ندارد.

image

 

برای برخی علاقمندان به ویندوز، این موضوع باعث شده تا سوال‌هایی در زمینه اجرای ویندوز 10 توسط دستگاه‌هایی مجهز به پردازنده ARM در اذهان آن ها ایجاد شود.

یکی از هکرهای سرشناس دنیای تکنولوژی با نام گوستاو مونس بر این باور است که چنین امری، به کمک کاهش برخی قابلیت‌ها امکان پذیر است.

در هر صورت، اخبار امروز یکی از قابلیت‌هایی که ما به آن مشکوک بودیم را مورد تأیید قرار داده است. اما به نظر می‌رسد که مسئولان مایکروسافت، بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ کرده‌اند و به این ترتیب، کاربران و خریداران سرفیس دوئو با پلتفرمی روبرو هستند که بسیاری از اپلیکیشن‌ها را با خود به همراه دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)