خانهاخبار
اپل یکی از ویژگی های مهم iOS که تبلیغات فراوانی حول آن کرده بود را به تاخیر می‌اندازد

اپل یکی از ویژگی های مهم iOS که تبلیغات فراوانی حول آن کرده بود را به تاخیر می‌اندازد

اپل در iOS14 به حریم خصوصی کاربران توجه ویژه‌ای داشته و تبلیغات گسترده‌ای نیز حول آن داشته، اما اکنون خبر رسیده که از این ویژگی خبری در iOS14 نیست
۱۳۹۹/۶/۱۵

یکی از قابلیت‌های مهم iOS14 امکان انسداد رهیابی درون رنامه‌ای است. این قابلیت برای کاربران بسیار خوشحال کننده است اما اخباری بسیار وحشتناک برای تجارت تبلیغات و غول‌های فناوری که فعالیتشان حول این محور می‌چرخد، محسوب می‌شود. فیس بوک در زمره‌ شرکت‌هایی است که با این سیاست متضرر می شود، البته مردم در هنگام استفاده از اینستاگرام چندان مقاومت ندارند. با این همه اپل تصمیم گرفته تا معرفی این قابلیت را به سال آینده موکول کند و اعلام کرده که می‌خواهد به توسعه دهندگان فرصتی دهد تا خود را با سیاست‌های جدید سازگار کنند. اپلیکیشن‌ها برای رهیابی کاربران همچنان به اجازه‌ کاربر نیاز دارند اما ویژگی مذکور در پاییز امسال به همراه iOS14 عرضه نخواهد شد. اپل اعلام کرده که علیرغم مخالفت‌های شرکت‌های تبلیغاتی، به این قابلیت و حریم خصوصی کاربران پایبند است.

اپل روز پنج‌شنبه در سایت توسعه دهندگان خود اعلام کرد

ما معتقدیم که این فناوری باید از حق اساسی حریم خصوصی کاربران محافطت کند، به این معنی است که کاربران می‌توانند بفهمند که کدام برنامه‌ها ممکن است داده‌های کاربر را برای تبلیغات یا برای اندازه‌گیری اهداف تبلیغاتی با دیگر شرکت‌ها به اشتراک بگذارند. همچنین ابزارهایی برای لغو اجازه‌ این رهگیری وجود دارد و هنگامی که فعال شود توسط یک اعلان به کاربر امکان می‌دهد که آن رهگیری درون برنامه‌ای را قبول یا رد کند. ما می‌خواهیم به توسعه دهندگان زمان لازم برای ایجاد تغییرات را بدهیم و در نتیجه، الزام استفاده از این مجوز از اوایل سال آینده اجرایی می‌شود.

هفته‌ی گذشته فیس بوک با ارسال یک به‌روزرسانی اعلام کرد که این به‌روزرسانی اتفاقی بزرگ برای شرکای تبلیغاتی ما است. باید منتظر ماند و دید که این مخالفت‌ها با اپل کار به جایی می‌برد یا غول کوپرتینو موفق می‌شود علیرغم تمام اعتراضات بر تصمیم خود پایبند بماند.

image


فیس بوک نوشت ما انتظار داریم که این تغییرات با توجه به وابستگی شدید تبلیغات به رهگیری درون برنامه‌ای، تاثیرات فراوانی داشته باشد. مانند همه‌ شبکه‌های تبلیغاتی، در iOS 14 نیز توانایی تبلیغات در هدف گیری دقیق و اندازه‌گیری کمپین‌ها در شبکه مخاطبین تحت تاثیر قرار می‌گیرد و در نتیجه انتظار می‌رود توانایی کسب درآمد موثر از شبکه مخاطب برای ناشران کاهش پیدا کند. در نهایت علیرغم تمام تلاش‌های ما، ممکن است به‌روزرسانی‌های اپل Audience Network را در iOS 14 بسیار بی اثر کند که ارائه‌ آن در iOS 14 منطقی نخواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)