خانهاخبار
گزارشی که فاش می‌کند تنها یک مدل از سری آیفون ۱۲ از 5G پشتیبانی می‌کند

گزارشی که فاش می‌کند تنها یک مدل از سری آیفون ۱۲ از 5G پشتیبانی می‌کند

براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، از میان مدل های آیفون ۱۲ تنها یک مدل از فناوری پرسرعت 5G بهره‌مند است
۱۳۹۹/۶/۱۵

کاربرانی که به دلیل پشتیبانی از فناوری پرسرعت  5G قصد ارتقا گوشی خود به آیفون ۱۲ را دارند باید کمی دست نگه دارند، چراکه در گزارشی جدید آمده که تنها یک مدل از این فناوری پرسرعت بهره‌مند خواهد شد. در حالی که تا پیش از این گفته می‌شد تمام مدل‌های آیفون از قابلیت امواج زیر ۶ گیگاهرتز  5G استفاده می‌کنند، اکنون یک منبع ادعا می‌کند که فقط بزرگترین و گران‌ترین مدل از فناوری موج میلی متری 5G بهره‌مند است. کاربران انتطار داشتند که تمام مدل‌ها از این فناوری سهم ببرند ولی اکنون اعلام شده که در میان مدل‌های پرو نیز فقط بزرگترین و گران‌ترین آن از فناوری  5G استفاده می‌کند.

image


این چیزی نیست که به  Fast Company گفته شده، اما یک منبع ناشناس گفته مدلی که از فناوری 5G برخوردار است تنها در بازارهای خاصی عرضه خواهد شد.

فناوری پرسرعت 5G برای تمام آیفون‌ها نیست

در گزارشی که در روز پنج‌شنبه منتشر شده، بازگو شده که به دلیل استفاده از فناوری موج میلی‌متری 5G، احتیاج به باتری حجیم وجود دارد چراکه این فناوری در بلعیدن باتری توانمند است و همین موضوع سبب شده تا در مدلی که بیشترین حجم باتری را دارد، این فناوری گنجانده شود. همچنین نسخه‌ی پرو مکس بهره‌مند از 5G تنها در کشورهای آمریکا، کره و ژاپن که از موج میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند، عرضه می‌شود. یکی از بزرگترین دلایل این موضوع اینست که فناوری موج میلی‌متری در کشورهای محدودی وجود دارد چراکه غالب آن‌ها به استاندارد زیر ۶ گیگاهرتز متکی هستند.

این خبر می‌تواند برای بسیاری از دوست ‌داران اپل و آیفون ناامید کننده باشد. برخی اخبار حکایت از معرفی جایگزین آیفون SE دارند که به همراه سری آیفون ۱۲ معرفی می‌شود که البته همچنان از 4G پشتیبانی می‌کند. این گزارش جزییات بیشتری دراختیار نمی‌گذارد و می‌گوید آیفون SE جدیدتر برپایه‌ی آیفون ۸ پلاس ساخته خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)