خانهاخبار
گزارش بخارگرفتگی دوربین گلکسی نوت 20؛ سامسونگ می‌گوید شرایط عادی است

گزارش بخارگرفتگی دوربین گلکسی نوت 20؛ سامسونگ می‌گوید شرایط عادی است

بر اساس گزارش کاربران کره‌ای، ماژول دوربین گلکسی نوت 20 بخار می‌گیرد ولی مسئولان مرکز خدماتی سامسونگ می‌گویند دستگاه مشکلی ندارد.
۱۳۹۹/۵/۲۷

گلکسی نوت ۲۰ به‌تازگی در کره جنوبی روانه بازار شده و اتفاقا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال، برخی از خریداران این گوشی به مشکلی با دوربین گلکسی نوت ۲۰ برخورده‌اند که می‌تواند نشانگر وجود ایرادی اساسی در ماژول دوربین باشد. یکی از کاربران انجمن گفتگوی سامسونگ در کره به‌نام Stinger1 اخیرا تصاویری را از دستگاه خود منتشر کرده که نشان می‌دهد ماژول دوربین نوت ۲۰ بخار گرفته است.

این کاربر می‌گوید بخارگرفتگی لنزها زمانی اتفاق می‌افتد که گوشی دچار تغییر دما می‌شود؛ مثلا وقتی که دستگاه را از داخل اتاقی که در آن کولر روشن بوده به فضای گرم تابستانی خارج از ساختمان می‌برید. چند کاربر دیگر هم اعلام کرده‌اند که این اتفاق برای نوت ۲۰ آن‌ها افتاده است.

image

در ادامه جزئیات بیشتری درباره این اتفاق در وب‌سایت کره‌ای Naver منتشر شد. در آن‌جا توضیح داده شد که کاربر گوشی خود را به مرکز خدماتی سامسونگ برده تا آن‌ها دستگاه را بررسی کنند. ولی مسئولان سامسونگ در کمال تعجب اعلام کرده‌اند که دستگاه ایرادی ندارد و در شرایط عادی است.

مسئولان مرکز خدمات سامسونگ می‌گویند این پدیده زمانی رخ می‌دهد که رطوبت محیطی از طریق شیارهای تنظیم‌کننده فشار هوا وارد دستگاه می‌شود و با تغییر شدید دما خود را به‌شکل بخار نشان می‌دهد. در نتیجه، از آن‌جایی که این اتفاق کاملا طبیعی است، سامسونگ خود را موظف به تعمیر یا تعویض دستگاه نمی‌داند. این شرکت از کاربران می‌خواهد که در هنگام استفاده از نوت ۲۰ از اعمال تغییرات شدید دمایی خودداری کنند.

این‌طور که پیداست، مشکل مذکور خللی در عملکرد دوربین ایجاد نمی‌کند، ولی باعث می‌شود که خروجی تصویر عملا غیرقابل استفاده شود. خودتان نمونه تصویر زیر را مشاهده کنید. اگر این مشکل فقط محدود به چند مورد خاص نباشد و در تمامی گوشی‌های نوت ۲۰ اتفاق بیفتد، یعنی ماژول دوربین همه اعضای این خانواده مشکل دارد و این مشکل با کمک به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف نمی‌شود.

image

شایان ذکر است که سامسونگ هنوز رسما این پدیده را تایید نکرده است. آن‌ها هنوز در هیچ‌یک از پلتفرم‌های رسمی خود به این موضوع اشاره نکرده‌اند و صحت گزارش ارسالی از سوی وب‌سایت Naver به تایید نرسیده است. در صورتی که سامسونگ رسما به این اتفاق واکنش نشان دهد، اخبار بعدی را به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Alireza

۱۳۹۹/۵/۲۹
ایراد و خطا واشه هر مدلی و هر برندی اتفاق میفته ولی یک گوشی پرچم دار به عنوان معرف برند و اعتبار اون حساب میشه و نباید ضعفی داشته باشه به خصوص به این شکل غیر قابل قبول.

hamid

۱۳۹۹/۵/۲۷
حماسه ای دیگر از سامسونگ :)