خانهاخبار
هنوز زمان زیادی تا معرفی آیفون تاشو با نمایشگر MicroLED و دوربین زیر صفحه باقی مانده است

هنوز زمان زیادی تا معرفی آیفون تاشو با نمایشگر MicroLED و دوربین زیر صفحه باقی مانده است

بر اساس گزارش جدید یک افشاگر توئیتری، به نظر می‌رسد که اپل در حال کار روی موبایل با نمایشگر منعطف است اما باید زمان زیادی تا عرضه این دستگاه صبر کنیم.
۱۳۹۹/۵/۲۳

تلفن‌های تاشو جدیدترین فرم فاکتور بازار گوشی‌های هوشمند هستند و اگرچه سامسونگ و هوآوی با محصولات خود پیش‌تر به این بازار قدم گذاشته‌اند، هنوز شرکت‌های زیادی به این حوزه وارد نشده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که گوگل در سال ۲۰۲۱ با پیکسل تاشو به این بازار بیاید. حالا امروز گزارشی منتشر شده که از احتمال تولید موبایل تاشو توسط اپل خبر داده است.

طبق اعلام افشاگری در شبکه اجتماعی توئیتر به‌نام Komiya_kj، موبایل تاشوی اپل بیشتر شبیه یک آیپد تاشو خواهد بود و از سیستم عامل iPadOS استفاده می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که این دستگاه از قابلیت برقراری تماس هم بهره‌مند خواهد شد. در این گزارش گفته شده که دستگاه مذکور دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد داشت.

در حال حاضر اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند، ولی محصولات تاشوی سامسونگ هنوز حسگر فیزیکی دارند. دلیلش احتمالا این است که نمایشگر این دستگاه‌ها به اندازه کافی محکم نیست که بتواند از حسگر زیر صفحه‌ای پشتیبانی کند. با این وجود، سامسونگ در حال همکاری با کورنینگ است تا پنل گوشی‌های تاشوی خود را قوی‌تر کند و احتمالا اپل هم از فناوری گوریلا گلس استفاده خواهد کرد.

image

در خصوص دوربین سلفی زیر صفحه، تاکنون دموهای مختلفی از این فناوری منتشر شده، اما همچنان دستگاهی مصرفی به بازار نیامده که کاربران بتوانند آن را تهیه کنند. پیش‌تر در گزارش‌ها گفته شده بود که آیفون تاشوی اپل احتمالا شبیه سرفیس Duo خواهد بود؛ یعنی دو صفحه با یک لولا به هم وصل می‌شود. منتها در گزارش امروز گفته شده که اتصال این پنل‌ها به‌شکلی خواهد بود که توهم پیوستگی صفحات را القا کند.

منبع گزارش می‌گوید موبایل تاشوی اپل از نمایشگر MicroLED استفاده خواهد کرد که مزیت‌های متعددی نسبت به نمایشگرهای OLED خواهد داشت. این پنل از رنج پویای بالاتر، روشنایی بیشتر، طیف رنگی گسترده‌تر و مصرف انرژی کمتری پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، ظاهرا استفاده از عینک هوشمند اپل و هدست‌های VR این شرکت در کنار این موبایل تاشو بهترین تجربه ممکن را به ارمغان می‌آورد.

آیفون تاشو احتمالا به‌عنوان بخش «یک چیز دیگر» از کنفرانس اپل در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود. از آن‌جایی که چیپست A14X نسخه بهینه‌سازی‌شده‌ای از A14 است و A14 به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۱ برای آیپد پرو 5G معرفی می‌شود، پس دور از ذهن نیست که آیفون تاشو با A16X یا حتی A17X به بازار بیاید. این تراشه با فرآیند تولید ۳ نانومتری ساخته خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که موبایل‌های تاشو از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ به نرخ رشد مرکب سالانه ۲۴.۶ درصدی دست پیدا کنند. هرچند قبلا گفته شده بود که اپل هنوز درباره این فرم فاکتور جدید تردید دارد، ولی اکنون به نظر می‌رسد که کوپرتینونشینان رویکرد جدی‌تری را در این باره دنبال می‌کنند. بازار محصولات تاشو در حال رشد است و با توجه به پتانسیل‌های بالایی که دارد، طبیعی است که اپل هم خواهان سهی از آن باشد.

اگر تاریخ رونمایی سال ۲۰۲۳ صحیح باشد، طرفداران اپل هنوز باید مدت زمان زیادی را منتظر بماند. با این حال، می‌توانیم امیدوار باشیم که تا آن زمان قیمت دستگاه‌های تاشو پایین آمده باشد و مشکلات فنی کمتری در این دستگاه‌ها به چشم بخورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)