خانهاخبار
شارژر سیمی 125 واتی و شارژر بیسیم 65 واتی اوپو معرفی شدند

شارژر سیمی 125 واتی و شارژر بیسیم 65 واتی اوپو معرفی شدند

اوپو امروز از چند شارژ جدید رونمایی کرد که گل سرسبد آن‌ها شارژر سریع 125 واتی بود. این شارژر می‌توانید یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی را ظرف 20 دقیقه از صفر به صد برساند.
۱۳۹۹/۴/۲۵

پس از ویوو که چند روز پیش از طریق زیربرند iQOO از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی خود پرده برداشت، حالا نوبت به اوپو رسیده که از فناوری 125W Flash Charge خود رونمایی کند. این فناوری که مبتنی بر شش سال تجربه در تولید فناوری‌های شارژ VOOC به دست آمده وعده می‌دهد که بتواند باتری‌های ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را ظرف مدت ۲۰ دقیقه شارژ کند.

این شرکت همچنین امروز از داک شارژ بیسیم ۶۵ واتی جدیدی به نام AirVOOC رونمایی کرد که آپگرید مهمی نسبت به شارژ سریع ۴۰ واتی قبلی آن‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر این، دو شارژر گالیوم نیترید (GaN) فشرده با سرعت ۱۱۰ و ۵۰ واتی نیز در راه است که برای مصارف سبک‌تر کاربرد دارند.

نگاه نزدیک به شارژر ۱۲۵ واتی

image

شارژر سریع قبلی اوپو فناوری 65W SuperVOOC بود که این رقم حالا دو برابر شده است. استاندارد ۱۲۵ واتی جدید این شرکت مدعی است که می‌تواند یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را ظرف مدت ۲۰ دقیقه از صفر تا صد شارژ کرده و ظرف مدت ۵ دقیقه آن را از صفر به ۴۱ درصد برساند. تمام این فرآیند در حالی انجام می‌شود که دمای دستگاه زیر ۴۰ درجه سانتی گراد حفظ خواهد شد.

توان بالای این شارژر فشار زیادی به باتری وارد می‌کند، در نتیجه اوپو تغییراتی را در خود باتری هم به وجود آورده است. باتری‌های جدید اوپو ساختار دو سلولی خود را حفظ می‌کنند اما معیار C آن‌ها از 3C به 6C افزایش می‌یابد. معیار C تعیین می‌کند که باتری می‌تواند در مقابل چه مقداری از جریان دوام بیاورد و به‌طور کلی نشانگر کیفیت و مقاومت باتری در برابر افزایش دمای ناشی از سرعت بالای شارژ است.

فناوری شارژ ۱۲۵ واتی اوپو جریانی ۱۲.۵ آمپری را به این باتری‌ها وارد می‌کند و این مسئله مستلزم کیفیت بالاتری در ساخت باتری‌هاست. این شارژ سریع‌تر از طریق سه پمپ شارژ ممکن می‌شود که کارآمدی شارژر را تا ۹۸ درصد افزایش می‌دهد و ساختاری شش راهه و چندزبانه‌ای از باتری می‌سازد.

با این حال، شارژر ۱۲۵ واتی اوپو به‌جز این استاندارد انحصاری با استاندارد ۶۵ واتی (USB Power Delivery (PD و استاندارد ۱۲۵ واتی (USB Power Delivery Programmable Power Suply (PPS هم سازگار است. تمامی این قابلیت‌ها شارژر جدید اوپو را به محصولی تبدیل می‌کند که برای همه دستگاه‌ها مناسب خواهد بود.

آن‌چه هنوز نمی‌دانیم این است که توان ۱۲۵ واتی در بلند مدت چه تاثیری بر ظرفیت و عمر مفید باتری می‌گذارد. اوپو سعی کرده که دمای باتری را پایین نگه دارد، اما عملکرد شارژر در چنین معیار C بالایی باعث می‌شود باتری نسبت به سرعت‌های پایین‌تر در زمان کوتاه‌تری فرسوده شود.

شارژر بیسیم ۶۵ واتی AirVOOC

image

فناوری‌های شارژ بیسیم هنوز به‌شکل قابل توجهی نسبت به شارژ سیمی کند هستند، اما این شرایط به‌آرامی در حال تغییر است. وان پلاس امسال از شارژر بیسیم ۳۰ واتی خود رونمایی کرد، اما اوپو با معرفی 65W AirVOOC صحنه رقابت را وارد فاز جدیدی کرده است. این شرکت می‌گوید شارژر بیسیم آن‌ها می‌تواند یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را ظرف مدت ۳۰ دقیقه از صفر تا صد شارژ کند.

اوپو برای تولید این فناوری از سیم‌پیچ‌های دوگانه‌ای با بهره‌وری شگفت‌انگیز ۸۸ درصدی استفاده کرده است. بنابراین برای استفاده از این قابلیت باید دستگاهی داشته باشد که از نظر قطعات داخلی هم بتواند از این سرعت پشتیبانی کند. اوپو حالا سعی دارد فناوری خود را به‌نحوی تغییر دهد که امکان استفاده از سرعت شارژ ۶۵ واتی با یک سیم‌پیچ فراهم شود.

استند شارژ بیسیم اوپو با کمک پره‌ای که زیر دستگاه قرار گرفته و جریان هوا را به سمت موبایل می‌فرستد، توانسته دما را زیر ۴۰ درجه سانتی گراد نگه دارد. کاهش دمای داک و سیم‌پیچ‌های آن از طریق مواد خنک‌کننده نیمه‌رسانا هم صورت می‌گیرد تا ایمنی محصول به‌طور کامل تضمین شود.

مینی شارژرهای جدید اوپو

image

گالیوم نیترید (GaN) به تولید شارژرهای کوچک‌تر، قابل حمل‌تر و پرتوان‌تر کمک می‌کند و اوپو از این ماده برای تولید جدیدترین مینی شارژرهای ۵۰ و ۱۱۰ واتی خود استفاده کرده است. مدل ۵۰ واتی این شارژر دارای ضخامت ۱۰.۵ میلی‌متری و وزن ۶۰ گرمی است. اوپو می‌گوید اندازه مدل ۱۰۰ واتی مشابه شارژر معمولی ۱۸ واتی این شرکت است.

image

مینی شارژرهای ۵۰ و ۱۰۰ واتی اوپو از استانداردهای USB PD و USB PPS پشتیبانی می‌کنند. با این حساب، می‌توانید از این شارژرها برای اکثر گجت‌ها از جمله لپتاپ‌ها استفاده کنید و آن‌ها را همه جا به‌راحتی همراه خود داشته باشید.


اوپو هنوز اطلاعاتی درباره قیمت یا تاریخ عرضه شارژرهای جدید خود اعلام نکرده است. افزون بر این، مشخص نیست که چه مدت طول می‌کشد تا اولین تلفن هوشمند با پشتیبانی از شارژ ۱۲۵ واتی به بازار بیاید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)