خانهاخبار
دولت آمریکا به دنبال تحریم اپلیکیشن تیک تاک است

دولت آمریکا به دنبال تحریم اپلیکیشن تیک تاک است

اپلیکیشن TikTok به زودی از دسترس کاربران آمریکایی خارج می‌شود.
۱۳۹۹/۴/۱۹

دولت آمریکا به دلیل کش و قوس‌هایی که میان این کشور و چین پیش آمده، قصد دارد تا به صورت رسمی، ممنوعیت اپلیکیشن‌های چینی را نیز اعلام نماید که در صدر این موارد، نام اپلیکیشن تیک تاک دیده می‌شود.

استفاده از اپلیکیشن TikTok به تازگی به دلیل موارد امنیتی، در کشور هند نیز ممنون اعلام شد و حالا نوبت به دولت آمریکا رسیده تا در این مورد احساس نگرانی کند.

آقای Mike Pompeo در آخرین سخنرانی خود، این موضوع را بسیار جدی عنوان کرده و با سرسختی کامل، به دنبال اعمال ممنوعیت برای استفاده از این اپلیکیشن است.

آقای Pompeo در سخنان خود، به این موضوع اشاره کرد که قصد ندارد تا در مقابل آقای رئیس جمهور، یعنی دونالد ترامپ قرار گیرد. ولی این اپلیکیشن موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

زمانی که از وی در مورد دانلود کردن این اپلیکیشن از سوی شهروندان آمریکایی سوال شد، او چنین پاسخ داد:

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات شخصی و محرمانه شما در دسترس کشور چین قرار گیرد، می‌توانید TikTok را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

به نظر می‌رسد که اظهارات آقای Pompeo در راستای کشمکش‌هایی است که میان دولت آمریکا و چین اتفاق افتاده است. این موارد باعث ضررهای جبران ناپذیری برای برندهای هوآوی و ZTE شده است، اما اپلیکیشن‌های چینی تا به این لحظه از خطر چنین رویدادی در امان مانده بودند.

دولت امریکا در حالح اضر، در حال جمع‌آوری مدارک بر علیه اپلیکیشن تیک تاک و شرکت سازنده آن با نام ByteDance است. قانون گذاران آمریکایی معتقد هستند که اپلیکیشن تیک تاک، اطلاعاتی را با سرورهای آن که در کشور چین قرار دارد، رد و بدل می‌کند و شرکت سازنده آن، این اطلاعات را با دولت چین به اشتراک می‌گذارد. به همین دلیل سران دپارتمان دفاعی کشور آمریکا در ماه ژانویه، از نیروهای خود درخواست کرد تا به هیچ عنوان، این اپلیکیشن را روی گوشی‌های خود نصب نکنند.

image

 

اما از طرف دیگر، مسئولان تیک تاک وارد عمل شدند و مانند همیشه، قضیه را تکذیب کرده و اعلام کردند که آن ها هیچ اطلاعاتی را در اختیار دولت چین نمی‌گذارند. سخنگوی TikTok نیز در واکنش به سخنان Pompeo، چنین گفت:

مدیر عامل تیک تاک، یک شخص آمریکایی است و صدها متخصص و کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند تا امنیت و حریم شخصی کاربران را حفظ نمایند. برای ما، امنیت و حریم شخصی کاربران به عنوان مهم ترین اصل به حساب می‌آید. ما به هیچ عنوان، اطلاعات کاربران را با دولت چین، حتی در صورت درخواست آن‌ها، به اشتراک نمی‌گذاریم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۴/۲۰
فیسبوک یا گوگل یا اپل اطلاعات مردم رو به دولت آمریکا نمیدن ما هم خریم آقای پوپئو