خانهاخبار
محدودیت واردات گوشی بالای 300 یورو لغو می‌شود

محدودیت واردات گوشی بالای 300 یورو لغو می‌شود

دو روز قبل انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد که واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به بازار ممنوع می‌شود و رجیستر این گوشی‌ها نیز انجام نخواهد شد. این خبر مانند بمبی در بازار نا به سامان گوشی‌ موبایل منفجر شد و سبب بالارفتن عجیب و غریب قیمت‌ها در طول یک روز هم شد.
۱۳۹۹/۴/۱۷

دو روز قبل انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد که واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به بازار ممنوع می‌شود و رجیستر این گوشی‌ها نیز انجام نخواهد شد. این خبر مانند بمبی در بازار نابسامان گوشی‌ موبایل منفجر شد و سبب بالارفتن عجیب و غریب قیمت‌ها در طول یک روز شد.

روز گذشته آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتی اعلام کرد که این طرح ایرادات جدی دارد و به همین خاطر باید بازنگری شود که پیرو آن امروز اعلام شد با دستور وزیر صمت؛ محدودیت 300 یورویی واردات گوشی متوقف می‌شود.

به گزارش ایستنا، با دستور مدرس خیابانی -سرپرست وزارت صمت- واردات گوشی طبق روال گذشته ادامه خواهد یافت و محدودیت 300 یورویی واردات گوشی، تا اطلاع ثانوی حذف شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

پیرو ابلاغ تصمیمات جلسه دوم تیر ماه کارگروه نظارت و تخصیص ارز و باتوجه به محدودیت های اعمال شده در سقف تخصیص ارز واردات موبایل در سال جاری و ممنوعیت واردات گوشی بالای 300 یورو در رویه مسافری و تجاری، واردات گوشی موبایل با ارزش بیش از 300 یورو ممنوع شده بود.

اخبار رسیده از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، حاکی از آن است که با دستور سرپرست این وزارتخانه، واردات گوشی طبق روال گذشته ادامه خواهد یافت و این محدودیت، تا اطلاع ثانوی برچیده می‌شود.

این خبر با انتشار جزئیات جدید به روز می‌شود.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

علیرضا

۱۳۹۹/۴/۱۸
وقتی تاثیرش گذاشته روی قیمت گوشی حالا هم لغو بشه آیا قیمت گوشی بر می گرده به قبل ؟

علی

۱۳۹۹/۴/۱۸
به نظرم هدف دولت صرفا ایجاد التهاب تو بازار گوشی موبایل بود.
میخواستم آیفون se 128 بردارم یک هفته پیش اکثر فروشگاه هایی که چک میکردم قیمت محدوده 15 15.500 بهم میدادن
دیشب زنگ زدم به یکی از دوستان که فروشگاه گوشی دارند بهم 19.800 قیمت داده
تنها استدلالی هم که میکنند اینه که قیمت دلار رفته بالا
واقعا خاک بر سرشون

?

۱۳۹۹/۴/۱۷
واقعا نمیدونم تو ذهن این مسئولین بی کفایت چی میگذره که بدون هیچ نوع اطلاع قبلی .شاید درستر باشه بگم بدون هیچ علم و تحقیقی همچین دستوری میدن که یک شبه خیلی از گوشیها تا 12 میلیون و برخی گوشیها تا 40 میلیون افزایش قیمت داشته باشه. همین مونده بود که سایت های اینترنتی بنویسن مثلا گوشی اپل معاوضه با پراید سر هم میگیرم واقعا چرا باید هیچی سر جاش نباشه
اول میگن تو 3 ماه اول سال 99 سه برابر سال گذشته واردات داریم بعد تو ماه چهارم ممنوع بشه.چرا هیچی به هیچی نمیخوره مثلا این میشه جلو گیری از قاچاق چرا انقدر ساده به همه چیر فکر میکنن جاش نیست بگم ولی همه چیز شده خاله بازی.واقعا متاسفم

بچ

۱۳۹۹/۴/۱۷
فقط ر ی د ه شد تو قیمت گوشی دیگه عمرا بیاد پایین

Benyamin.TD

۱۳۹۹/۴/۱۷
فقط خواستن قیمتارو بالا بکشن
مارا این درایت و تدبیر نمود