خانهاخبار
چرا OnePlus Nord در آمریکا عرضه نخواهد شد؟

چرا OnePlus Nord در آمریکا عرضه نخواهد شد؟

مدیرعامل شرکت وان‌پلاس اعلام کرده است که محصول جدید کمپانی در بازارهایی عرضه خواهد شد که از موفقیتش مطمئن باشیم. ازاین‌رو آمریکا مقصد مطلوبی برای Nord نیست و در آنجا عرضه نخواهد شد.
۱۳۹۹/۴/۱۶

طبق آخرین برنامه‌ریزی‌ها قرار است OnePlus Nord اواخر ماه معرفی شود و فقط در اروپا و هند عرضه خواهد شد. حال هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس – کارل پِی – طی یک مصاحبه دلیل این برگزیدگی‌ها را شرح داده است.

"چنانچه به بازارهای ما مثل هند نگاهی داشته باشیم متوجه عملکرد بسیار خوب ما خواهید شد همچنین در اروپا ما رشد سریعی را در حال تجربه هستیم چراکه در حال گسترش کانال‌های فروش هستیم، پس بهتر است تمرکز خود را بر روی بازارهایی بگذاریم که می‌دانیم موفق عمل خواهد کرد."

نمی‌دانیم این تصمیم درست است یا خیر اما اگر واقع‌بین باشیم تجربه ثابت کرده است که گوشی‌های میان‌رده در بازار آمریکا خیلی موفق نیستند.

Mo Jia تحلیلگر بازار بر این عقیده است که گوشی‌های 300 تا 500 دلاری در سه‌ماهه ابتدایی 2020 تنها 10 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. گوشی‌های 200 تا 600  دلار هم در مقیاس بزرگ‌تر در سه‌ماهه ابتدایی 2019 دارای 23 درصد از سهم بازار بودند که مدت مشابه در 2020 به 19 درصد تنزل پیداکرده است.

به‌عبارت‌دیگر، سهم میان‌رده‌ها در بازار آمریکا توسط اسمارت‌فون‌های پریمیوم کوچک شده است. اما به خاطر شرایط اقتصادی امروز این پتانسیل وجود دارد که خیلی چیزها دچار تغییر شوند.

طبق یک بررسی در ایالات‌متحده 24% پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که اگر بخواهند در آینده هندست جدیدی برای خود خریداری کنند 20% کمتر هزینه خواهند کرد.

image
image

یعنی در آمریکا زمانی بهتر از الان برای عرضه گوشی مقرون‌به‌صرفه وان‌پلاس نیست. محققین این بررسی بر این باورند که یک میان‌رده قوی برای کسانی که پرچم‌داران خود را از دست می‌دهند مناسب‌تر است.

Mo Jia می‌گوید دلیلی ندارد که وان‌پلاس از عرضه Nord در بازار آمریکا سر باز زند.

البته پِی قبلاً اعلام کرده است که محصولات آینده Nord در آمریکا عرضه خواهند شد.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)