خانهاخبار
گوگل Keen چیست؟ رقیب احتمالی پینترست متولد شد

گوگل Keen چیست؟ رقیب احتمالی پینترست متولد شد

گوگل کین (Google) شبکه اجتماعی جدید گوگل است که چند روز پیش بی‌سروصدا معرفی شد. این پروژه تجربی با ظاهر و کاربردی شبیه پینترست سعی دارد فضایی برای علاقه‌مندی‌های کاربران باشد.
۱۳۹۹/۴/۱۲

گوگل تاکنون شبکه‌های اجتماعی زیادی راه‌اندازی کرده که بسیاری از آن‌ها هرگز حتی به دست عموم کاربران هم نرسیده‌اند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ با سروصدای زیادی گوگل پلاس را معرفی کرد، اما در نهایت آن را در سال ۲۰۱۹ بست. گوگل حالا در ماه ژوئن ۲۰۲۰ بی‌سروصدا اعلام کرده که مشغول کار روی شبکه اجتماعی تازه‌ای به نام Google Keen است. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم Google Keen چیست و چه هدفی دارد.

منشأ Google Keen

سرویس Google Keen اولین بار توسط سی‌جِی آدامز از طریق پستی در وب‌سایت مدیوم معرفی شد. آدامز در پستش گفت که ایده این سرویس زمانی به ذهن او رسیده که همسرش می‌خواسته اطلاعات و لینک‌هایی را درباره تفریح پرنده‌نگری با وی به اشتراک بگذارد. آدامز و سه عضو دیگر گوگل تصمیم گرفتند سرویسی بسازند که امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات و منابع مربوط به سرگرمی‌ها را آسان‌تر می‌کند.

image

این چهار نفر از طریق پروژه Area 120 گوگل کار روی سرویس Keen را آغاز کردند. آن‌ها به سراغ تیم هوش مصنوعی گوگل (PAIR) رفتند تا از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی آن‌ها برای پروژه خود کمک بگیرند.

چه پلتفرم‌هایی برای Google Keen موجود است؟

این سرویس در حال حاضر به عنوان یک وب اپ در وب‌سایت Staykeen.com در دسترس است. علاوه بر این، از طریق وب رپرها (Web Wrapper) می‌توانید به اپلیکیشن اندرویدی این سرویس دسترسی پیدا کنید.

آیا Google Keen رایگان است؟

استفاده از این سرویس رایگان است، اما برای استفاده از آن باید حساب کاربری گوگل داشته باشید.

Google Keen چگونه کار می‌کند؟

image

سرویس Google Keen در نهایت شبیه Pinterest به نظر می‌رسد و کار می‌کند. پس از ثبت‌نام در این سرویس کافی است عنوان مدنظر خود را تایپ کنید. برای مثال شاید به سریال تلویزیون Star Trek علاقه داشته باشید. پس نام آن را وارد کرده و روی دکمه Next که در گوشه پایین صفحه وجود دارد کلیک می‌کنید.

image

سپس مجموعه‌ای از لینک‌هایی را می‌بینید که مثل نتایج گوگل بر اساس جستجوی شما ظاهر می‌شوند. کافی است روی آن‌ها کلیک کنید و دکمه Create را انتخاب نمایید. حالا می‌توانید صفحه Keen خود را ببینید. در صفحه Keen سه زبانه وجود دارد. اولین آن‌ها Explore نام دارد که محتوای مدنظر شما را از طریق جستجوی گوگل نشان می‌دهد. زبانه دوم Gems است و هر مدخل در صفحه اکسپلور دارای یک آیکن Gem است. با کلیک روی جم‌ها می‌توانید مطالب دلخواه خود را در صفحه‌تان ذخیره کنید. زبانه سوم Searches است که به شما اجازه می‌دهد موضوعات بیشتری را به صفحه خود اضافه نمایید.

image

در Keen شما می‌توانید به‌صورت دستی تصاویر، لینک‌ها و حتی متون جدید را از طریق دکمه Add به صفحه خود بیافزایید. علاوه بر این، می‌توانید از همین دکمه برای افزودن مطالب بیشتر به‌واسطه جستجو یا افزودن بخش‌های جدید به صفحه خود استفاده کنید. دکمه دیگری به نام Edit هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد مشارکت‌کنندگان بیشتری را به صفحه خود بیاورید. در نهایت دکمه Share وجود دارد که اجازه می‌دهد لینک صفحه Keen را به سایرین بفرستید.

یکی از ویژگی‌های جذاب این سرویس استفاده از یادگیری ماشینی برای پیشنهاد منظم لینک‌ها و محتواهای جدید برای صفحه شماست.

آیا Keen پایدار می‌ماند؟

سرویس گوگل کین پروژه‌ای تجربی است و هنوز در آغاز راه خود قرار دارد. بسیاری از پروژه‌های بخش Area 120 گوگل در نهایت متوقف شده‌اند، اما قابلیت‌های آن‌ها به نحوی به سایر محصولات منتقل شده است. اکنون باید صبر کنیم تا ببینیم چه سرنوشتی برای کین رقم خواهد خورد و در صورت تعطیلی ویژگی‌های آن به چه سرویسی منتقل می‌شود.

آیا شما تا به حال از سرویس کین استفاده کرده‌اند؟ تجربه خود را از این سرویس با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)