خانهاخبار
گزارش: آیفون 12 پرو نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتزی نخواهد داشت

گزارش: آیفون 12 پرو نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتزی نخواهد داشت

بر اساس گزارش تحلیل‌گر و مشاور زنجیره تامین نمایشگرها، ظاهرا اپل از خیر استفاده از صفحه نمایش 120 هرتزی در آیفون 12 پرو گذشته و شواهدی مبنی بر وجود نمایشگر پروموشن در این دستگاه دیده نمی‌شود.
۱۳۹۹/۴/۱۲

در اتفاقی غیرمنتظره، مشاور زنجیره تامین حوزه نمایشگرها، راس یانگ، اعلام کرده که آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در واقع صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی نخواهند داشت. تاکنون اکثر گزارش‌ها از وجود نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در نمایشگر OLED سری آیفون ۱۲ حکایت می‌کرد، اما حالا شرایط مبهم‌تر شده است.

جدیدترین مدل آیپد پرو از نرخ نوسازی بالاتر از حد استاندارد استفاده می‌کند و با صفحه‌ای تحت عنوان پروموشن عرضه می‌شود. پیش‌تر گزارش شده بود که اگرچه پیشرفته‌ترین مدل آیفون ۱۲ سخت‌افزاری با پشتیبانی از نرخ‌های نوسازی بالا خواهد داشت، ولی تصمیم‌گیری برای فعال‌سازی قابلیت استفاده از این نرخ بالا وابسته به عمر باتری خواهد بود.

خانواده آیفون ۱۲ قادر نیست با فناوری مصرف بهینه LTPO عرضه شود که امکان استفاده از نرخ نوسازی متغیر را فراهم می‌کند. با این حال، انتظار می‌رفت که باتری بزرگ‌تری در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به کار گرفته شود تا اپل بتواند مصرف 5G و نرخ نوسازی بالای این محصولات را مدیریت کند.

image

اما حالا راس یانگ می‌گوید که مدل‌های آیفون ۱۲ پرو نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نخواهند داشت و مطابق گذشته با نمایشگر ۶۰ هرتزی عرضه می‌شوند. قبلا گفته شده بود که اپل یا از روشی برای جابجایی بین نرخ ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهد کرد یا صرفا محصولات خود را با نرخ ۶۰ هرتزی روانه بازار می‌کند. بنابراین خبری از نرخ ۹۰ هرتزی نخواهد بود.

چندی پیش فیلیپ کوروی از کانال یوتیوب EverythingApplePro و مکس واین‌باخ از وب‌سایت XDA نیز ابهاماتی را در خصوص فناوری پروموشن ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۲ مطرح کرده بودند. ظاهرا اپل از عملکرد آیفون ۱۲ پرو مکس راضی بوده، اما پیاده‌سازی این قابلیت در آیفون ۱۲ پرو بهینه‌سازی‌های بیشتری نیاز داشته که برای اپل هزینه‌بر بوده است. به همین دلیل، اپل به طور کامل از خیر این فناوری گذشته است. البته کوروی همچنان معتقد است که آیفون ۱۲ پرو با صفحه پروموشن عرضه می‌شود.

با این حال، فعلا نمی‌توانیم اطمینانی به این اتفاق داشته باشیم، چون آقای یانگ می‌گوید هیچ کدام از منابع آن‌ها وجود مدلی از آیفون ۱۲ پرو با نرخ ۱۲۰ هرتزی را مشاهده نکرده‌اند اما تامین‌کنندگان متعددی تایید کرده‌اند که آیفون سال آینده با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی به بازار می‌آید.

گزارش راس یانگ که شامل فهرستی از گوشی‌های مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است، نشان می‌دهد که پیکسل ۵ گوگل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. این اتفاق تا حدی غیرمنتظره بود چون انتظار می‌رفت که گوگل با حذف قابلیت‌های پریمیوم از گوشی آتی خود بتواند قیمت آن را پایین بیاورد. این گوشی احتمالا چیپست پرچمدار ندارد و با حذف قابلیت تشخیص چهره سعی دارد موبایلی با قیمت ۶۹۹ دلار را به دست کاربران برساند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)