خانهاخبار
بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رمزنگار برای آیفون و اندروید

بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رمزنگار برای آیفون و اندروید

اگر شما هم به دنبال برنامه‌های پیام‌رسانی هستید که پیام‌ها را رمزنگاری می‌کنند در ادامه با چند اپ که محبوبیت بیشتری در این زمینه دارند آشنا خواهید شد.
۱۳۹۹/۴/۲

وقتی حرف از ارسال و دریافت پیام در میان باشد شما به دنبال حریم خصوصی بیشتری هستید  که برخی اپ‌های messaging پیام‌ها را رمزنگاری می‌کنند. تمایل به این کار دلایل متفاوتی دارد که هیچ‌کدام جنایی نیستند. شاید شما دوست نداشته باشید تا پیام‌های شما برای مقاصد بازاریابی مورداستفاده قرار گیرند شاید هم در پی این باشید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا پیام‌های شما هک نشوند. افرادی هم بر این باور هستند سرویس‌دهندگان مخابراتی و دولتی کاری با پیام‌های آن‌ها ندارند.

رمزنگاری end-to-end چیست؟

امن‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان، رمزنگاری سرتاسر یا کاربربه‌کاربر را ارائه می‌دهند. در این روش تنها شما و کسی که برایش پیام ارسال می‌کنید می‌توانید پیام را بخوانید. شخص ثالث و یا حتی توسعه‌دهندگان اپ قادر  به خواندن پیم‌ها نخواهند بود.

این اتفاق نیازمند کلیدهای منحصربه‌فرد خصوصی و عمومی خواهد بود. کلید خصوصی بر روی دستگاه مشغول به کار است و کلید عمومی مشغول ارسال پیام رمزنگاری‌شده به شخص دیگر است که کلید خصوصی فعال بر روی گوشی آن‌ها می‌تواند پیام را رمزگشایی کند. تمام این فرآیند به‌صورت خودکار اتفاق خواهد افتاد.

 

WhatsApp

image

 

نقاط قوت

مشهورترین اپلیکیشن رمزنگار پیام‌رسان حال حاضر جهان

تماس‌های تلفنی این اپ نیز رمزگذاری می‌شود

تماس‌های محلی و بین‌المللی رایگان

چت‌های گروهی

نسخه وب

توانایی به اشتراک‌گذاری لوکیشن

نقاط ضعف

تحت تملک Facebook

واتس‌اپ مشهورترین پیام‌رسان رمزنگار بازار است و در حال حاضر بسیاری از مخاطبین ما مشغول استفاده از این اپ هستند.

ویژگی‌های بسیاری دارد که همگی رمزگذاری شده‌اند. تنها نکته‌ای که می‌تواند شما را در استفاده از این گوشی دلسرد کند این است که فیس‌بوک صاحب این اپلیکیشن است و می‌تواند اطلاعات شمارا مانند موقعیت تلفن جهت اهداف بازاریابی جمع‌آوری کند. البته فیس‌بوک نمی‌توان پیام‌های شمارا بخواند.

در دسترس iOS و اندروید

 

Telegram

image

 

نقاط قوت

پیام‌های حذف شونده

رایگان

چت گروهی

ارسال فایل

نقطه‌ضعف

رمزنگاری سرتاسر به‌صورت پیش‌فرض اعمال نمی‌شود.

تلگرام یکی دیگر از اپ‌های مشهور است اما نه به شهرت واتس‌اپ. شباهت‌های بسیاری دارند اما تلگرام یک مزیت برتر دارد و آن اینکه اگر اطلاعات حساسی دارید و نمی‌خواهید ذخیره شوند آن پیام‌ها حذف خواهند شد. همچنین درصورتی‌که از چت شما اسکرین‌شات گرفته شود  این اپ شما را در جریان خواهد گذاشت.

شاید بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف تلگرام این باشد رمزنگاری کاربربه‌کاربر به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست. البته چت‌ها رمزگذاری می‌شوند اما خیلی هم مطمئن نیستند. پس اگر خواستید با استفاده از این اپلیکیشن یک چت جدید داشته باشید حتماً Secret chat را انتخاب کنید تا پیام‌های شما به‌صورت end-to-end رمزگذاری شوند.

در دسترس کاربران iOS و اندروید

 

Signal

image

 

نقاط قوت

تماس‌های تلفنی نیز رمزگذاری می‌شوند

رایگان و بدون تبلیغات

چت گروهی

متن-باز

نقاط ضعف

حجم فایل ارسالی کم در مقایسه با دیگر رقبا

تماس صوتی یا تصویری گروهی امکان‌پذیر نیست

شماره تلفن پیوست‌شده به اکانت غیرقابل تغییر است

سیگنال یکی از مشهورترین رمزگذارهای سرتاسری به‌صورت رایگان در خدمت شما است. یک سری باگ هم وجود دارد که می‌توان به حجم فایل محدود و تغییر شماره اکانت اشاره کرد اما در کل اپلیکیشن فوق‌العاده‌ای است.

این اپ هم برای کاربران iOS و اندروید در دسترس قرار دارد.

 

Threema

image

 

نقاط قوت

بدون نیاز به شماره تلفن یا ایمیل آدرس

امکان ارسال هر نوع فایل

چت گروهی

تماس‌های تلفنی رمزگذاری شده

نقاط ضعف

غیر رایگان

تماس‌های تلفنی تنها برای آیفون iOS 9 و بالاتر امکان‌پذیر است

هنوز تماس تصویری فعال نیست ( موجود در نسخه بتا)

متن-باز نیست

اگر می‌خواهید واقعاً بی‌نام فعالیت کنید Threema انتخاب شما خواهد بود. هنگام ثبت‌نام یک Threema ID منحصربه‌فرد دریافت خواهید کرد و نیازی به شماره تلفن و یا ایمیل آدرس هم نخواهید داشت.

برخلاف دیگر اپ‌ها که نام بردیم و رایگان هستند برای استفاده از این اپ تنها یک بار می‌باید 4.99 دلار پرداخت کنید که در برابر ناشناس نگه‌داشتن شما خیلی زیاد نیست.

کاربران iOS و اندروید می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

 

Dust

image

نقاط قوت این برنامه

در هر زمان می‌توانید ارسال پیام‌ها را متوقف کنید (unsend)

هر 24 ساعت تاریخچه اپ حذف خواهد شد

رایگان

نقاط ضعفی هم دارد

ویژگی‌های کمتری در مقایسه با دیگر اپ‌ها دارد

اگر می‌خواهید پیامی را نگاه‌دارید روی این  برنامه حساب نکنید

مهم‌ترین تفاوت این برنامه آن مشخص است. تمرکز این اپلیکیشن بر پیام‌های حذف شونده است. کاربران قادرند پیام‌ها را از دیوایس خودشان و گیرنده پاک کنند و همان‌طور که اشاره کردیم تاریخچه اپ هر 24 ساعت به‌صورت خودکار حذف می‌شود.

قابل‌استفاده برای iOS و اندروید

پس iMessage چی؟

اگر شما از آیفون استفاده می‌کنید باید بدانید که iMessage و FaceTime رمزنگاری end-to-end دارند. البته این ویژگی تنها بین دیوایس‌های اپل کارآمد است. پس شاید برای شما یک نوع محدودیت باشد.

Facebook Messenger هم یادمون نرفته

این اپلیکیشن هم عملکرد رمزنگاری کاربربه‌کاربر دارد اما محدود به secret conversations است. اگر حریم خصوصی از خط قرمزهای شماست، استفاده از این اپ به شما پیشنهاد نمی‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Milad3340

۱۳۹۹/۴/۷
بله دوست عزیز واسه منم جای تعجب داشت و جالب بود که اصلا موضوع به این مهمی رو در یک سایت تخصصی بهش هیچ اشاره ای نکردن !! در مجموع ضعف اطلاع رسانی در سایت های تخصصی داخل کشور وجود داره من از زومیت هم استفاده میکنم که متاسفانه اونم خالی از ایراد نیست ، ولی بازم با همه این اوصاف جا داره از زحمات دوستان و کارشناسان در جی اس ام و باقی مجموعه ها تشکر کنیم چون در پیشرفت اطلاعات آزاد جامعه مخصوصا قشر علاقه مند به این حوزه بسیار تاثیر گذارن .

محمد

۱۳۹۹/۴/۳
مهمترین نقطه ضعف واتساپ نداشتن فضای ابریه و اگر اطلاعات رو از گوشی پاک کنید قابلیت برگشت ندارن و از حافظه گوشی شما استفاده میکنه و در مقابل تلگرام با در اختیار گذاشت فضای ابری نامحدود به کاربران این امکا رو میده که از تلگرام به عنوان آرشیو اطلاعات و دیتا به صوررت دائم به صورت رایگان استفاده کنید.
اینکه کارشناس های این سایت همچین قابلیت مهمی رو نادیده میگیرن و یا ندیدن جای سوال داره

حامد1117

۱۳۹۹/۴/۲
واسه اپ threema پنج دلار هم میشه صد هزار تومان نا قابل خخخخ