تست همراه اول

سرویس خبر
11 خرداد 1399 ساعت 13:58
0 نظر

 

گزارش فصل اول 2020: محصولاتی شنیدنی در حال صعود، ساعت‌های هوشمند در سراشیبی

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی IDC، در سه‌ماهه اول سال 2020 میزان فروش محصولات شنیدنی رو به افزایش بوده در حالی که ساعت‌های هوشمند فروش کمتری را تجربه کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، بازار محصولات پوشیدنی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ رشد قابل توجهی داشته است. تحلیل‌گران نه تنها ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی بلکه دستگاه‌های شنیدنی (مثل ایربادهای بیسیم) را هم در این دسته قرار داده‌اند. به نظر می‌رسد که علی‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا وضعیت این بازار مطلوب بوده است.

محصولات شنیدنی، نظیر هدفون‌ها و ایربادها، در میان کاربران محبوبیتی فزاینده پیدا کرده‌اند. شیوع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از مردم مجبور باشند از داخل خانه کار کنند و به همین جهت نیاز به دستگاه‌های صوتی شخصی افزایش یافت. اپل با رشد سالانه ۵۹.۹ درصدی از فروش ۱۳.۳ میلیون دستگاه در بازه زمانی مشابه سال قبل به ۲۱.۲ میلیون دستگاه در فصل اول ۲۰۲۰ رسید.

شیائومی با سهم بازار ۱۴ درصدی در رده دوم قرار گرفت و توانست ۱۰.۱ میلیون دستگاه بفروشد تا رشدی ۵۶.۴ درصدی را تجربه کند. جایگاه سوم به سامسونگ تعلق گرفت که با رشد سالانه ۷۱ درصدی موفق به فروش ۸.۶ دستگاه شد. آخرین نسل از گلکسی بادز پلاس محصول موفقی بود که با نظر مثبت کاربران و منتقدان مواجه شد.

با عبور از هوآوی که در رده چهارم قرار گرفته به فیت‌بیت می‌رسیم که بیشترین افت را داشت چون بخش عمده تولید آن در چین صورت می‌گرفت و قرنطینه باعث تعطیلی کارخانه‌های این شرکت شد. البته این شرکت محصولی در گروه دستگاه‌های شنیدنی ندارد و به همین خاطر افت سالانه ۳۵.۷ درصدی را تجربه کرد.

در مجموع در سراسر جهان ۷۲.۶ میلیون دستگاه پوشیدنی فروخته شد که حاکی از رشد ۲۹.۷ درصدی نسبت به فروش ۵۶ میلیون دستگاه در بازه زمانی مشابه سال گذشته است.

اگرچه فروش اپل واچ در این سه‌ماهه تا حدی کاهش یافته، ولی عملکرد موفق محصولات شنیدنی اپل (یعنی ایرپاد و بیتس) این کمبود را جبران کرده است. هوآوی بیشترین رشد را در میان رقبا داشت و با افزایش ۱۱۸.۵ درصدی توانست ۲.۶ میلیون ساعت هوشمند بفروشد تا در رده دوم قرار بگیرد. البته همچنان اختلاف زیادی بین این شرکت و اپل که ۴.۵ میلیون اپل واچ فروخته وجود دارد.

گارمین و هوآمی (سازندگان ساعت‌های هوشمند شیائومی و آمازفیت) به ترتیب با رشد ۳۱.۷ و ۸۰.۲ درصدی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته‌اند. البته مجموع فروش بازار با کاهش سالانه ۷.۱ درصدی مواجه شد تا رقم فروش ۱۸.۲ میلیونی سال قبل به ۱۶.۹ میلیون دستگاه برسد.




نظرات کاربران

در حال بارگذاری