خانهاخبار
آپدیت macOS 10.15.5 برای کاربران سیستم عامل مک عرضه شد

آپدیت macOS 10.15.5 برای کاربران سیستم عامل مک عرضه شد

بروزرسانی جدید سیستم عامل مک با دو قابلیت جدید برای کاربران کاتالینا ارائه شد.
۱۳۹۹/۳/۹

شب گذشته، آپدیت جدیدی از سیستم عامل مک او اس کاتالینا با شماره 10.15.5 برای کاربران مک بوک و آیمک‌ها عرضه شد. این بروزرسانی با دو قابلیت جدید همراه است که در این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

باتری‌های لیتیوم یونی که در مک بوک‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، به مرور و با گذشت زمان عمر مفید خود را از دست داده و شارژ کمتری را درون خود نگه می‌دارند. قابلیت جدید Battery Health که در macOS 10.15.5ç شاهد آن هستیم، به کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل مک کمک می‌کند تا نظارت بیشتری روی باتری دستگاه خود داشته و به این ترتیب، عمر مفید آن را تا حد ممکن بالا ببرند.

آقایان Dieter Bohn و Jacob Kastrenakes در این باره چنین می‌گویند:

به طور معمول، مشاهده عدد 100 درصد روی آیکون باتری دستگاه، بدان معنا نیست که باتری دستگاه قادر به نگه داشتن تمام ظرفیت خود است. به این ترتیب رسیدن به عدد 100 به این معناست که باتری دستگاه به نهایت ظرفیت خود برای شارژ شدن رسیده است.

image

 

قابلیت جدید Battery Health به صورت پیش فرض روی مک بوک‌هایی که با سیستم عامل مک او اس 10.15.5 عرضه می‌شوند یا پس از آپدیت به این نسخه، فعال خواهد شد و توسط محصولاتی که از به تاندربولت 3 مجهز هستند (دستگاه‌هایی که از سال 2016 به بعد طراحی و تولید شده‌اند)، پشتیبانی می‌شود.

به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های مک او اس 10.15.5 می‌توان به امکان خاموش کردن تماس‌های فیس تایم گروهی اشاره کرد. برخی بهبود‌ها نیز در زمینه کالیبره شدن بهتر نمایشگرهای Pro Display XDR اعمال شده و باگ‌های نرم‌افزاری گزارش شده م تا حد امکان بر طرف شده است.

آیا شما هم از جمله دارندگان مک بوک یا آیمک‌ها هستید، آیا دستگاه خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده‌اید؟

لطفا تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

partovikia20

۱۳۹۹/۳/۹
ای کاش یه بررسی ویدیويی هم از سری مک بوک های 2020 بزارین