خانهاخبار
آیفون امسال هم از لایتنینگ استفاده می‌کند ولی سال بعد بدون پورت می‌شود

آیفون امسال هم از لایتنینگ استفاده می‌کند ولی سال بعد بدون پورت می‌شود

بر اساس گزارش جدید یکی از افشاگران توئیتری، اپل امسال هم در آیفون 12 به جای USB-C از پورت لایتنینگ استفاده خواهد کرد، ولی سال آینده استفاده از پورت‌های مرسوم را کنار خواهد گذاشت.
۱۳۹۹/۳/۷

اپل امسال هم در آیفون ۱۲ به جای درگاه USB-C از درگاه لایتنینگ استفاده خواهد کرد، ولی این آخرین نسل از پرچمداران این شرکت خواهد بود که با این درگاه به بازار می‌آید. کوپرتینویی‌ها می‌خواهند از سال آینده ترکیبی از شارژ بیسیم و سیستم اسمارت کانکتور را در آیفون ۱۳ به کار ببرند.

ادعای بالا از سوی افشاگری توئیتری با نام کاربری Fudge اعلام شده که ماه گذشته تصاویری را از آیفون ۱۲ فاش کرد و نشان داد که این دستگاه از دوربین متفاوتی با اسکنر LiDAR، ناچ کوچک‌تر و ویجت‌های صفحه خانگی استفاده می‌کند. Fudge مدعی است که اپل پروتوتایپ‌های آیفون را با درگاه USB-C آزمایش کرده، ولی این مدل‌ها به بازار راه پیدا نمی‌کنند. در عوض، کوپرتینویی‌ها امسال هم از درگاه لایتنینگ استفاده می‌کنند تا در سال بعد مستقیما به سراغ اسمارت کانکتور بروند.

شایعات مربوط به آیفون بدون درگاه از قبل منتشر شده بودند. هدف نهایی طراحان اپل تولید دستگاهی فاقد درگاه‌ها و دکمه‌های خارجی است تا کمترین احتمال برای بروز آسیب در محصولات این شرکت به وجود بیاید. اگر فناوری شارژ بیسیم بتواند به اندازه کافی پیشرفت کند، اپل احتمالا از خیر قابلیت شارژ سیمی می‌گذرد و ممکن است این اتفاق در سال ۲۰۲۱ رخ دهد.

image

تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، مینگ چی کو، قبلا گفته بود که پیشرفته‌ترین مدل آیفون در سال ۲۰۲۱ تجربه‌ای تماما بیسیم را فراهم می‌کند. فرآیند شارژ در این گوشی به طور بیسیم، یعنی از طریق فناوری‌هایی مثل Qi، انجام می‌شود. با این حال، شایعه افزودن اسمارت کانکتور موضوع متفاوتی است. این رابط می‌تواند آیفونی تماما بیسیم را در اختیار کاربران قرار دهد که قابلیت جابجایی اطلاعات نیز برای آن فراهم می‌شود.

اپل اسمارت کانکتور را در سال ۲۰۱۵ همراه با آیپد پرو معرفی کرد و آن را در سال ۲۰۱۸ مورد بازطراحی قرار داد. این رابط در پهلوی دستگاه قرار گرفته و سه پین دارد که امکان اتصال را برقرار می‌کند. منتها اسمارت کانکتور غیرقابل نفوذ نیست و اگر اپل می‌خواهد آیفونش تا حد خوبی ضدآب باشد، باید بیشتر روی آن کار کند.

با این وجود، اگر اپل آیفونی معرفی کند که مجهز به درگاه USB-C باشد، همه این مسائل زیر سوال می‌رود و مسیر آینده آن‌ها تغییر می‌کند. ولی با توجه به رویکردهای این شرکت بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد. شایعات حاکی از آن است که اپل امسال در سری آیفون ۱۲ به طور کامل از پنل‌های OLED استفاده خواهد کرد. این سری شامل چهار عضو است که هر کدام یک دامنه قیمتی از بازار را پوشش می‌دهند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)