خانهاخبار
آیا اندازه نمایشگر گلکسی نوت 20 پلاس بیشتر از 7 اینچ خواهد بود؟

آیا اندازه نمایشگر گلکسی نوت 20 پلاس بیشتر از 7 اینچ خواهد بود؟

وب‌سایت Pigtou به‌تازگی در گزارشی مدعی شده که عضو پیشرفته خانواده گلکسی نوت 20 از صفحه نمایشی استفاده می‌کند که اندازه آن از 7 اینچ فراتر می‌رود.
۱۳۹۹/۳/۵

اگر نگاهی به تاریخچه نمایشگرهای دنیای موبایل بیندازید می‌بینید که اندازه صفحات نمایش رفته‌رفته بزرگ‌تر شده است. با گذر از پالم فون ۳.۳ اینچی سال ۲۰۱۸ و گلکسی J مکس ۷ اینچی (که رزولوشنی برابر ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل داشت)، حالا دوباره در حال حرکت به سمت گوشی‌های ۷ اینچی هستیم.

اولین نسل از آیفون پنلی ۳.۵ اینچی داشت و نخستین رقبای اپل نیز محصولاتی با نمایشگرهای کوچک‌تر را روانه بازار کردند. بلک‌بری استورم از صفحه نمایشی ۳.۲ اینچی استفاده می‌کرد در حالی که Palm Pre نمایشگری ۳.۱ اینچی داشت. HTC Touch HD که با سیستم عامل ویندوز موبایل به بازار آمد از پنلی ۳.۸ اینچی بهره می‌برد در حالی که گوشی‌های Motorola DROID و HTC Droid Incredible با پنل‌های ۳.۷ اینچی آیفون را پشت سر گذاشتند.

image

اگرچه استیو جابز مصرانه عقیده داشت که هیچ‌کس موبایلی با نمایشگر بزرگ نمی‌خواهد ولی HTC دستگاه دیگری با ویندوز موبایل عرضه کرد که صنعت تلفن‌های هوشمند را به مرحله بعدی برد. این شرکت در سال ۲۰۰۹ با معرفی HTC HD2 از دستگاهی با نمایشگر ۴.۳ اینچی پرده‌برداری کرد. خیلی زود موج جدیدی از گوشی‌های ۴.۳ اینچی وارد بازار شدند و در نهایت اولین نسل از گلکسی نوت سامسونگ با نمایشگر ۵.۳ اینچی روانه بازار شد.

سامسونگ با گلکسی نوت خود توانست اصطلاح فبلت را به وجود بیاورد. این اصطلاح از ترکیب فون و تبلت ساخته شد تا به استفاده از نمایشگرهای بزرگ دنیای تبلت در تلفن‌های هوشمند اشاره کند. با این حال، این نمایشگرهای بزرگ آن‌قدر در صنعت موبایل رواج پیدا کرد که استفاده از این اصطلاح کم‌کم منسوخ شد.

image

در حال حاضر اکثر تلفن‌های هوشمند بازار نمایشگر بزرگ‌تر از ۶ اینچ دارند. آیا امسال شاهد عبور اندازه صفحات نمایش از مرز ۷ اینچ خواهیم بود؟ به گزارش وب‌سایت Pigtou، ابعاد گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ ۱۶۱.۸ در ۷۵.۳ در ۸.۵ میلی متر خواهد بود، این در حالی است که ابعاد گلکسی نوت ۱۰ برابر ۱۵۱ در ۷۱.۸ در ۷.۹ میلی متر برآورد می‌شود.

وب‌سایت Pigtou می‌گوید گلکسی نوت ۲۰ نمایشگری ۶.۷ اینچی خواهد داشت که نسبت به نسل قبل ۰.۴ اینچ افزایش دارد. اگر این افزایش ۰.۴ اینچی را برای نمایشگر ۶.۸ اینچی گلکسی نوت ۱۰ پلاس اعمال کنیم، اندازه صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰ پلاس به بالاتر از ۷ اینچ می‌رسد.

image

البته این گزارش فعلا فقط بر مبنای اطلاعات وب‌سایت Pigtou اعلام شده و برای کسب اطمینان بیشتر باید منتظر بمانیم. پیش‌تر در گزارش‌هایی اشاره شده بود که گلکسی نوت ۲۰ از نمایشگری ۶.۴۲ اینچی و گلکسی نوت ۲۰ پلاس از نمایشگری ۶.۸۷ اینچی استفاده خواهد کرد. رزولوشن این دو گوشی به ترتیب ۱۰۸۴ در ۲۳۴۵ و ۱۴۴۴ در ۳۰۹۶ پیکسل خواهد بود و مدل پلاس در حالت 1440p به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دسترسی پیدا می‌کند.

گلکسی نوت ۲۰ از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ و احتمالا اگزینوس ۹۹۲ استفاده خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که این گوشی با ۱۲ تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. ظرفیت باتری گلکسی نوت ۲۰ و ۲۰ پلاس به ترتیب ۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت خواهد بود.

image
 

در همین اثنا، رندرهای جدیدی از گلکسی نوت ۲۰ پلاس منتشر شده که طراحی این تلفن هوشمند را نشان می‌دهد. استیو همرستافر همراه این رندرها گفته که این گوشی از نمایشگری ۶.۹ اینچی برخوردار است. او می‌گوید ابعاد نوت ۲۰ پلاس ۱۶۵ در ۷۷.۲ در ۷.۶ میلی متر است. در نتیجه، این گوشی ۳ میلی متر از نسل قبلی خود بلندتر خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)