خانهاخبار
30 بازی برتر PS4 (قسمت دوم)

30 بازی برتر PS4 (قسمت دوم)

PS4 از آن کنسول هایی است که توانست به کمک استراتژی دقیق سونی و بازی های بی نظیر اختصاصی گوی رقابت از کنسول XBOX را برباید و به بهترین کنسول نسل هشتم بدل شود.
۱۳۹۹/۲/۲۹

اما این هم از ادامه 30 بازی برتر PS4

image

 

11. THE LAST OF US

image

 

باز هم نافی داگ و باز هم یک عنوان انحصاری بی نظیر. شکی نیست که در این سال ها عنوان های آخر زمانی به طرز قابل توجهی مورد توجه استودیو های بزرگ قرار گرفته اند. یکی از بهترین این عنوان ها همین بازی بی نظیر THE LAST OF US است. شاید تا به حال عادت نداشتیم تا با یک دختر بچه در دنیای آخر زمانی به شکار دشمنانتان بپردازید. این بازی توانسته نقد های بسیار مثبتی تا به اینجا دریافت کند. این بازی یکی از بهترین بازی های انحصاری PS4 و البته نافی داگ محسوب می شود که البته تا چند ماه دیگر قسمت دوم آن عرضه خواهد شد منتهی برای کنسول جدید ولی باز هم قابلیت اجرا شدن روی کنسول های قدیمی وجود خواهد داشت.

 12. Resident Evil 7: Biohazard

image

 

پس از مدت ها نزول و ناتوانی کپکام در تولید یک رزیدنت اویل خوب این این قسمت یک بازگشت بزرگ برای این بازی محسوب می شد. این بار طرز گردش دوربین در محیط بازی جذاب تر شده و محیط حس ترس بیشتری را به شما انتقال می دهد. ترس از لحظه دیدن کاور بازی آغاز می شود و تا پایان به خوبی ادامه پیدا می کند. داستان بازی پیرامون مردی به نام اتان است که در یک خانه عجیب در لوییزانا به دنبال همسر خود می گردد. البته این جست و جو به هیچ عنوان کار راحتی نبوده و در تمام طول مدت بازی سختی مراحل شما را عصبی خواهد کرد. در این بازی همه چیز وجود دارد. از پازل ها گرفته تا تعقیب و گریز ها همه چیز به خوبی پرداخت شده تا نتیجه یکی از بهترین رزیدنت اویل های تاریخ باشد. این بازی به صورت عمومی و برای تمام پلتفرم ها عرضه شده است.

13. Call Of Duty: Modern Warfare

image


 

دیگر کم کم از کالاف دیوتی نا امید شده بودیم. مخصوصا از استودیو بی نظیر اینفینیتی وارد. اما ظاهرا اینفینیتی توانسته راه حلی برای جلوگیری از سقوط بیشتر پیدا کند. همه به اتفاق قبول دارند که سری جنگ آوری مدرن بهترین عنوان ساخته شده از سری کالاف دیوتی تا به حال است. شخصیت  بی نظیر و دوست داشتنی چون کاپیتان پرایس هنوز هم یکی از معرکه ترین کاراکتر های بازی های ویدیویی محسوب می شود. شکی نیست که عاشقان کالاف دیوتی حاضرند همه چیز را بدهند تا دوباره طعم هم تیمی شدن با پرایس را بچشند. سری جدید جنگ آوری نوین از داستان قابل قبولی بهره می برد البته که این داستان به خوبی داستان 3 گانه اصلی نیست ولی هنوز هم جذابیت بالاتری نسبت به افتضاحاتی چون کالاف دیوتی ارواح دارد. یکی از نکاتی که باعث شد تا این بازی در ایران کمتر نفوذ پیدا کند نیاز مداوم بازی به اینترنت بود. یکی از ویژگی های بی نظیر بازی بخش مبارزات آنلاین است که اگر 24 ساعته هم پای آن بنشینید خسته نخواهید شد. این بازی بسیار پر فروش بوده و توانسته پس از مدت ها جیب اکتیویژن را پر از پول کند. با امیدی که در دلمان نسبت به آینده راه ندای وظیفه پیدا شده است می توانیم با اطمینان بگوییم قرار است دوباره دوران اوج کالاف دیوتی را ببینیم. این بازی به صورت تمام آنلاین و برای تمام پلتفرم ها عرضه شده است.

14. Bloodborne

image

 

اگر عاشق بازی های بسیار سخت ونفس گیر هستید عنوان هایی که توسط نابغه بازی سازی جهان یعنی میازاکی ساخته می شود یکی از بهترین نمونه های جهان محسوب می شوند. اگر به دنبال سخت ترین باس فایت ها در بازی های ویدیویی هستید شک نکنید که بلادبورن یکی از بهترین ها در این زمینه است. با این که از عرضه این بازی مدت زمان بسیار زیادی می گذرد اما هنوز هم جزو بهترین ها محسوب می شود. این بازی یکی از بهترین عنوان های انحصاری PC  و پلی استیشن محسوب می شود. دنیای بلادبورن یکی از بهترین و تاریکترین دنیا ها در بازی های ویدیویی محسوب می شود. اگر گیمر حرفه ای هستید و تا به حال این بازی را تجربه نکردید پس بدانید که نمی توانید به خودتان لقب گیمر حرفه ای بدهید.

15. The Division 2

image

 

درست است یوبی سافت در ساخت ادامه بازی های خودش افتضاح کار می کند اما معمولا در ساخت سری های اولیه خوب عمل کند. سری تام کلنسی همیشه جزو پر نوسان ترین سری های ساخت یوبی سافت محسوب می شود اما با این حال دیویژن 2 یکی از بهترین ها است. عناصر مخفی کاری در این بازی به اوج خود رسید. البته باز هم شرایط آخرالزمانی در این بازی حاکم است و با یک آمریکای در حال سقوط روبه رو هستیم. این بازی توانست فروش مناسبی را تجربه کند و در نهایت بر اساس نظر اکثر بازیکنانش و البته منتقدان توانسته به بهترین بازی این سری تبدیل شود.

16. Assassin's Creed Odyssey

image

 

باز هم یوبی سافت و باز هم یک بازی نجات بخش. در زمانی که سری اسیسنس کرید در حال سقوط مطلق بود و دیگر امیدی به آن نبود یوبی سافت با این قسمت دوباره خود را به دور باز گرداند. هر چند در این سری حاشیه های بسیاری وجود داشت ولی با این حال هنوز هم می توان این بازی را جزو بهترین های یوبی سافت قرار داد. شاید وجود نبرد کاملا ضد ایرانی و البته گرایش به همجنس در این بازی باعث شد که بسیاری از منتقدان به آن خورده بگیرند و آن را از رده بازی مناسب گیمر های جوان خارج بدانند ولی با این حال گیمرها بیسیار از این بازی استقبال کرده اند و باعث شدند تا بعد از مدت ها این سری دوباره به اوج باز گردد. این بازی منحصر به پلی استیشن نیست اما یکی از بهترین تجربه ها را به ارمغان می آورد.

17. Hellblade: Senua's Sacrifice

image

 

یکی از عجیب ترین بازی ها با سبک و متد متفاوت همین بازی است. این بازی در مورد دختری به نام سونا است که برای نجات دادن روح خود به جهنم می رود. فضاسازی بازی در یک کلام بی نظیر است. داستان جدید و نوآورانه است و می تواند تا ساعت ها شما را سر گرم کند. البته در مورد سیستم مبارزات یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد و آن هم تکراری شدن و خسته کردن بازیکنان است. اگر دوست دارید یک بازی جدید و البته خلاقانه تجربه کنید این بازی یک عنوان دوست داشتنی محسوب می شود.

18. Detroit: Become Human

image

 

اما یکی از بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن که قرار است که در سال بعد یک نمونه از آن برای pc نیز عرضه شود همین بازی است. داستان این بازی در سال 2038 می گذرد. زمانی که انسان ها در آن قدر پیشرفت کرده اند که حالا ربات های انسان نمای بسیار پیشرفته ساخته اند. نام این ربات ها اندروید است. این ربات ها می توانند در تمام قسمت های جامعه کار کنند. از پرستاری سالمندان گرفته تا خدمت در نیروی پلیس. داستان بازی پیرامون 3 شخصیت می گذرد. داستان اصلی این بازی در مورد تبعیض هایی است که بین انسان ها و اندروید ها وجود دارد. با وجود این که اندروید ها از احساسات و توانمندی های زیادی بهره می برند ولی انسان ها بسیار آن ها را اذیت می کنند. شکی نیست که این بازی یکی از برترین بازی هایی است که تا به حال در دنیای بازی های ویدیویی معرفی شده است. داستان بازی بسیار غنی است و فضای بازی بسیار دوست داشتنی است به حدی که شما به راحتی می توانید با آن رابطه خوبی برقرار کنید. یکی از نقاط قوت بازی تصمیمات فراوانی است که به شما اجازه می دهد تا با انتخاب هر کدام توسط هر کاراکتر فینال شخصیت مورد نظر خود را تعیین کنید. این بازی یک بازی نوآورانه است که توانسته مخاطبان زیادی را از سر تا سر جهان به خود جذب کند.

19. Battlefield 1

image

 

حتما بسیاری از شما بتلفیلد را به یاد دارید. این عنوان برای رقابت مستقیم با ندای وظیفه اکتیویژن ساخته شده است اما هیچ گاه نتوانست به محبوبیت ندای وظیفه دست پیدا کند. روند نزولی در سری های معروف در این سال ها به یک قضیه معمولی بدل شده و البته که میدان نبرد هم از این قضیه جدا نبوده. شرکت سازنده سعی کرد تا با آازمون و خطا و امتحان هر داستانی بازی را به روز های اوجش بر گرداند. حتی در این راه عنوان بتلفیلد هارد لاین را نیز معرفی کردند که به داخل شهر کشیده می شد و بین دزد ها و پلیس ها در جریان بود. البته این بازی یکی از مضخرف ترین بازی های این سری محسوب می شود. اما در بتلفیلد 1 بود که استراتژی EA به طور کلی تغییر کرد. به جای اینکه از داستان های ضعیف بهره ببرید حجم آن را کم و به جایش از بخش های جدید تر بهره ببرید. درست است که بخش داستانی بتلفیلد 1 چنگی به دل نمی زند اما در بخش مبارزات آنلاین با یک شاهکار طرف هستیم. بازی در این بخش بسیار قوی است و توانسته میلیون ها بازیکن از سراسر جهان را در این بخش دور هم جمع کند. البته روال این کار در بتلفیلد 5 نیز تکرار شد. ولی به خاطر نوآوری و تازه بودن این نبرد ها ما نسخه 1 را در این لیست جای دادیم.

20. Monster Hunter World

image

 

همیشه عنوان های متفاوت از شانس خوبی برای پیروزی در رقابت بزرگ با دیگر عنوان ها برخوردار هستند. در زمانی که بازی های ورزشی دیگر ان شکوه قبل را ندارند و شوتر ها هم در زمینه داستانی نا کارآمد هستند زمینه برای بازی های جدید تر و البته فانتزی تر باز خواهد شد. یکی از این بازی ها که بسیار دوست داشتنی و جالب به نظر می رسد همین دنیای هیولا هاست. اکثر بدنه این بازی از نبرد های آنلاین تشکیل شده  و البته نیم نگاهی هم به بخش داستانی صورت گرفته است. با تمام این ها این بازی توان خوبی در جذب مخاطب داشته و توانسته میلیون ها بازیکن در سراسر جهان داشته باشد. گرافیک بازی در حد بهترین ها نیست اما به هیچ وجه نمی توان از آن ناراضی بود. شکی نیست که این بازی یکی از بهترین عنوان های فانتزی آنلاین به شمار می رود.

اما این هم از پایان قسمت دوم ولی یک قسمت دیگر باقی می ماند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)