خانهاخبار
موتور سیکلت XP Zero معرفی شد

موتور سیکلت XP Zero معرفی شد

شاید آرزوی کودکی و بزرگ‌سالی بسیاری از موتور سیکلت سواران به دست یک شرکت انگلیسی به واقعیت بدل شده است
۱۳۹۹/۲/۲۸

به نظرمی رسد که قرار نیست هفته‌ای را در آرامش و بدون یک موتور سیکلت چشم نواز؛ نفس گیر والهام بخش که توجه روح و جسم را می‌رباید و البته کیف پول‌هایمان را نگران می‌کند، سپری کنیم. هفته گذشته این Verge TS بود که عضلات فک و دستداران این وسایل نقلیه را مورد نوازش و لطف قرار داد و این هفته نوبت به موتورسیکلت سازی Untitled رسیده که شاهکاری چون XP Zero را خلق کند و یکی از آن دوچرخ‌های رویایی را با پلتفرم Zero SR/F به عرصه تولید برساند. Untitled Motorcycles دارای کارگاه‌هایی در لندن و سانفرانسیسکو است که در ساختن موتورهای سفارشی تبحر دارد و تاکنون بالای ۱۰۰ مدل سفارشی برای مشتریان خصوصی و برندهای بزرگ ساخته است. XP Zero با نام کامل UMC-063 XP Zero از زمانی شروع شد که Zero از شرکت Untitled دعوت کرد تا از پلتفرم Zero SR/F دیدن کند و بررسی کند که با این پلتفرم چه کاری می‌توان انجام داد. همانطور که مشاهده می‌کنید نتایج آن رویای دوران کودکی و بزرگ‌سالی بسیاری از ما است.

image

اما اگر هرگز بنزین به دست انسان به وجود نمی‌امد چه اتفاقی می‌افتاد؟ موتور الکتریکی XP Zero نیازی به مخزن سوخت‌، منیفولد خروجی یا ورودی و بسیاری دیگر از قطعات موتورهای احتراق داخلی ندارد. این بدین معناست که بنیان گذار و مدیر طراحی آن یعنی Hugo Eccles و تیم وی می‌توانستند فارغ از مشکلات وجود چنین قطعاتی، به طور آزادانه بدنه‌ی این موتور را خلق کنند. او در ادامه می‌گوید تصور بسیاری از افراد است که اگر موتور احتراق  داخلی وجود نداشت، ظاهر یک موتور سیکلت چگونه بود.

image

بیشتر بخش‌های این وسیله نقلیه به طور سفارشی توسط ماشین‌های CNC شکل گرفته‌اند. یک جفت چراغ LED زیبا در زیر بال‌های آلومینیومی جای گرفته‌اند. درون این بال‌ها نوارهای LED زیبایی کارشده که می‌توانند به عنوان چراغ راهنمای جلو انجام وظیفه کنند. چنین نوارهایی در تمام طول زیر صندلی و بالای کمک فنر عقب نیز خودنمایی می کنند. این نوارها به عنوان چراغ عقب، چراغ ترمز و حتی راهنماها عمل می کنند. یک موس در قسمت سمت چپ فرمان وجود دارد که برای کنترل صفحه نمایش دیجیتالی XP Zero استفاده می‌شود. با یک بار شارژ می‌توانید حدود ۲۸۵ کیلومتر را با این موتور سیکلت طی کنید که البته اگر حوس ماجراجویی کنید و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید (سرعتی که XP Zero در مدت زمان ۷ ثانیه از حالت ایستاده به آن می‌رسد) باید بعد از طی کردن ۱۳۰ کیلومتر آن را دوباره به منبع شارژ متصل کنید.

image

مسلما XP Zero کلاچ ندارد و نیازی هم به آن ندارد و نمایشگر میزان شارژ باقی‌مانده و اطلاعات لازم را به نمایش می‌گذارد. طراح این اثر هنری می‌گوید که از ابتدا قصد نداشته کاراکتر الکتریکی آن را پنهان کند وبرعکس تصمیم داشته تا شخصیت برقی آن را جشن بگیرد. XP Zero فقط یک مدل مفهومی برای تحت تاثیر قرار دادن موتورسواران یا طرفداران موتور برقی نیست‌، بلکه اگر طرفدار آن باشید می‌توانید آن را به Untitled Motorcycles سفارش دهید و بدون هیچ حرفی صاحب آن شوید. البته این موتور سیکلت قرار نیست به تولید انبوه برسد.

طراح آن Hugo Eccles می گوید:

هدف از ساخت XP Zero تجربه‌ی یک سواری منحصر به فرد بایک حس زیبایی شناسی کاملا جدید بوده تا موتورسوار بتواند آن را جشن بگیرد. اگر این موتور آینده نگرانه به نظر می‌سرد، به این دلیل است که موتورسیکلت‌های برقی در واقع خود آینده هستند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

artin

۱۳۹۹/۲/۲۹
واقعا زیباس خلاقیت و طراحی یعنی این