6 دلیل برای اینکه از زوم استفاده کنیم

تعداد برنامههایی که برای برقراری تماسهای ویدئویی وجود دارند کم نیست ولی دو اپلیکیشن شهرت بسیار بیشتری دارند: Zoom و Google Meet.
این برنامهها متمرکز بر فعالیت شرکتها هستند و هرکدام موافقان و مخالفانی دارند.
میخواهیم بر Zoom نگاهی دقیقتر داشته باشیم. بیتردید همین اواخر Zoom خود را نقل محافل اپلیکیشنی کرده چراکه بسیاری از شرکتها این برنامه را بهعنوان محل دیدار دیجیتالی خود برگزیدهاند.
چه چیزی باعث محبوبیت Zoom شده است ؟ قطعاً این سرویس بدون نقص نیست ما بسته به نوع نیازهای شما این برنامه ویژگیهایی دارد که آن را خواستنی میکند. 6 دلیل محبوبیت زوم را در ادامه بررسی میکنیم.

قابلیت حضور 500 نفر در هر تماس
چنانچه قرار است تعداد بالایی از افراد در یک جلسه حضورداشته باشند، همین قابلیت بزرگترین دلیل استفاده از Zoom است. گوگل میت با محدودیت حضور 250 نفر بیشتر مناسب شرکتهای کوچک است اما اگر شرکت بزرگتری دارید، Zoom میتواند انتخاب قطعی باشد.
در طرح تجاری Zoom این امکان وجود دارد تا 300 شرکتکننده در هر تماس حضورداشته باشند و چنانچه زوم خود را به Enterprise ارتقا دهید قادر خواهید بود تا 500 نفر را در یک تماس داشته باشید و این یعنی 2 برابر توانایی گوگل میت است.
البته که هرکسی به چنین فضایی نیاز ندارد اما در صورت لزوم تنها گزینه Zoom خواهد بود.
مکالمات در جلسات ضبطشده بهصورت خودکار مکتوب میشوند
هر دو سرویس گوگل میت و زوم به شما اجازه میدهند تماسها و جلسات خود را ضبط کنید اما زوم با ویژگی نوشتار، پا را یکقدم فراتر گذاشته است.
درصورتیکه عضو یکی از طرحهای Business و یا Enterprise زوم باشید جلسات ضبطشده شما بهصورت خودکار مکتوب میشوند و دیگر نیازی نیست در طول جلسات اقدام به یادداشتبرداری کنید.
اگر به دنبال نسخهای مکتوب از هر آنچه در جلسه گفته شد هستید این ویژگی بسیار کارآمد است. دیگر نیازی به نتبرداری هنگام جلسه و یا مشاهده مجدد نسخه ضبطشده پس از پایان جلسه نیست، Zoom بخش دشوار کار را برای شما انجام میدهد. تا این لحظه، Meet این ویژگی را ارائه نمیکند.
تصویر پسزمینه را مطابق میل خود تغییر دهید

اگر تجربه استفاده از زوم را داشته باشید حتماً متوجه شدهاید که امکان تغییر پسزمینه اپلیکیشن وجود دارد. زوم این اجازه را میدهد تا تصویر پسزمینه فضای جلسه را آنگونه که دوست دارید تغییر دهید – آسمان شب، ساحل گرمابخش و یا تصویر شخصی خودتان.
بله بله این ویژگی ربطی به عملکرد Zoom ندارد اما اگر اتاق شما بههمریخته باشد حداقل یک فضای چشمنواز خواهید داشت.
علاوه بر این، در شرایط کنونی مقداری شوخی، سرگرمی و هیجان لازمه کارها و جلسات است.
همگامی بهتر با ایمیل
چنانچه در حال انجام کار دیگری باشید و غایب در یک تماس تصویری کاری، این ویژگی برای شما کارآمد است.
اصلاً اهمیتی ندارد که عضو کدامیک از پلنهای زوم باشید، تمامی سطوح قابلیت یکپارچهسازی با Gmail, Outlook, Microsoft 365 و دیگر سرویسهای ایمیلی رادارند.
گوگل میت اخیراً از ادغام با جیمیل پشتیبانی میکند درصورتیکه زوم مدتزمان بسیار زیادیست از سرویس ایمیل گوگل و دیگر پلتفرمها پشتیبانی میکند.
URL جلسات قابلیت شخصیسازی دارند
هنگامیکه شما در Google Meet یک تماس جدید برقرار میکنید یک URL معمولی در اختیار شما قرار میگیرد که دیگران با کلیک بر روی آن میتوانند به تماس شما اضافه گردند. به نظر کافی است اما یکرشته نامفهوم از اعداد و حروف چیزی نیست که حرفهای به دنبالش باشند.
کاربران Zoom Business یک URL دریافت میکنند که قابلیت شخصیسازی دارد. مثلاً اگر بخواهیم تماس تصویری زوم اندرویدی را برای همکاران GSM برقرار کنیم لینک آن را بدین شکل تغییر میدادیم: GSM.zoom.ir
این لینک نهتنها از meet.google.com/vgj6fxtz20rge زیباتر است بلکه برای کاربران جهت به خاطر سپردن آن و اضافه شدن به تماس آسانتر است.
برندینگ کمپانی
در باب شخصیسازی، بحث دیگری هم مطرح است و آن این است که زوم به شرکتها اجازه برندسازی میدهد.
در صفحه فرود بهعنوان اولین جایی که افراد پس از اضافه شدن به تماس با آن روبرو میشوند این امکان وجود دارد که شرکتها اقدام به برندسازی دلخواه خود انجام دهند. این اقدام در کنار URLهای شخصیسازیشده تجربهای یکپارچه را پدید میآورد. چه در حال برقراری جلسه با همکاران خود هستید چه با مشتریان کمپانی یک ویژگی مجذوب بهحساب میآید.
زوم برای هر بودجهای یکسری ویژگی تدارک دیده است

زوم یکی از گرانترین اپهای تماس تصویری موجود است و در حالیکه هزینههای آن را پرداخت کنید، بهترین در نوع خود را برای شما ارائه میکند.
Google Meet خیلیها را به سمت خود کشانده و بسیار هم مقرونبهصرفه است اما همانطور که در طول این مقاله دیدید ZOOM در برخی زمینهها اتفاق بهتری را رقم میزند.