خانهاخبار
اپل گلس مشابه عینک‌های عادی است و از 5G پشتیبانی می‌کند

اپل گلس مشابه عینک‌های عادی است و از 5G پشتیبانی می‌کند

بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی افشاگر معروف یوتیوبی، جان پراسر، منتشر شده، عینک هوشمند اپل ظاهری شبیه عینک‌های عادی خواهد داشت و ممکن است در WWDC امسال به آن پرداخته شود.
۱۳۹۹/۲/۲۰

اپل سال‌هاست که روی هدست واقعیت افزوده (AR) خود کار می‌کند اما اطلاعات مربوط به نحوه تعامل با این دستگاه تازه چند وقت است که منتشر شده و حالا نوبت به انتشار جزئیات بیشتری درباره این عینک هوشمند رسیده است.

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا از سوی افشاگر معروف یوتیوبی، جان پراسر، فاش شده، اپل مشغول پیاده‌سازی ارتباطات 5G در هدست AR خود است. پیکربندی دقیق این فناوری هنوز مشخص نیست، ولی پیش‌بینی می‌شود که از هر دو نوع فناوری 5G در این دستگاه پشتیبانی شود. اگر با انواع فناوری‌های نسل پنجم ارتباطات آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید.

آیپد و اپل واچ در دو نسخه با پشتیبانی از وای فای و شبکه سلولار عرضه می‌شوند، اما پراسر معتقد است که هدست واقعیت افزوده اپل نسخه وای فای نخواهد داشت. این دستگاه احتمالا اپل گلس نامیده می‌شود. ظاهرا اپل سعی دارد امکان استفاده از لنزهای طبی را در این محصول فراهم کند تا بتواند گروه بزرگ‌تری از کاربران را به سمت عینک خود جذب نماید. با این کار کسانی که می‌خواهند عینک معمولی بخرند می‌توانند با صرف مبلغی بیشتر به قابلیت‌های جذابی دسترسی پیدا کنند که حتی بدون در دسترس بودن آیفون و اپل واچ نیز قابل استفاده است.

اپل گلس مثل عینک‌های عادی خواهد بود

image

هدست اپل گلس سنسورهای خاصی خواهد داشت تا از نمایش دقیق اشیا مجازی در مقابل چشم کاربر اطمینان یابد. این سیستم با کمک اطلاعاتی بهینه‌سازی می‌شود که از طریق اسکنر جدید LiDAR گردآوری شده است. اسکنر LiDAR اولین بار در ماه مارس بر روی آیپد پرو ۲۰۲۰ معرفی شد.

جان پراسر می‌گوید این محصول برای کالیبره‌سازی بهتر از اطلاعات گردآوری‌شده توسط سنسورهای آیفون و اپل واچ نیز کمک می‌گیرد. احتمالا برای پیکربندی اولیه اپل گلس باید آیفون داشته باشید ولی در هنگام استفاده از آن حتما لازم نیست که آیفون در کنارتان باشد، هرچند داشتن اپل واچ احتمالا به ارتقای تجربه کاربری اپل گلس کمک خواهد کرد.

عینک هوشمند اپل از سیستم عامل یا رابط کاربری جدیدی موسوم به Starboard استفاده خواهد کرد. شایعات قبلی حاکی از آن بود که این سیستم عامل برای به ارمغان آوردن تجربیات مختلف به کاربر به کدهای QR متکی است. پراسر می‌گوید این تجربیات مختص هر کاربر است. یعنی اگر کسی به کاربری نگاه کند که اپل گلس به چشم دارد، نمی‌تواند ببیند که چه چیزی در نمایشگر او نشان داده می‌شود.

طراحی ظاهری اپل گلس مشابه عینک‌های معمولی خواهد بود و قرار نیست که مثل برخی از نمونه‌های مشابه ظاهر عجیب و غریبی داشته باشد. این دستگاه با در نظر داشتن مصرف‌کنندگان عادی ساخته شده و گروه هدف آن لزوما حرفه‌ای‌ها نیست. ولی این احتمال وجود دارد که در صورت شناسایی پتانسیل‌های لازم، اپل سعی کند عینک خود را در هنگام عرضه برای این گروه جذاب‌تر نشان دهد.

جان پراسر می‌گوید او تاکنون دو پروتوتایپ سفید و سیاه از این دستگاه دیده است. هرچند در نهایت ممکن است رنگ‌های دیگری برای اپل گلس در نظر گرفته شود.

آیا اولین اطلاعات ماه آینده اعلام می‌شود؟

اپل هنوز اشاره‌ای به زمان رونمایی از هدست AR خود نکرده ولی گزارش‌های مختلف به دفعات به عرضه این محصول در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ پرداخته‌اند. پراسر مدعی است که این محصول احتمالا در ماه مارس ۲۰۲۱ یا در رویداد WWDC ماه ژوئن ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. منتها او معتقد است که شاید اپل خیلی زودتر – یعنی در WWDC امسال – اطلاعاتی را درباره این دستگاه ارائه کند.

image

این تئوری مبتنی بر دعوت‌نامه جدید اپل برای WWDC 2020 مطرح شده که یکی از استیکرهای آن دارای عینکی با علامت نوتیفیکیشن است. این اتفاق شاید تصادفا رخ داده باشد، اما عینکی که توسط این میموجی استفاده شده با توصیفات مربوط به اپل گلس همخوانی دارد.

اپل گاهی اوقات در دعوت‌نامه‌های خود به بخشی از محصولات یا اخبار این شرکت اشاره می‌کند، بنابراین شاید واقعا موضوعی در این دعوت‌نامه وجود دارد که به اپل گلس مربوط است. اما در حال حاضر هیچ راهی برای تایید این مسئله وجود ندارد، پس باید صبر کنیم تا گزارش‌های بیشتری در این باره منتشر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)