خانهاخبار
عرضه آیفون SE 2020 حدود سه هفته به تعویق افتاد

عرضه آیفون SE 2020 حدود سه هفته به تعویق افتاد

آیفون SE 2020 از روز رونمایی برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته بود، اما به دلایلی عرضه آن از تاریخ 24 آوریل به 13 مه تغییر کرده است.
۱۳۹۹/۱/۳۱

به نظر می‌رسد که نسل دوم آیفون SE اپل با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است. این گوشی از دو روز پیش برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و در همین مدت کوتاه با چنان تقاضایی روبرو شده که تاریخ ارسال دستگاه‌ها از ۲۴ آوریل به ۱۳ مه تغییر کرده است. آیفون SE 2020 در تاریخ ۲۷ فروردین به صورت آنلاین معرفی شد و تحلیل‌گر معروف، مینگ چی کو، گفته بود انتظار دارد که این گوشی حداقل ۲۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

از زمان همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بسیار از مردم در سراسر دنیا بیکار شده‌اند، در نتیجه طبیعی است که عده کمتری بخواهند پس‌انداز خود را به جای خرید غذا و مایحتاج ضروری صرف خرید تلفن‌های هوشمند کنند. ولی ظاهرا هنوز افرادی هستند که خرید آیفون جدید ۳۹۹ دلار اپل را در اولویت قرار داده‌اند. از سوی دیگر، با توجه به احتمال وقوع رکود اقتصادی جهانی، به نظر می‌رسد که کاربران باید سرمایه‌گذاری بلندمدت‌تری روی تلفن‌های هوشمند خود داشته باشند و احتمالا محصولاتی را تهیه کنند که تا چند سال پاسخگوی نیازهای آنان باشد.

نسل دوم آیفون SE از طراحی آیفون ۸ استفاده می‌کند، پس نمایشگری ۴.۷ اینچی از نوع LCD با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل دارد. در این گوشی خبری از ناچ و فیس آیدی نیست و در عوض از همان سیستم قدیمی تاچ آیدی بهره می‌برد. بزرگ‌ترین تفاوت آیفون SE 2020 نسبت به آیفون ۸ استفاده از چیپست قدرتمند A13 بایونیک است که همان چیپست آیفون ۱۱ به حساب می‌آید. این چیپست ۸.۵ میلیارد ترانزیستور دارد در حالی که چیپست A11 آیفون ۸ فقط ۴.۳ میلیارد ترانزیستور داشت.

image

تغییر بزرگ بعدی این دستگاه نسبت به آیفون ۸ افزایش ۵۰ درصدی میزان حافظه رم است. آیفون SE 2020 از ۳ گیگابایت رم استفاده می‌کند ولی آیفون ۸ فقط ۲ گیگابایت رم داشت. دوربین هر دو دستگاه مثل یکدیگر است، یعنی در عقب از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی و در جلو از یک لنز ۷ مگاپیکسلی استفاده می‌شود. اپل می‌گوید این دوربین بهترین دوربین تک‌لنز دنیاست تا آن را در جایگاهی بالاتر از پیکسل 3a با دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی قرار دهد.

آیفون SE 2020 از یک باتری ۱۸۲۱ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۱۸ واتی سازگار است. البته شارژری که درون جعبه این محصول قرار گرفته ۵ واتی است و اگر می‌خواهید به این سرعت بالا دسترسی داشته باشید باید شارژ ۱۸ واتی آن را جداگانه تهیه کنید. این شارژر می‌تواند باتری آیفون SE را ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کند. آیفون جدید اپل در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز به بازار می‌آید.

البته در پایان باید به این احتمال هم اشاره کرد که ممکن است اپل امسال نتوانسته باشد به اندازه کافی آیفون تولید کند تا پاسخگوی تقاضای خرید کاربران باشد. شیوع جهانی ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای زنجیره تامین شرکت‌های مختلف به وجود آورده و فرآیندهای کاری آن‌ها را مختل کرده است. در ماه فوریه بسیاری از خطوط تولید شرکت‌های مختلف به صورت موقت تعطیل شد و این اتفاق همراه با محدودیت‌های رفت و آمد باعث به تعویق افتادن تولید انبوه دستگاه‌های گوناگون گردید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)