خانهاخبار
نسل دوم آیفون SE با قیمت 399 دلار از راه رسید

نسل دوم آیفون SE با قیمت 399 دلار از راه رسید

اپل امروز با معرفی آیفون SE 2020 از تلفن هوشمندی پرده برداشت که از نظر ظاهری و سخت‌افزاری شباهت بالایی به آیفون 8 دارد اما در برخی از مشخصه‌های کلیدی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
۱۳۹۹/۱/۲۷

اپل بالاخره رسما از نسل جدید آیفون SE رونمایی کرد؛ تلفن هوشمندی با چیپست آیفون ۱۱ که ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد و با قیمت پایه ۳۹۹ دلار وارد بازار می‌شود. این گوشی از طراحی آیفون ۸ استفاده می‌کند، در نتیجه نمایشگری ۴.۷ اینچی به همراه حاشیه‌های بزرگی در بالا و پایین دارد و دارای دکمه هوم و سیستم تاچ آیدی است. این طراحی از زمان آیفون ۶ در موبایل‌های اپل وجود داشت و به همین خاطر آیفون SE 2020 را به پنجمین نسل از این طراحی تبدیل می‌کند.

این گوشی از جمعه همین هفته برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و از تاریخ ۵ اردیبهشت رسما عرضه می‌شود. مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون SE با قیمت ۴۴۹ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت ۵۴۹ دلار عرضه خواهند شد. این تلفن هوشمند نیز مثل سایر آیفون‌ها یک سال اشتراک رایگان اپل تی‌وی پلاس دارد و در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز به بازار می‌آید.

آیفون SE اساسا آیفونی هشتی با دوربین و پردازنده بهتر است که قیمت پایین‌تری دارد. همان طور که گفتیم این موبایل از چیپست A13 بایونیک استفاده می‌کند، در نتیجه عمر طولانی‌تری نسبت به آیفون ۸ خواهد داشت که با قیمت ۴۴۹ دلار به فروش می‌رسد و تراشه A11 دارد. آیفون SE نسخه پلاس ندارد ولی آیفون ۸ پلاس همچنان در برخی بازار عرضه خواهد شد.

image

پردازنده جدید آیفون SE به این گوشی اجازه می‌دهد از قابلیت‌های جدید دوربین بهره‌مند شود. آیفون جدید اپل یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دارد که با کمک تراشه A13 از بهینه‌سازی‌هایی در زمینه عکاسی Smart HDR برخوردار شده است. این قابلیت تصاویر مختلف را درون یک عکس ترکیب می‌کند تا نورپردازی و جزئیات صحنه بهتر شود.

آیفون SE حالا حالت پرتره‌ای دارد که از تکنیکی موسوم به «حسگر عمق تک‌چشم» استفاده می‌کند. این فناوری با کمک یادگیری ماشینی به شناسایی عمق و چهره‌ها می‌پردازد، ولی متاسفانه به موجب همین سازوکار فقط روی انسان‌ها کار می‌کند و به درد عکاسی از حیوانات نمی‌خورد. دوربین آیفون SE مجهز به لرزشگیر نوری است و اپل می‌گوید که دستگاه جدید آن‌ها می‌تواند لرزشگیری سینمایی داشته باشد. این دستگاه می‌تواند ویدیوهای 4K را در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین سلفی این گوشی ۷ مگاپیکسلی است و از قابلیت پرتره پشتیبانی می‌کند.

بسیاری از قطعات نسل دوم آیفون SE مشابه آیفون ۸ است. عمر باتری این گوشی مثل آیفون ۸ در نظر گرفته شده (هرچند فعلا اطلاعاتی درباره ظرفیت باتری آن در دسترس نیست). اپل می‌گوید کیس‌هایی که برای آیفون ۸ ساخته شده با آیفون SE جدید نیز کار خواهند کرد. نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD Retina است و از رنگ True Tone استفاده می‌کند. مسئولان این شرکت مستقر در کوپرتینو می‌گویند اندازه ۴.۷ اینچی محبوب‌ترین اندازه‌ای است که تاکنون به فروش رفته و از آمار فروش ۵۰۰ میلیونی دستگاه‌های دارای این اندازه خبر می‌دهد.

image

در داخل جعبه آیفون SE یک شارژ ۵ واتی قرار گرفته، ولی این گوشی از شارژ سریع ۱۸ واتی هم پشتیبانی می‌کند. درگاه این دستگاه طبق معمول لایتنینگ است اما اپل سازگاری با شارژ بیسیم Qi را هم روی آن قرار داده است. آیفون SE 2020 جک ۳.۵ میلی متری هدفون ندارد و همراه با هدفون لایتنینگ عرضه می‌شود.

این تلفن هوشمند از وای فای ۶، ارتباطات Gigabit LTE و دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند (البته سیم دوم از نوع eSIM است). آیفون SE با قابلیت هپتیک تاچ عرضه می‌شود که جایگزینی برای تاچ سه‌بعدی است. اپل می‌گوید کاربران اکنون بیش از هر زمان دیگری به تلفن‌های خود متکی هستند، اما در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا قرار نیست فروشگاه‌های اپل باز شود.

ابعاد این گوشی ۶۷.۳ در ۱۳۸.۴ در ۷.۴ میلی متر و وزن آن ۱۴۸ گرم است. نسل دوم آیفون SE از استاندارد IP67 استفاده می‌کند. اکنون باید منتظر بمانیم تا با انتشار بررسی‌ها ببینیم این گوشی آن قدر خوب است که بتواند برخلاف ترند بازار نظر مصرف‌کنندگان را جلب کند یا نه.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

faezeh

۱۳۹۹/۳/۱۶
اینجا دارند بالا 8 تومن میفروشند خداوکیلی مملکت گل و بلبلی داریم

علی

۱۳۹۹/۲/۱۷
من حساب کردم ۴۰۰ دلار به ۱۶۵۰۰ تومن زیر ۷میلیون بشه. اما الان که وارد ایران شده میگن ۱۱ میلیون. به نظر من که تو ایران ارزش خرید نداره

پرهام

۱۳۹۹/۱/۲۹
با این شرایط فکر کنم بدرد خیلیاااا توی ایران بخوره

حامد

۱۳۹۹/۱/۲۹
چون الان اکثر اپل ها ناچ و ال ای دی هستن و موشن های گرافیکی جذاب تری نسبت به مدل های دکمه دار دارن من به شخصه مدل های ایکس و ایکس ار رو پیشنهاد می کنم که درسته قدیمی هستن ولی اپل ثابت کرده گوشی های قدیمیشم می تونن تا چندین سال کار کنن با کمترین میزان افت کارایی

حمید

۱۳۹۹/۱/۲۸
درسته که سخت افزار قوی داره اما طراحی تکراری و ناامیدکننده ست.
آخه این همه لبه و دکمه هوم خیلی قدیمی شده.