خانهاخبار
سوای از آمریکا، کاربران اندروید و iOS به سیستم عامل خود وفادار مانده‌اند

سوای از آمریکا، کاربران اندروید و iOS به سیستم عامل خود وفادار مانده‌اند

بر اساس گزارش شرکت CIRP، سهم iOS در ایالات متحده نسبت به اندروید افزایشی نسبی داشته اما در سایر دنیا کاربران همچنان از همان سیستم عاملی استفاده می‌کنند که قبلا با آن خو گرفته بودند.
۱۳۹۹/۱/۲۴

شرکت CIRP به‌تازگی در گزارشی جدید اعلام کرده که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، ۵۶ درصد از تلفن‌های هوشمندی که در ایالات متحده فعال شده‌اند اندرویدی و ۴۴ درصد مجهز به سیستم عامل iOS بوده‌اند. در مقایسه با پارسال، اندروید ۸ درصد از سهم خود را به اپل واگذار کرده است. این ارقام در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸ با نسبت ۶۸ به ۳۲ به نفع ربات سبز رنگ گوگلی بود.

اگر به قبل‌تر برگردیم، سهم اندروید در سه‌ماهه نخست سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۶۲ و ۵۸ درصد برآورد شده بود. بنابراین این طور به نظر می‌رسد که از دیدگاه اپل این سه‌ماهه از سال ۲۰۱۶ تاکنون بهترین فصل ممکن برای آیفون بوده است.

در مقیاس جهانی، اندروید سهمی در حدود ۸۶ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را در اختیار دارد که اگر آن را با سهم ۳.۹ درصدی این سیستم عامل در سال ۲۰۰۹ مقایسه کنیم به دستاورد عظیم آن پی می‌بریم. سیستم عامل اپل در سال ۲۰۰۹ با ۱۴.۴ درصد سوم بود و سال قبل از آن هم با در اختیار داشتن سهمی ۸.۲ درصدی از بازار جهانی موبایل در رتبه چهارم قرار داشت.

با این حساب به خوبی می‌توانیم تغییر صحنه جهانی بازار موبایل را مشاهده کنیم. در سال ۲۰۰۹ سیمبین برترین سیستم عامل موبایلی دنیا بود که ۴۶.۹ درصد از سهم بازار را در دست داشت. این سیستم عامل فاصله زیادی با رتبه دوم ایجاد کرده بود که با ۱۹.۹ درصد به نام BlackBerry OS ثبت شده بود. با تمام این‌ها، امروز دیگر نامی از این دو سیستم عامل شنیده نمی‌شود.

image

گزارش CIRP نشان می‌دهد که جذب تک‌تک کاربران از سوی اندروید به iOS یا بالعکس چقدر دشوار است. بر اساس جدیدترین داد‌ه‌ها، در طول سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، نرخ وفاداری iOS در حدود ۹۱ درصد و اندروید در حدود ۸۹ درصد محاسبه شده است. هر دو پلتفرم به خوبی توانسته‌اند کاربران خود را از مهاجرت به پلتفرم مقابل منصرف کنند. این دو سیستم عامل در طول بازه‌های زمانی مشابه چهار سال گذشته، یعنی از سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۰، توانسته‌اند نرخ وفاداری خود را در حدود ۹۰ درصد حفظ کنند. این نرخ در سال ۲۰۱۶ برای اندروید ۸۵ درصد و برای آی‌اواس ۸۹ درصد بود. از این آمار می‌توانیم تشخیص دهیم که اکثر جابجایی‌ها نه میان سیستم عامل‌ها بلکه میان تولیدکنندگان موبایل‌ها رخ می‌دهد.

image

مایک لِوین، هم‌موسس شرکت CIRP، می‌گوید:

وفاداری به سیستم عامل‌ها روی نرخ بسیار بالایی ثابت مانده است. در طول چهار سال گذشته حدود ۹۰ درصد از موبایل‌های جدیدی که در شبکه فعال شده‌اند از همان سیستم عامل قبلی کاربر استفاده می‌کنند. علی‌رغم تلاش‌های اپل برای جذب کاربران اندروید، و تلاش‌های مشابه تولیدکنندگان اندرویدی برای جذب کاربران آیفون، مصرف سیستم عامل‌ها یکی از فاکتورهایی بوده که نسبتا ثابت باقی مانده است.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

امیر

۱۳۹۹/۳/۲۷
من هر دو رو دارم اندروید خوبی های خودشو داره آی او اس هم خوبی های خودش از هر دو کنار هم استفاده می کنم (دوتا گوشی )
بدون تعصب آی او اس هم برخی اوقات (البته به ندرت) گیر هایی داره ولی اندروید 0بسته به شرکت سازنده گوشی داره البته) بعد از مدتی کارایی اولیه رو نداره و کند میشه
در مقابل اندروید سیستم بازتری داره و آزادی بیشتری بهت میده
آی او اس در نصب بازی و برنامه راحتتره دیتا و ... نمیخواد ، نصب میکنی ،بازی می کنی، آپدیت می کنی یا مثلا من کال آف دیوتی موبایل بازی میکنم لمس 3بعدیش خیلی کاربردیه
ولی بازم حاضر نیستم بدون اندروید باشم هم تبلتم (که جنازه اش مونده) هم گوشی دومم اندرویده و با همش کار میکنم
به نظرم این درگیری لفظی بین کاربران دو سیستم عامل کاملا الکیه من خودمم خیلی طرفدار اپل بودم پولم نداشتم بخرم یدونه ایکس دست دو گرفتم به زور و بعد از مدت ها
حالا هم از آیفونم راضیم ولی بازم از اندروید نمیشه دل کند

حامد

۱۳۹۹/۳/۲۷
من تازه آیفون se 2 خریدم که متاسفانه با اینکه از پیام های واتس آپم بک آپ گرفته بودم روی اکانت جی میلم ولی امکان ریکاوری از gmail نداشت و فقط از ای کلود امکان ریکاوری داشت... پس یه جورایی اجبار منطقی تره

mmiad200@gmail.com

۱۳۹۹/۳/۲۶
هر دو سیستم عامل بر پایه لینوکس و همان یونیکس هستن و میشه گفت برنده دنیای تلفن های همراه لینوکس هست
اما در خصوص این دو عزیز هر دو مزایای خودشون رو دارن و برای هرکسی یکیش مهمه
اندروید بسیار پر برنامه و خب به دنبالش ناپیداری و ناامنی رو هم به دنبال داره
ای او اس بسیار پایدار و روان اما خب تعداد برنامه محدود و میشه گفت بیشتر جنبه تجاری فروش برنامه
به نظر بنده حقیر داشتن یک تبلت ای او اس و یک گوشی اندروید بسیار مناسب هست
اما کو پول شنوآآآ ;)

Mr.peach

۱۳۹۹/۳/۲۰
خیلی جالبه شما داری ایفون ۵ و ۴ یک جانبه با تمام برند های اندروید مقایسه میکنی ...همون ۵اس بردار شما با اس۵ سامسونگ مقایسه کن بعد چند سال از ساختشون بببن کدوم سرتره ؟

mr.peach

۱۳۹۹/۳/۹
کلا ادمی نیستم نظر بدم ولی واسم سخت بود کسی پیدا نشد جوابتو بده ...همین باعث میشه اون 15 نفریکه لایکت کردن فکر کنن خیلی بارته...تو سال2020 خیلی زشته اینجوری از رو باد هوا حرف بزنی ...افراد مثله تو اگه اول تحقیق کنن دیگه اگاه میشن و نمیان نظرات بیخود بدن...واتساپ چه تو اندروید و چه ای او اس هرچند وقت بار بهت اخطار میده بک اپ بگیر ...زمانیکه بک اپ گرفتی راحت میتونی بدون پاک شدن چت هات انتقالش بدی به یه سیستم عامل دیگ