تست همراه اول

سرویس خبر
24 فروردین 1399 ساعت 14:59
5 نظر

 

سوای از آمریکا، کاربران اندروید و iOS به سیستم عامل خود وفادار مانده‌اند

بر اساس گزارش شرکت CIRP، سهم iOS در ایالات متحده نسبت به اندروید افزایشی نسبی داشته اما در سایر دنیا کاربران همچنان از همان سیستم عاملی استفاده می‌کنند که قبلا با آن خو گرفته بودند.

شرکت CIRP به‌تازگی در گزارشی جدید اعلام کرده که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، ۵۶ درصد از تلفن‌های هوشمندی که در ایالات متحده فعال شده‌اند اندرویدی و ۴۴ درصد مجهز به سیستم عامل iOS بوده‌اند. در مقایسه با پارسال، اندروید ۸ درصد از سهم خود را به اپل واگذار کرده است. این ارقام در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸ با نسبت ۶۸ به ۳۲ به نفع ربات سبز رنگ گوگلی بود.

اگر به قبل‌تر برگردیم، سهم اندروید در سه‌ماهه نخست سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۶۲ و ۵۸ درصد برآورد شده بود. بنابراین این طور به نظر می‌رسد که از دیدگاه اپل این سه‌ماهه از سال ۲۰۱۶ تاکنون بهترین فصل ممکن برای آیفون بوده است.

در مقیاس جهانی، اندروید سهمی در حدود ۸۶ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را در اختیار دارد که اگر آن را با سهم ۳.۹ درصدی این سیستم عامل در سال ۲۰۰۹ مقایسه کنیم به دستاورد عظیم آن پی می‌بریم. سیستم عامل اپل در سال ۲۰۰۹ با ۱۴.۴ درصد سوم بود و سال قبل از آن هم با در اختیار داشتن سهمی ۸.۲ درصدی از بازار جهانی موبایل در رتبه چهارم قرار داشت.

با این حساب به خوبی می‌توانیم تغییر صحنه جهانی بازار موبایل را مشاهده کنیم. در سال ۲۰۰۹ سیمبین برترین سیستم عامل موبایلی دنیا بود که ۴۶.۹ درصد از سهم بازار را در دست داشت. این سیستم عامل فاصله زیادی با رتبه دوم ایجاد کرده بود که با ۱۹.۹ درصد به نام BlackBerry OS ثبت شده بود. با تمام این‌ها، امروز دیگر نامی از این دو سیستم عامل شنیده نمی‌شود.

گزارش CIRP نشان می‌دهد که جذب تک‌تک کاربران از سوی اندروید به iOS یا بالعکس چقدر دشوار است. بر اساس جدیدترین داد‌ه‌ها، در طول سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، نرخ وفاداری iOS در حدود ۹۱ درصد و اندروید در حدود ۸۹ درصد محاسبه شده است. هر دو پلتفرم به خوبی توانسته‌اند کاربران خود را از مهاجرت به پلتفرم مقابل منصرف کنند. این دو سیستم عامل در طول بازه‌های زمانی مشابه چهار سال گذشته، یعنی از سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۰، توانسته‌اند نرخ وفاداری خود را در حدود ۹۰ درصد حفظ کنند. این نرخ در سال ۲۰۱۶ برای اندروید ۸۵ درصد و برای آی‌اواس ۸۹ درصد بود. از این آمار می‌توانیم تشخیص دهیم که اکثر جابجایی‌ها نه میان سیستم عامل‌ها بلکه میان تولیدکنندگان موبایل‌ها رخ می‌دهد.

مایک لِوین، هم‌موسس شرکت CIRP، می‌گوید:

وفاداری به سیستم عامل‌ها روی نرخ بسیار بالایی ثابت مانده است. در طول چهار سال گذشته حدود ۹۰ درصد از موبایل‌های جدیدی که در شبکه فعال شده‌اند از همان سیستم عامل قبلی کاربر استفاده می‌کنند. علی‌رغم تلاش‌های اپل برای جذب کاربران اندروید، و تلاش‌های مشابه تولیدکنندگان اندرویدی برای جذب کاربران آیفون، مصرف سیستم عامل‌ها یکی از فاکتورهایی بوده که نسبتا ثابت باقی مانده است.

 



  24 فروردین 1399
2746 بازدید
5 نظر
5.00
  2 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری