خانهاخبار
اپل می‌خواهد شرکت واقعیت مجازی NextVR را خریداری کند

اپل می‌خواهد شرکت واقعیت مجازی NextVR را خریداری کند

به گزارش وب‌سایت 9to5Mac، اپل می‌خواهد شرکت واقعیت مجازی NextVR را طی قراردادی به ارزش 100 میلیون دلار بخرد تا بتواند از پتنت‌های این شرکت استفاده کند.
۱۳۹۹/۱/۱۷

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اپل برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای حوزه واقعیت افزوده و آینده هدست‌های مبتنی بر فناوری AR دارد. این شرکت با پلتفرم ARKit عملا در همین مسیر قدم گذاشته و سعی دارد قطعات پازل را کنار هم بگذارد. اکنون به گزارش وب‌سایت 9to5Mac، اپل قصد دارد شرکت کالیفرنیایی NextVR را که در زمینه واقعیت مجازی فعالیت دارد خریداری کند.

NextVR حدود یک دهه است که در زمینه ترکیب واقعیت مجازی با ورزش و سرگرمی فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر از طریق هدست‌هایی مثل پلی استیشن، آکیولس، اچ‌تی‌سی، مایکروسافت و لنوو رویدادهای زنده را به صورت مجازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال، برگ برنده NextVR تخصص در زمینه واقعیت مجازی نیست؛ آن‌ها فناوری پتنت‌شده‌ای دارد که استریم‌های ویدیویی را تقویت می‌کند. NextVR از این فناوری برای پشتیبانی از استریم‌های باکیفیت موسیقی و رویدادهای ورزشی بهره می‌برد. این شرکت در مجموع ۴۰ پتنت در این زمینه ثبت کرده است.

شرکت NextVR در اوایل سال ۲۰۱۹ نتوانست سومین جذب سرمایه مدنظر خود را داشته باشد، در نتیجه ۴۰ درصد از نیروی کار این شرکت تعدیل شد. تمرکز این کمپانی بر واقعیت افزوده ریسکی بود که با توجه به ظهور فناوری واقعیت افزوده باعث شد خیلی‌ها نتوانند به اهداف NextVR اطمینان کنند.

اکنون انتظار می‌رود که این شرکت از طریق معامله‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به تملک اپل در بیاید. اگرچه این معامله هنوز قطعی و نهایی نشده اما هر دو شرکت به کارمندان خود این خبر را اطلاع داده‌اند تا افراد برای نقل مکان از سن دیگو به کوپرتینو آماده شوند. اپل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)