بر اساس جدیدترین گزارش شرکت App Annie، مصرفکنندگان در طول سهماهه نخست سال ۲۰۲۰ زمان و هزینه بیشتری را صرف اپلیکیشنها کردهاند. این اتفاق بدون شک متاثر از همهگیری جهانی ویروس کرونا و خانهنشینی کاربران بوده و بازتابی از افزایش نرخ استفاده از دستگاههای موبایلی را در سراسر دنیا نشان میدهد.
متوسط زمان مصرفی در اپها و بازیهای اندرویدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. کاربران چینی تقریبا ۵ ساعت از زمان روزانه خود را به این برنامهها اختصاص دادهاند. کاربران آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی هم در طول هفته خیلی بیشتر از قبل از اپلیکیشنهای غیربازی استفاده کردهاند.
مصرفکنندگان در مجموع در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس ۳۱.۵ میلیارد اپلیکیشن دانلود کردهاند که ۲۲.۵ میلیارد مربوط به گوگل پلی و ۹ میلیارد مربوط به اپ استور اپل بوده است. مجموع هزینههایی که در این دو پلتفرم صرف شده ۲۳.۴ میلیارد دلار بوده که ۱۵ میلیارد دلار آن مربوط به iOS و ۸.۳ میلیارد دلار آن مربوط به اندروید است.
اکثر دانلودها مربوط به اپلیکیشنهای غیربازی بوده اما مصرفکنندگان بیشتر از هر دستهبندی دیگری در ریزپرداختهای داخل بازی هزینه صرف کردهاند. کاربران چین و آمریکا بیشترین هزینه را در iOS و کاربران کره جنوبی، ژاپن و آمریکا بیشترین هزینه را صرف اپهای اندرویدی کردهاند. هند و برزیل دو بازاری بودند که بیشترین میزان دانلود را در گوگل پلی به ثبت رساندهاند در حالی که عنوان برترین دانلودکنندگان اپ استور به بازارهای چین و آمریکا میرسد.
بیشترین اپلیکیشن دانلود شده در دو پلتفرم iOS و اندروید در سهماهه اول سال جاری میلادی تیک تاک، واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام و فیسبوک مسنجر بوده است. علاوه بر این، فیسبوک، واتساپ و فیسبوک مسنجر بیشترین کاربر فعال ماهانه را در اختیار داشتهاند.