خانهاخبار
کرونا آمار دانلود و درآمد اپلیکیشن‌های iOS و اندروید را افزایش داد

کرونا آمار دانلود و درآمد اپلیکیشن‌های iOS و اندروید را افزایش داد

مطابق گزارش شرکت App Annie، همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ باعث شده کاربران وقت و هزینه بیشتری را در هر دو پلتفرم iOS و اندروید صرف اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها کنند.
۱۳۹۹/۱/۱۶

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت App Annie، مصرف‌کنندگان در طول سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ زمان و هزینه بیشتری را صرف اپلیکیشن‌ها کرده‌اند. این اتفاق بدون شک متاثر از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و خانه‌نشینی کاربران بوده و بازتابی از افزایش نرخ استفاده از دستگاه‌های موبایلی را در سراسر دنیا نشان می‌دهد.

image

متوسط زمان مصرفی در اپ‌ها و بازی‌های اندرویدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. کاربران چینی تقریبا ۵ ساعت از زمان روزانه خود را به این برنامه‌ها اختصاص داده‌اند. کاربران آمریکایی، ایتالیایی و فرانسوی هم در طول هفته خیلی بیشتر از قبل از اپلیکیشن‌های غیربازی استفاده کرده‌اند.

image

مصرف‌کنندگان در مجموع در بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس ۳۱.۵ میلیارد اپلیکیشن دانلود کرده‌اند که ۲۲.۵ میلیارد مربوط به گوگل پلی و ۹ میلیارد مربوط به اپ استور اپل بوده است. مجموع هزینه‌هایی که در این دو پلتفرم صرف شده ۲۳.۴ میلیارد دلار بوده که ۱۵ میلیارد دلار آن مربوط به iOS و ۸.۳ میلیارد دلار آن مربوط به اندروید است.

image

اکثر دانلودها مربوط به اپلیکیشن‌های غیربازی بوده اما مصرف‌کنندگان بیشتر از هر دسته‌بندی دیگری در ریزپرداخت‌های داخل بازی هزینه صرف کرده‌اند. کاربران چین و آمریکا بیشترین هزینه را در iOS و کاربران کره جنوبی، ژاپن و آمریکا بیشترین هزینه را صرف اپ‌های اندرویدی کرده‌اند. هند و برزیل دو بازاری بودند که بیشترین میزان دانلود را در گوگل پلی به ثبت رسانده‌اند در حالی که عنوان برترین دانلودکنندگان اپ استور به بازارهای چین و آمریکا می‌رسد.

image

بیشترین اپلیکیشن دانلود شده در دو پلتفرم iOS و اندروید در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی تیک تاک، واتس‌اپ، فیسبوک، اینستاگرام و فیسبوک مسنجر بوده است. علاوه بر این، فیسبوک، واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر بیشترین کاربر فعال ماهانه را در اختیار داشته‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)