خانهاخبار
مشاوره خرید: ایرپادز پرو یا ایرپادز؟ کدام برای شما مناسب‌تر است؟

مشاوره خرید: ایرپادز پرو یا ایرپادز؟ کدام برای شما مناسب‌تر است؟

اگر میان خرید ایرپادز یا ایرپادز پرو دچار شک و دودلی شده‌اید، این مطلب مطمئنا شما را برای تصمیم‌گیری آماده می‌کند.
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

همان طور که می‌دانید، اپل در حال حاضر دو نسخه مختلف از هدفون‌های بی‌سیم را تولید و روانه بازار کرده است:

  • نسل دوم ایرپادز: با قیمت 159 دلار مجهز به کیس شارژ (در صورت دلخواه، می‌توانید مدل دیگری با کیس شارژ بی‌سیم را خریداری کنید)
  • ایرپادز پرو: با قیمت 249 دلار، مجهز به کیس شارژ بی‌سیم و قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation)

image

 

یکی از تفاوت‌های این دو محصول، نحوه قرارگیری آنها در گوش است. ایرپادز پرو به خاطر ویژگی اکتیو نویز کنسلیشن، به گونه‌ای طراحی شده است که باید حتما، توسط قسمت سیلیکونی قرار گرفته در ابتدای آن، وارد کانال گوش شود و این در حالی است که نسل دوم ایرپادز، از این ویژگی بهره مند نبوده و فقط داخل ورودی گوش قرار می‌گیرد. البته همین ویژگی ایرپادز پرو باعث شده تا قیمت آن، حدودا 90 دلار بیشتر از محصول دیگر در نظر گرفته شود که برای خرید آن، این هزینه اضافه را باید پرداخت نمایید. همچنین سایز کوچکتر هدفون‌های ایرپادز پرو نیز به گم شدن آنها بیشتر کمک می‌کند و تمامی این تفاسیر، دست به دست یکدیگر می‌دهند تا برخی کاربران، از انتخاب آنها سر باز زده و به سمت ایرپادز نسل دوم بروند.

در جدول زیر، مقایسه کوچکی میان این دو محصول به عمل می‌آوریم:

Airpods Pro vs Airpods

 ایرپادزایرپادز پرو
قیمت159 دلار249 دلار
سیستم حذف نویز فعالندارددارد
طراحی مبتنی بر حذف نویزندارددارد
عمر باتری (فاصله میان شارژ توسط کیس)4.5 ساعت5 ساعت
شارژ بی‌سیمدر مدل 199 دلاریدارد

موضوعات یاد شده، باعث شده تا بسیاری از کاربران، در مورد خرید ایرپادز نسل دو یا ایرپادز پرو با شک روبرو شوند و نتوانند انتخاب درستی میان آنها داشته باشند. در حالی که بسیاری از مدل‌های مختلف هدفون‌های بی‌سیم در بازار موجود هستند، اما شما در حال خواندن این مطلب هستید و به سراغ آنها نرفته‌اید. پس انتخاب شما، بین ایرپادز نسل دو و ایرپادز پرو است. پس بیایید با جزئیات بیشتر، به این دو محصول نگاه بیاندازیم:

image

 

ایرپادز نسل دو (مدل 2019)

مقرون به صرفه، با صدایی فوق‌العاده

یکی از دلایل خرید این محصول، صرفه جویی در هزینه است. مدل پایه این محصول با قیمت 159 دلار عرضه می‌شود. در صورتی که علاقمند به خرید مدل دیگر به همراه کیس شارژ بی‌سیم باشید، باید 40 دلار اضافه‌تر، یعنی 199 دلار پرداخت نمایید. سیستم شایرژ وایرلس، مخصوصا زمانی که صحبت از هدفون‌های بی‌سیم به میان می‌آید، امری تقریبا بدون استفاده به نظر می‌رسد و لذا، پیشنهاد ما این است که 40 دلار مابه التفاوت این دو محصول را در جیب خود نگه داشته و برای امورات دیگر هزینه کنید.

همان طور که اشاره شد، بسیاری از افراد تمایلی به قرارگیری محفظه‌های سیلیکونی در مجرای گوش خود را ندارند و به همین دلیل، ناخودآگاه به سمت ایرپادز نسل دو کشیده می‌شوند. زمانی که آنها را در گوش خود قرار می‌دهید، احساس راحتی خاصی می‌کنید و خیلی سخت پیش می‌آید تا در هنگام فعالیت‌های روزمره، از گوش شما خارج شوند. برخی استفاده کنندگان با وجود صدای بهتر ایرپادز پرو، همچنان به راحتیِ این محصول، یعنی ایرپادز نسل دو علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

از طرف دیگر، برخی افراد امکان قرارگیری ایرپادز نسل دو درون گوش، بدون کمک لوازم جانبی مربوطه که پشت گوش قرار می‌گیرد را ندارند و به این ترتیب، برای شارژ ایرپادز به همراه کیس، باید مرتبا قسمت مربوطه را جدا کرده و مجددا در محل خود قرار دهند. به این ترتیب ایرپادز پرو گزینه مناسب‌تری برای آنها به حساب می‌آید.

یکی از مزیت‌های طراحی open ایرپادز نسل دو، ورود صدای محیط به داخل گوش کاربر است که باعث می‌شود تا هنگام گوش دادن به موزیک، صداهای محیط اطراف را نیز شنیده و به آن اشراف داشته باشید. در هنگام برقراری تماس، کیفیت صدای مکالمه در مقایسه با ایرپادز پرو هیچ گونه کم و کاستی ندارد. اما در محل‌های شلوغ، شنیدن موزیک تا حدودی سخت‌تر است. چرا که صدای محیط با موزیک مخلوط شده و به درون مجرای گوش وارد می‌شود.

image

 

ایرپادز پرو

قرارگیری بهتر، صدایی جذاب‌تر

ایرپادز استاندارد به طرز معجزه‌آسایی درون گوش برخی افراد قرار گرفته و هنگام فعالیت‌های سخت نیز از آن خارج نمی‌شود. اما برخی افراد نمی‌توانند به صورت کاملا مطمئن، آن را درون گوش خود همراه داشته باشند. برای کسانی که در دسته دوم قرار می‌گیرند، پرداخت هزینه بیشتر و خرید ایرپادز پرو گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید. طراحی این محصول به گونه‌ای است که افراد بیشتری می‌توانند آن را به صورت کاملا امن، درون مجرای گوش خود قرار داده و زبان طراحی آن نیز به حالت استاندارد بسیار نزدیک است.

تنها مشکل این محصول، همان طور که بالاتر به آن اشاره کردیم، محفظه سیلیکونی قرار گرفته در ابتدای آن است که باید وارد مجرای گوش افراد شود. همچنین برخی کاربران، نسبت به فشار این قبیل وارده توسط این محصولات، هر چند فشار بسیار اندک آنها، حساس هستند.

به دلیل وجود Bass بیشتر، کیفیت صدای خارج شده از ایرپادز پرو در مقابل مدل استاندارد بهتر به نظر می‌رسد. یکی از مهم ترین عوامل تولید Bass بیشتر را می‌توان سبک طراحی ایزوله و بهره گیری از قابلیت Active Noise Cancellation آنها دانست. در محل‌های آرام و بی سر و صدا، ایرپادز نسل دو (مدل استاندارد) از عملکرد صدایی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد، اما در مکان‌های شلوغ به دلیل طراحی باز این محصول، صداهای اطراف به همراه صدای خروجی ایرپادز وارد گوش می‌شود و به همین دلیل، صدای خام موزیک را نمی‌شنوید. زبان طراحی ایرپادز پرو و استفاده از محفظه‌های سیلیکونی در ابتدای قسمت خروجی صدا، باعث می‌شود تا در هنگام گوش دادن به موزیک، کلیه صدای خروجی هدفون وارد مجرای گوش شما شود و هیچ صدای مزاحمی همراه آن نشنوید.

مدل استاندارد ایرپادز (محصولی که در این مطلب به آن اشاره کرده‌ایم)، در هنگام برقراری تماس از کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. چرا که اپل در نسل دوم این محصول، از میکروفون‌های قوی‌تری استفاده کرده که در هنگام مکالمه، صدای محیط را تا حد امکان کاهش می‌دهد. اما در مقابل، ایرپادز پرو روی هر یک از هدفون‌ها، سه میکروفون مجزا را داراست که یکی از آنها، به صورت کاملا اختصاصی به صدای کاربر اختصاص پیدا می‌کند. همچنین قابلیت حذف نویز و صداهای اطراف که در مدل استاندارد ایرپادز شاهد هستیم، روی این محصول نیز دیده می‌شود. در نهایت به دلیل زبان طراحی ایزوله ایرپادز پرو، هنگام برقراری تماس، صدای دریافتی با کیفیت بهتری وارد مجرای گوش شما می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)