خانهاخبار
آیا اندروید 11 هنگام اشتباه در شارژ، به کاربر هشدار می‌دهد؟

آیا اندروید 11 هنگام اشتباه در شارژ، به کاربر هشدار می‌دهد؟

نسخه یازدهم سیستم عامل اندروید هنگام اتصال اشتباه گوشی هوشمند به شارژرهای بی‌سیم، به کاربر هشدار می‌دهد!
۱۳۹۸/۱۲/۱۴

اندروید 11 با ویژگی‌های جذاب و جدیدی همراه خواهد بود. یکی از این قابلیت‌ها، هشداری است که هنگام اتصال اشتباه دستگاه به شارژرهای بی‌سیم روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

یکی از کاربران وب سایت Reddit این ویژگی را کشف کرده است. این پیام هشدار به صورت عبارت Realign phone to charge wirelessly در قسمت پایین صفحه نمایش ظاهر می‌شود و به کاربر هشدار می دهد تا گوشی هوشمند خود را جابجا کند.

image

 

ممکن است که این پیام هشدار، تنها روی پیکسل 4 و مدل XL آن نمایش داده شود. چرا که مسئولان وب سایت 9to5Google چنین پیغامی را تنها روی اولین نسخه آزمایشی اندروید 11 که روی پیکسل 4 ایکس ال نصب شده، دریافت کرده‌اند و هنگام نصب همین پلتفرم روی Pixel 3 XL، به هیچ عنوان چنین پیامی روی نمایشگر ظاهر نشد! گوشی پیکسل 2 نیز امکان بهره گیری از ویژگی شارژ بی سیم را ندارد. مطمئنا چنین هشداری، برای کاربرانی که از شارژرهای وایرلس استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که در نسخه نهایی اندروید 11 که احتمالا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی برای عموم عرضه خواهد شد، اثری از این ویژگی باقی بماند.

ساز و کار این قابلیت چیست؟ مسئولان وب سایت 9to5Google روش قانع کننده‌ای برای آن اظهار داشته‌اند:

زمانی که گوشی هوشمند شما به صورت بی سیم در حال شارژ است، مسلما با فرکانس پایین‌تری نسبت به حال معمول شارژ می‌شود. حال اگر دستگاه در محل درست خود قرار نگرفته باشد، فرکانس دریافتی باز هم از این عدد پایین‌تر خواهد آمد و به این ترتیب، سیستم مربوطه متوجه این افت فرکانس خواهد شد و به کاربر هشدار می‌دهد. البته بد نیست بدانید در صورتی که گوشی هوشمند شما در محل درست خود قرار نگرفته و کمی فاصله داشته باشد، باز هم عملیات شارژ انجام خواهد شد. اما مطمئنا این روند با کیفیت و سرعت اصلی صورت نمی‌پذیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)