خانهاخبار
تصاویر زنده رسمی از نمونه پروتوتایپ هوآوی P40 منتشر شد

تصاویر زنده رسمی از نمونه پروتوتایپ هوآوی P40 منتشر شد

هوآوی در حاشیه مراسم رونمایی از Mate Xs، نمونه پروتوتایپی از P40 را در اختیار یکی از خبرگزاری‌ها قرار داد و آن‌ها حالا اولین تصاویر باکیفیت از این تلفن هوشمند را منتشر کرده‌اند.
۱۳۹۸/۱۲/۱۲

هوآوی هفته پیش از دومین موبایل تاشوی خود با نام میت ایکس اس رونمایی کرد تا بهینه‌سازی‌های جدیدی را به این تلفن هوشمند اضافه کند. این شرکت در مراسم رونمایی از میت ایکس اس اعلام کرد که سری P40 را رسما در تاریخ ۷ فروردین ۹۹ معرفی می‌کند. در آن مراسم، وب‌سایت DigitalTrends موفق شد به نسخه پروتوتایپی از سری P40 دست پیدا کند و حالا آن‌ها بخشی از تجربه خود را از این دستگاه به اشتراک گذاشته‌اند.

با توجه به این که P40 هنوز آماده معرفی رسمی نشده و این گوشی هم صرفا نمونه پروتوتایپی از محصول نهایی بوده، خبرنگار این وب‌سایت نتوانسته از نمایشگر آن عکس بگیرد یا با نرم‌افزار دستگاه کار کند. مسئولان هوآوی اعلام کرده‌اند که این نسخه ممکن است تا زمان رونمایی تغییراتی داشته باشد. با این حال، طراحی کلی و حس دستگاه تا حد زیادی به همین شکل باقی خواهد ماند. اگر برایتان سوال است که چرا در تصویر زیر روی دستگاه از نام‌های Polarie و Blink استفاده شده، در حالی که در این‌جا معمولا نام Huawei و Leica را می‌بینیم؛ دلیلش این است که هوآوی در محصولات پروتوتایپ خود از اسم‌های مستعار و رمزی استفاده می‌کند.

image

آن‌چه هنوز مشخص نشده این است که دستگاه حاضر در این تصاویر کدام عضو از خانواده P40 را نشان می‌دهد. اگر سابقه هوآوی را ملاک قرار دهیم انتظار می‌رود آن‌ها امسال سه عضو از این خانواده معرفی کند: پی ۴۰، پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ لایت. اما در چند وقت اخیر شایعاتی درباره عضو قدرتمندتری از این خانواده با نام پی ۴۰ پریمیوم ادیشن نیز به گوش رسیده است.

با این همه، احتمال می‌دهیم که این موبایل پروتوتایپی از پی ۴۰ استاندارد باشد، چون دوربین آن با تصاویری که پیش‌تر از پی ۴۰ پرو لو رفته بود فرق می‌کند. در رندرهای افشایی دستگاهی تقریبا با همین اندازه اما با ماژول دوربینی مشاهده می‌شود که بسیار بزرگ‌تر از ماژول حاضر در این پروتوتایپ است و یک لنز یا سنسور بیشتر دارد.

به نظر می‌رسد که هوآوی در سری پی ۴۰ تمرکز زیادی روی طراحی دستگاه‌های خود داشته تا آن‌ها به‌راحتی در دست قرار بگیرند. گزارش‌گر وب‌سایت دیجیتال‌ترندز می‌گوید این موضوع در خصوص پروتوتایپی که او در دست گرفته کاملا ملموس بوده است. گوشه و کناره‌های این دستگاه به‌شکل قابل توجهی نرم‌تر در نظر گرفته شده و از این حیث پیشرفت‌های زیادی نسبت به پی ۳۰ پرو پیدا کرده است. این دستگاه حالا شباهت زیادی به آیفون ۱۱ پرو دارد که کناره‌های آن تا حد زیادی خمیده است و راحت در دست می‌نشیند.

image

یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی طراحی لبه‌های دستگاه است که وقتی انگشت خود را روی آن می‌کشید، می‌توانید خمیدگی شیشه را در هر گوشه از دستگاه و حتی در پایین آن حس کنید. این طراحی چه به لحاظ ظاهری و چه به لحاظ ساختاری جذاب است و تفاوت زیادی با لبه پایینیِ مسطح پی ۳۰ پرو دارد. این طراحی جذاب باعث پیوستگی شیشه نمایشگر به قاب عقب شده است. شیشه پشت دستگاه مسطح است اما هر گوشه آن خمیدگی‌های جذابی شبیه میت ۲۰ پرو دارد. این دستگاه بلوغ، زیبایی و مدرنیته را با هم ترکیب کرده است.

این گوشی نسخه تکامل‌یافته پی ۳۰ پرو به حساب می‌آید که می‌توانید جنبه‌هایی از طراحی میت ۳۰ پرو را هم در آن ببینید. هوآوی از طراحی آخرین پرچمدار خود درس گرفته و مشکلات نمایشگرهای آبشاری را به خاطر سپرده است. لبه‌های خمیده نمایشگر این گوشی به اندازه قبل نیست، بنابراین راحت‌تر می‌توانید آن را در دست بگیرید و دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا هم روی دستگاه حفظ شده‌اند. میت ۳۰ پرو از دکمه‌های مجازی استفاده می‌کرد که همیشه پاسخگوی کاربر نبود. این گوشی حالا این دکمه‌ها را به کنار دکمه پاور برگردانده و در پایین دستگاه هم درگاه USB-C را قرار داده اما خبری از جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیست.

image

دوربین قدرتمند یکی از ویژگی‌های اصلی تلفن‌های سری P هوآوی است و این موضوع در خصوص سری P40 نیز صدق می‌کند. این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که درست مثل دوربین‌های دستی آماده عکاسی در حالت افقی باشد. هوآوی اولین بار چنین مکانیزمی را در سری P20 به کار گرفت. ماژول دوربین P40 مثل P20 و P30 در گوشه قاب دستگاه قرار گرفته و بعید است که مدل‌های دیگر این خانواده هم از طراحی متفاوتی استفاده کنند.

این گوشی کمی از P30 پرو ضخیم‌تر است و این یعنی می‌توانیم انتظار حضور باتری بزرگ‌تری را داشته باشیم. ظرفیت باتری P40 احتمالا از باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی P30 پرو و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی میت ۳۰ پرو بزرگ‌تر خواهد بود. البته این ضخامت به افزایش وزن دستگاه منجر نشده و P40 هنوز سبک و متعادل به نظر می‌رسد. با توجه به این که اثری از حسگر اثر انگشت در بدنه این دستگاه دیده نمی‌شود، احتمالا باید منتظر حضور آن در زیر صفحه نمایش باشیم.

هوآوی از زمان P20 پرو رنگ‌های بیشتری را به تلفن‌های هوشمند خود اضافه کرده و در این‌جا هم مدل آبی چشم‌نوازی می‌کند. این رنگ برخلاف مدل بازتاب‌دهنده P30 پرو عمق بیشتری دارد. ثبت طراحی خاص بدنه این گوشی در تصاویر کار دشواری است، اما اگر دستگاه را در نور درستی مشاهده کنید، می‌توانید بازتابی از رنگ‌های مختلف را در محور افقی آن ببینید.

image

با نگاه دقیق به آرایه لنزهای پی ۴۰، می‌توانیم حدس بزنیم که لنز پایینی سنسوری از نوع پریسکوپ است چون شباهت بی‌بدیلی به سنسور پریسکوپ پی ۳۰ پرو دارد. دو لنز دیگر این گوشی بزرگ‌تر از لنزهای پی ۳۰ پرو به نظر می‌رسند. به‌علاوه، اندازه ماژول دوربین هم بزرگ‌تر، با خمیدگی کمتر و کمی پهن‌تر از ماژول پی ۳۰ پرو است. کنار این ماژول چند آیتم دیگر قرار گرفته که شبیه سنسور زمان پرواز، شکاف میکروفن و فلش LED به نظر می‌رسد.

هوآوی از اولین شرکت‌هایی بود که استاندارد تازه‌ای از قابلیت زوم را به دنیای تلفن‌های هوشمند آورد تا سامسونگ با گلکسی اس ۲۰ الترا و اوپو هم با چند تلفن دیگر در این راه قدم بگذارند. طبق شایعات پی ۴۰ قرار است دارای سنسورهای ۵۲ + ۴۰ + ۸ مگاپیکسلی باشد. این اتفاق به معنای این است که مدل پرو و پریمیوم می‌توانند چهار یا پنج لنز اصلی داشته باشند و از قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری پشتیبانی کنند.

هوآوی P40 در مجموع از نظر طراحی فاصله زیادی از P30 نگرفته و با کمک مولفه‌هایی از میت ۳۰ پرو و P20 پرو طراحی خود را تکمیل کرده است. بدنه خمیده‌تر این سری می‌تواند با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود چون باعث می‌شود برای ساعات طولانی‌تری بتوانید آن را در دست بگیرید. این محصولات از پردازنده Kirin 990 استفاده خواهند کرد تا از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی کنند. همان طور که گفتیم، سری P40 هفتم فروردین در شهر پاریس فرانسه معرفی خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)