خانهاخبار
مقایسه دوربین گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

مقایسه دوربین گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

در این مطلب، می‌خواهیم کیفیت عکاسی و قدرت دوربین Galaxy S20 Ultra و iPhone 11 Pro Max را با هم مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۱۲/۵

خانواده گلکسی اس 20 به تازگی معرفی شده و این بار می‌خواهیم قدرت عکاسی و کیفیت دوربین بهترین عضو این خانواده، یعنی گلکسی اس 20 اولترا را با بهترین پرچمدار فعلی اپل، یعنی آیفون 11 پرو مکس مقایسه کنیم. با جی اس ام همراه باشید.

دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 اولترا روی کاغذ، رغیب سرسختی برای محصولات دیگر به حساب می‌آید. اما باید ببینیم عملکرد آن نیز مانند اعداد و ارقام، خوب در می‌آید یا خیر.

در این مطلب، چند تصویر که در شرایط مختلف گرفته شده را در کنار هم گذاشته و کیفیت دوربین و قدرت عکاسی این دو محصول را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

پیش از شروع مقایسه، به این موضوع اشاره می‌کنیم که در هر بخش، تصویر اول (بالا) مربوط به گلکسی S20 اولترا بوده و تصویر دوم به آیفون 11 پرو مکس تعلق دارد.

مقایسه اول: عکاسی از بناهای تاریخی

image

image

 

در این قسمت، تفاوت آنچنان فاحشی میان عملکرد این دو گوشی دیده نمی‌شود. اما آیفون در این بخش، تصویر گرم‌تر با رنگ‌های اشباع شده‌تری را شکار کرده است.

مقایسه دوم: عکاسی در آفتاب

image

image

 

باز هم عملکرد دو گوشی تقریبا یکسان است و تفاوت عملکرد آنها آنچنان چشمگیر نیست و به این ترتیب، انتخاب بهترین گزینه، منوط به سلایق شخصی کاربران است.

مقایسه سوم: تصویر پرتره

image

image

 

اگر بخواهید تصویری از افراد شکار کنید، امکان استفاده از ویژگی‌های Live Focus روی محصول سامسونگ یا Portrait Mode روی آیفون وجود دارد. در این حالت، پس زمینه تصویر مات شده و عکس شخص، وضوح بیشتری گرفته و شاخص‌تر به نظر می‌رسد.

تصویر گرفته شده توسط گلکسی اس 20 اولترا در این قسمت نسبت به عکس شکار شده توسط آیفون، از جزئیات کمتری برخوردار بوده و قسمتی که آفتاب روی پوست شخص مورد نظر تابیده شده، در عکس گرفته شده توسط محصول سامسونگ با آفتاب سوختگی همراه شده است که همین مورد، باعث شده تا یک امتیاز منفی برای S20 Ultra در نظر بگیریم و محصول اپل را برنده این بخش به حساب آوریم.

image

image

 

در تصویر پرتره دوم، اثری از نور مستقیم و سوزاننده خورشید نیست و به این ترتیب، عملکرد هر دو مدل تقریبا یکسان به نظر می‌رسد. البته با کراپ کردن بخشی از تصویر، جزئیات به نمایش گذاشته توسط آیفون همانند تصویر پیشین، بیشتر از محصول سامسونگ است.

مقایسه چهارم: زوم 5 برابر

image

image

 

در این تصاویر که زوم 5 برابری توسط دوربین روی تصویر اعمال شده، شاهد عملکرد بهتر گلکسی اس 20 اولترا نسبت به آیفون هستیم.

مقایسه پنجم: زوم 10 برابر

image

image

 

در این بخش، تفاوت بسیار محسوس‌تر و چشمگیرتر است و باز هم محصول سامسونگ، برنده این قسمت است.

مقایسه ششم: عکاسی از جاده در شب

image

image

 

در شرایط نوری کم، می‌بینیم که سامسونگ کیفیت تصویر خروجی را بسیار بهبود بخشیده است. بد نیست بدانید که در این مقایسه، از ویژگی Night Mode سامسونگ استفاده نشده، چرا که مدت زمان 8 ثانیه‌ای برای ثبت تصویر مورد نیاز است. اما آیفون به صورت پیش فرض از Night Mode استفاده می‌کند.

هر دو تصویر خوب و جذاب هستند، اما وقتی به جزئیات دقت کنیم، تفاوت‌هایی در رنگ و جزئیات ابرهای قرار گرفته در آسمان می‌بینیم.

مقایسه هفتم: عکاسی در شب، با نورهای زیاد

image

image

 

در این قسمت شاهد وجود تونالیته زرد و سبز در عکس گرفته شده با آيفون هستیم که باعث شده تا تصویر نهایی با واقعیت تفاوت داشته باشد. محصول سامسونگ عکس واقعی‌تری را به ثبت رسانده است.

مقایسه هشتم: تصویری دیگر در شب

image

image

 

در این بخش، آیفون عملکرد تقریبا بهتری را از خود نشان داده است. در قسمت نورهای آبی نئونی، می‌بینیم که در تصویر گرفته شده توسط S20 Ultra تقریبا هیچ جزئیاتی دیده نمی‌شود. این موضوع برای ما تا حدی تعجب برانگیز است، چرا که در اکثر عکس‌های ثبت شده توسط این محصول، شاهد کیفیت بالای آنها بوده‌ایم.

مقایسه نهم: سلفی!

image

image

 

در زمینه کاهش نویز، گوشی سامسونگ عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته و صورت مدل مورد نظر را نیز بسیار نرم کرده است. اما این بار نیز موضوع بهترین گزینه را به سلیقه کاربران واگذار می‌کنیم. چرا که برخی افراد ممکن است تصویر گرفته شده از صورت که جزئیات بیشتری در آن به نمایش گذاشته شده را بهتر بدانند.

 

در نهایت، انتخاب بهترین گزینه را به شما واگذار می‌کنیم. به نظر شما، کدام یک از محصولات یاد شده در زمینه عکاسی، عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته‌اند؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگران خوانندگان در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

King

۱۳۹۹/۵/۷
سلام من خودم شخصا ایفون 11 پرو مکث رو دارم اما واقعا s20 اولترا به خوبی داره نمایش میده عکس ها رو و از ایفون بهتره اما تو شب ایفون 11 پرو مکث بهتر نمایش میده اینو اگه با چشم خودتون ببینید واقعا تفاوتشو احساس میکنید

Saeed

۱۳۹۹/۲/۳
1: این عکسا با s20 ultra و ایفون 11 پرو مکس گرفته نشده
2:اینا یه عکس گرفتن و جلوه روشون به کاربردن و طرفدار سامونگ بودن.

قاسم

۱۳۹۸/۱۲/۱۲
یعنی واقعا شما فکر میکنید این عکسا با اس۲۰ الترا گرفته شده؟ معلومه که دروغه اینا فقط طرفدار یه برند خاص هستن وگرنه هزار جا بری عکسای واقعی سامسونگ رو ببینی هزار برابر بهتراز این عکساییه که اینجان

سلمان خسروی

۱۳۹۸/۱۲/۱۲
قطعا سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا بهترین گزینه است.

Hamid

۱۳۹۸/۱۲/۶
آیفون